Javni prijevoznik Libertas nije se javio na natječaj za autobusnu liniju Orebić, već će njome izgleda prometovati riječki Autotrans.
Time je trajno izgubljena ta linija koja je prestala prometovati prošle godine. Potvrdio nam je to predsjednik Radničkog vijeća Libertasa Ivo Klaić.
– Direktor smatra da je ta linija nerentabilna te da za nju Libertas nema sredstava. Jučer smo imali žustru raspravu na ovu temu. Naime, natječaj je bio kao i svake godine u studenom. Javio se Autotrans, a Libertas ne. Tražio sam od direktora da uloži žalbu jer kad Autotrans dobije dopusnicu za prometovanje, učinit će veliku štetu za našu tvrtku. Kupit će sve putnike iz Stona pa sve do Grada. To je tiho potonuće Libertasa – mišljenja je Klaić koji je i danas bio na razgovoru sa direktorom Deranjom.
– Dao sam mu očitovanje Radničkog vijeća, u kojem stoji da se mi ograđujemo od toga i tražili smo od njega da podnese žalbu u srijedu na sastanku Hrvatske gospodarske komore – naglašava Klaić i dodaje kako i dalje stoji iza tvrdnje da je Orebička linija rentabilna.
– Ovo je problem nogometa, Pera Vićana i Tomislava Jurjevića, a žalosno je da se to prelama preko naše tvrtke. To je sramota. Libertas je simbol Dubrovnika. Ovo će dovesti do toga da je cijeli zapadni dio županije u problemu – ističe Klaić i dodaje kako će se radnici i dalje zalagati za očuvanje Libertasa.
– Ne možemo ovako radit, naš direktor sve radi potajno.On treba obavještavati Radničko vijeće o svojim potezima, a on to ne radi. Ako je u HGK-u bio razgovor o ovoj problematici u studenom, on je trebao obavijestiti Radničko vijeće, a nije – zaključuje Klaić.
Direktor Đuro Deranja i dalje tvrdi kako je linija Dubrovnik – Orebić neisplativa.
– Tu smo liniju ukinuli, i ne možemo je uspostaviti bez prihoda koji nam nedostaju. Stoga nismo ni podnijeli zahtjev, odnosno prilagodili vozni red – ističe Deranja i dodaje kako je gubitak te linije prema izračunima iznosio oko 400 tisuća kuna.
– Svaka prijevoznička tvrtka, pa i mi, u studenom prema Zakonu o linijskom prometu, prijavljuje svoj vozi red. Nakon toga kreće zakonska procedura.Mi nismo prijavili liniju Orebić jer za to nemamo poslovnih interesa – naglašava Deranja i napominje kako će se u srijedu održati čitanje voznih redova u Gospodarskoj komori, nakon čega će vidjeti može li se dati prigovor na pojedini vozni red.
– Žalba će se uložiti ako za to bude potrebe, u predviđenom zakonskom roku – potvrdio je Deranja.
Podsjetimo, linija Dubrovnik-Orebić ukinuta je prošle godine, kako je tada rečeno zbog neisplativosti, ali i nemogućnosti dogovora s Općinom Orebić o visini subvencije koju bi općina trebala plaćati. Uprava Libertasa tražila je od Općine iznos od 400 tisuća kuna, a načelnik Tomislav Jurjević ponudio je 70 tisuća.
Dodajmo i to kako još uvijek traju pregovori oko kolektivnog ugovora u poduzeću Libertas, no čini se kako sistematizacija još uvijek nije dana na uvid Sindikatu. Potvrdio nam je to i sindikalni povjerenik Baldo Kovačević.
– Još uvijek pregovaramo i dogovaramo, ostale su nam finese vezane za sistematizaciju i vrijednost najniže plaće. No, još nam nije dostavljena sistematizacija, navodno još nije gotova – kratak je bio Kovačević.
– Pregovori idu, ne dovoljno brzo, ali idu. Sistematizacija je uglavnom gotova, sada je u fazi pregleda, a dat ćemo je u određenom vreemenskom roku – tajanstven je bio direktor Deranja.