AktualnoUrednički izbor

Lukša Peko seli u novi atelje. ‘Hvala Gradu, ali moram poći’

peko atelje miho skvrce

Od 149 zakupnika poslovnih prostora Grada Dubrovnika kojima ugovor o zakupu istječe 31. prosinca 2019. godine, njih četvero nisu predali pisani zahtjev za zaključenje novog ugovora.
-Grad Dubrovnik je do 2. rujna 2019. godine zaprimio 145 pisanih zahtjeva zakupnika, od njih ukupno 149 kojima ugovor o zakupu istječe 31. prosinca 2019. godine – ističu iz Gradske uprave. Zahtjeve nisu predali Palma Dubrovnik d.o.o., Marina Art, Hrvatsko društvo političkih zatvorenika, ali i dubrovački slikar Lukša Peko koji je gradski prostor na Mrtvom zvonu koristio kao svoj atelje skoro četrdeset godina. ‘Više je razloga zbog kojih nisam predao zahtjev’, reći će nam Peko.
-Daleko mi se peti do gore. Drugi razlog je što je velika vlaga unutra. Dosta stvari mi se uništilo pa sam i zbog toga odlučio da neću imati više atelje tamo. Na jednom je mjestu, na koje je granata udarila ‘92. godine, stalno curilo. To se nije moglo popraviti. Prostor je dodatno devastiran zbog nedavnih radova koji nisu dobro izvedeni. Počelo je curiti na tri-četiri strane. Po ateljeu sam imao po 20–30 kanti – otvoreno će Peko dodavši:
-Našao sam jedan prostor na Batali, meni daleko manji za sve moje stvari. Koliko ću raditi, ne znam, ali imam velike planove! Novi prostor je krasan i – suh… U njemu nema vlage i toplo mi je. Lagano sve preseljavam i vjerujem da ću do nove godine biti gotov. Možete zamisliti što se u tih 40 godina sve nakupilo u ateljeu… – govori nam Peko. Prisjeća se kad je dobio ovaj prostor na korištenje.
-To je bila ruševina. Onda sam uz pomoć ondašnjeg siz-a za kulturu preuredio prostor. Pola oni, a pola ja. To je bio dosta veliki novac s moje strane – ističe. Iako je riječ o dobrom prostoru, najam mu je isto bio preskup.
-I to je jedan od razloga. Jer ja nisam komercijalni slikar. Grad mi je učinio uslugu jer mi je pomogao u zadnje dvije godine. Hvala im, ali moram poći – naglašava. Tvrtka ‘Palma Dubrovnik’ nije se prijavila na koncesiju za obavljanje komunalne djelatnosti opskrbe trgovina i građana unutar povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima (elektrovučna prijevozna sredstva). Zbog toga nisu ni poslali zahtjev za sklapanje novog ugovora o zakupu gradskog prostora, reći će vlasnik tvrtke Želimir Čizmić.
-Kako se nismo javili na natječaj za koncesiju, taj nam prostor od osam kvadrata u Ulici Frana Supila više ne treba. Tamo smo bili desetak godina i trebao nam je samo da možemo puniti električna vozila strujom – reći će Čizmić razlog zbog kojeg nije predao pisani zahtjev. O razlozima odustajanja Hrvatskog društva političkih zatvorenika od gradskog prostora u Ulici Josipa Kosora te navedene tvrtke ‘Marina Art’ u Zlatarskoj ulici pokušali smo također saznati, no u tome, nažalost, nismo uspjeli.

Novi zakon
Podsjetimo, 22. prosinca 2018. godine na snagu je stupio Zakon o izmjenama i dopunama zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora kojim su se promijenili uvjeti davanja u zakup poslovnih prostora u vlasništvu ili suvlasništvu jedinica lokalne samouprave, odnosno zaključenja novih ugovora s postojećim zakupnicima.
-Grad Dubrovnik kao zakupodavac može dati sadašnjem zakupniku poslovnog prostora pisanu ponudu za sklapanje novog ugovora o zakupu na određeno vrijeme na rok do pet godina, kad je to ekonomski opravdano, odnosno kad je mjesečni iznos zakupnine veći od cijene po odluci zakupodavca za djelatnost koju zakupnik obavlja isključivo zakupniku koji sa zakupodavcem ima sklopljen ugovor o zakupu na temelju javnog natječaja i koji u potpunosti ispunjava obveze iz ugovora o zakupu, kad mu istječe takav ugovor o zakupu sklopljen na temelju javnog natječaja, a na njegov pisani zahtjev – stoji na stranicama Grada. Tako su, sukladno odredbama Zakona, zakupnici kojima istječe ugovor o zakupu poslovnog prostora 31. prosinca 2019. godine, bili dužni podnijeti pisani zahtjev Gradu Dubrovniku najkasnije 120 dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen, odnosno do 30. kolovoza 2019. godine na pisarnicu Grada Dubrovnika do 12 sati ili putem pošte preporučenom pošiljkom do 31. kolovoza 2019. godine do 24 sata. Grad Dubrovnik kao zakupodavac je dužan najkasnije 90 dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen zakupniku dati pisanu ponudu za sklapanje novog ugovora ili ga pisanim putem obavijestiti da mu neće ponuditi sklapanje novog ugovora. ‘Uredno ispunjavanje svih obveza iz ugovora, a naročito uredno plaćanje svih dugovanja prema Gradu Dubrovniku, od presudne je važnosti za razmatranje svih zahtjeva za sklapanje ugovora’, istaknuli su iz Gradske uprave.
-Ako zakupnik ne podnese pisani zahtjev u roku ili jedinica lokalne samouprave pisanim putem obavijesti zakupnika da mu neće ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu, za navedeni prostor će se nakon isteka ugovora o zakupu i predaje prostora u posjed Gradu Dubrovniku objaviti natječaj za davanje u zakup, ukoliko Grad Dubrovnik ne odluči drukčije gospodariti navedenim prostorom – zaključili su.

Foto: DuList/UGD – Miho Skvrce

Banner 300x250 DU 1

 

Iz tiskanog izdanja DuLista od 11. rujna 2019.

Pročitajte još

Dubravka Šuica potvrđena za povjerenicu za Mediteran

Dulist

Sajam WTM 2024: Dubrovnik i Dubrovačko-neretvanska županija u središtu svjetskog turizma

Dulist

OD SRIJEDE NA KIOSCIMA Čeka vas novi broj DuLista!

Dulist