Jesu li instrukcije odnosno plaćene lekcije zaista nužno zlo ili je u pitanju lijenost pojedinaca?
Kako je istražio portal EduCentar na gotovo 300 građana, velika većina ispitanika (74 posto) nema potrebu za uzimanjem instrukcija. Od toga 53 posto ispitanika tvrdi da su im instrukcije posve nepotrebne, dok 21 posto ispitanika zarađuje na davanju instrukcija.
– Ako imalo paziš na satu, instrukcije su potpuno nepotrebne. Ako si lijen i ne slušaš, onda ti niti instrukcije neće pomoći da shvatiš gradivo – kaže jedan od ispitanika koji nikada nije koristio instrukcije. Ispitanici koje su ‘unovčili’ svoje znanje, najčešće daju instrukcija iz matematike, fizike, kemije, ali i stranih jezika.
– Davanje instrukcija iz matematike i fizike omogućilo mi je tjedan dana ljetovanja – zanimljiv je komentar jednog ispitanika.
S druge strane, 26 posto ispitanika priznaje da su instrukcije za njih ‘nužno zlo’. Ispitanici najčešće navode matematiku kao izvor problema i razlog odlaska na instrukcije.
Jedan od ispitanika osvrće se na status učitelja i profesora u društvu komentarom da ‘nemaju želju prenijeti znanje jer su previše ogorčeni malom plaćom i situacijom u državi’ te je stoga primoran potražiti pomoć u obliku instrukcija.