Zarada od Dubrovnik Passa i ulaznica za zidine lani bila 19.5 milijuna eura, a ostvarivi cilj za ovu godinu trebalo bi biti 50 milijuna eura proračunu grada Dubrovnika i 10 milijuna eura za DPDS, izložio je gradski vijećnik Andro Vlahušić u priopćenju za medije koje prenosimo u cijelosti.
‘Protekle godine Grad Dubrovnik ostvario je prihod od prodaje Dubrovnik Passa 12.2 milijuna eura te još 7.3 milijuna eura od prodaje ulaznica za zidine što ukupno čini 19.5 milijuna eura. Prodano je 840 tisuća ulaznica za zidine i DuPass, što od 2,4 milijuna turista čini trećinu turista koji su lani posjetili Dubrovnik. To je najmanji broj prodanih ulaznica u proteklih desetak godina, osim nekoliko godina pandemije. Uobičajena prodaja ulaznica za zidine, dubrovačke kartice i Dupass-a, godinama se kretala oko polovice ukupnog broja posjetitelja u tekućoj godini.
Ove godine broj turista i dnevnih posjetitelja u Dubrovniku će porasti za oko 15 posto, zbog Ryanaira i drugih avio linija, povećanoga brodskoga i cestovnoga prometa te će se približiti brojci od tri milijuna turista.
Ostvarivi cilj za prodaju Dubrovnik Passa ili ulaznica za zidine u ovoj godini treba biti jedan i pol milijuna prodanih ulaznica ili polovica od ukupnoga broja posjetitelja, kao što je to bilo godinama. Pri istim cijenama koje vrijede već treću godinu, Grad Dubrovnik samo od Dubrovnik Passa i zidina, treba ostvarivati proračunski prihod od pedeset milijuna eura, a DPDS još dodatnih deset milijuna eura. Prihod od Dubrovnik Passa i zidina, umjesto sadašnje četvrtine izvornih proračuna Dubrovnika, treba činiti jednu polovicu proračuna grada.
Za ostvariti realne ciljeve potrebno je donijeti nekoliko odluka uz minimalna ulaganja.
1. DPDS treba prestati prodavati samostalne ulaznice za zidine, te nastaviti s prodajom Dubrovnik Passa na svojim prodajnim mjestima, uz dodatnu zaradu. DPDS danas na računu ima desetak milijuna eura gotovine za koje nemaju znanja kako ih potrošiti, obveznici su plaćanja poreza na dobit, imaju problema s pravnom regulativom oko nedostatka koncesije za zidine s neizvjesnim ishodom. Umjesto da se bave s dva posla, prodajom samostalnih ulaznica i obnovom baštine, trebali bi se posvetiti isključivo obnovi baštine te promociji iste.
2. Grad Dubrovnik treba uvesti i prodaju grupnih ulaznica za turističke agencije i vodiče, koje bi plaćali sami turisti po cijeni oko polovice individualnih Dubrovnik Passa, ovisno o turističkoj turi, bez posebnoga troška za turističke agencije i vodiče.
3. Uz najavljeni sustav rezervacija treba uvesti i sustav ograničavanja ulaska turista u Grad kada broj turista prelazi 90 % maksimalnog broja od 8 tisuća posjetitelja istovremeno. Živimo u vremenu posvemašnje digitalizacije, umjetne inteligencije i raznih VR i AR rješenja koja trebaju postepeno biti sastavni dio Dubrovnik Passa.
4. Grad Dubrovnik i DPDS trebaju završiti projekt osvjetljavanja zidina i hodnika unutar njih. Kako bi se osiguralo večernje razgledavanje Grada, sigurnim dijelom zidina. Večernjem obilasku dijela zidina treba dodati i razgledavanja Dubrovnika noću s terasa Lovrijenca i Revelina, te minimalno jednog muzeja.
5. Lazareti sa svjetskom ‘blockbuster’ izložbom, muzej Filma i Vaterpola, muzej Vode, ljetnikovci Rijeke dubrovačke samo su neki od lako ostvarivih projekata koji zahtijevaju minimalna ulaganja, a donose disperziju turista i veću prodaju Dubrovnik Passa.
Predložena rješenja su jeftina, lako ostvariva uz političku volju gradske uprave i DPDS-a. Turisti bi uz istu cijenu dobili nove sadržaje, DPDS bi godišnje za obnovu imao desetak milijuna eura na raspolaganju, a najveću dobit imali bi građani Dubrovnika, koji bi uz ogromne nove prihode imali i rasterećenje povijesne jezgre te cijeloga Grada od turista koji bi bili raspršeni po cijeloj destinaciji.
Projekti Živoga grada, priuštivoga stanovanja, novih cesta i parkirališta, skrbi za starije i bolesne osobe, mlade i osobe s posebnim potrebama imali bi na raspolaganju dodatnih trideset milijuna eura od turista, čime bi kvalitetu života građana Dubrovnika podigla na novu razinu.