S Uskrsom se u Dubrovniku uvijek povezuje početak još jedne turističke sezone. I predsezona i početak ljetne sezone trebali bi opravdati očekivanja i planove. Ističu nam to i iz Turističke zajednice grada Dubrovnika.
—Rezervacije u hotelskom i privatnom smještaju, prema informacijama s terena, su zadovoljavajuće. Sigurno je da će, kao i proteklih nekoliko godina, prisutan biti i trend last-minute rezervacija koji će dodatno poboljšati očekivane rezultate. Važno je napomenuti da, iako pojedini letovi već kreću od početka ožujka, ljetni red letenja započinje 31. ožujka, kada očekujemo pojačan promet preko naše Zračne luke Ruđer Bošković, koja bi prema najavama, ove godine trebala biti povezana s preko 75 destinacija – navode nam iz Turističke zajednice grada Dubrovnika na čijem je čelu direktor Miro Drašković.
Porast popularnosti Dubrovnika
Početkom ožujka održan je i najveći turistički sajam ITB Berlin, na kojem se predstavio i Dubrovnik. Zanimalo nas je stoga i kakve su najave s nama najvažnijeg, njemačkog tržišta.
—Turistička zajednica grada Dubrovnika predstavila se na ITB Berlinu, koji je ujedno i najveći turistički sajam, značajan ne samo za njemačko tržište, već i za sva druga. I ove godine primijetio se porast popularnosti Dubrovnika, ali i Hrvatske u cjelini. S obzirom na ove pozitivne pokazatelje, očekujemo da će predsezona i početak ljetne sezone u Dubrovniku opravdati očekivanja i planove – naglasili su nam iz Turističke zajednice.
Sredinom ožujka u našem gradu bilo je otvoreno15 hotela, među njima i dva u sklopu grupacije Hoteli Maestral.
— S obzirom na zadovoljavajuću popunjenost, Hoteli Maestral d.o.o. već od početka ožujka posluju s dva otvorena hotela, hotelom Uvala te hotelom Splendid, dok preostala dva hotela, Vis i Komodor planiramo otvoriti za uskršnje blagdane kada očekujemo visoku popunjenost svih naših kapaciteta. U odnosu na prošlu godinu zabilježili smo lagani porast rezervacija u predsezoni pogotovo u grupnom segmentu koji se u potpunosti oporavio. Sukladno predviđanjima, trenutno smo vrlo zadovoljni bookingom za prvi dio godine, a po početnim najavama imamo razloga biti optimistični i za uspješnu realizaciju glavne sezone – optimistično najavljuju iz ove hotelske grupacije. Navode i kako raznovrsnost ponude njihovih hotela kako u smještajnom dijelu tako i u bogatoj ponudi hrane i pića ispunjava želje i potrebe gotovo svih segmenata turista, a pogotovo onih željnih opuštanja uz more i borovu šumu.
—Aktivno pratimo stanje na tržištu naših najznačajnijih emitivnih zemalja te sukladno stanju prilagođavamo našu marketinšku i cjenovnu politiku – zaključili su iz Hotela Maestral.
Bolja popunjenost u predsezoni
I grupacija Adriatic Luxury Hotels zadovoljna je tempom rezervacija. Uz Hotel Dubrovnik Palace, koji je otvoren tijekom cijele godine, početkom ožujka svoja je vrata otvorio i Excelsior.
—U odnosu na prošlu godinu, bilježimo bolju popunjenost smještajnih kapaciteta u predsezoni unatoč tome što je Uskrs ove godine ranije. Na temelju izrazito dobrog ranog bookinga, ali i naznaka o učestalijoj zračnoj povezanosti s brojnim europskim i udaljenijim destinacijama u 2024. godini, očekujemo uspješnu predsezonu. Naročito nas veseli naglašen interes gostiju s dalekoistočnog tržišta, posebice Južne Koreje – ističu iz ALH za DuList. Ova hotelska grupacija krajem mjeseca planira otvaranje hotela Kompas i Bellevue. Hotel Croatia, u kojem je obnova dijela soba pri kraju, ove će godine svoja vrata otvoriti 1. travnja, a hotel Odisej na Mljetu u drugoj polovici travnja. Hotel Supetar u Cavtatu će, pak, spremno dočekati goste počevši od 1. svibnja, s obzirom na tekuće radove vezane uz renovaciju dodatnih sadržaja. Grand Villa Argentina je, podsjetimo, u procesu cjelokupne obnove.
Pozitivni trendovi potražnje
Zanimala su nas i očekivanja, odnosno najave za glavni dio sezone.
— Neprekidno analiziramo turistička kretanja i zbivanja na tržištima te nam svi pokazatelji za tekuću godinu demonstriraju pozitivne trendove potražnje, poglavito s tržišta SAD-a i Velike Britanije, odakle nas aktivno posjećuju gosti. Pozitivan trend pokazuju i korporativne grupe čiji se interes povećao u odnosu na prijašnju godinu. Slijedom navedenog, očekujemo izrazitu popunjenost naših smještajnih kapaciteta tijekom sezone. Posebno ističemo značajan porast bookinga u razdoblju studenog i prosinca, koji već sad iznosi 20 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine – zaključuju iz ALH.
Najavama za predsezonu i tempom pristizanja rezervacija zadovoljna je i Slavica Grkeš, direktorica Dominium Travela, koja ističe kako je svibanj iznad svih očekivanja, a odlično se puni i travanj. No, osvrnula se na Europsko prvenstvo u nogometu koje se sredinom lipnja održava u Njemačkoj. Tu, dodaje, treba pratiti situaciju i pripaziti s cijenama. Kad je pak riječ o glavnom dijelu sezone, srpnju i kolovozu, naglašava kako su se ta dva mjeseca i prošle godine punila sporije, vjerojatno jer smo marketinški ljudima osvijestili kako Dubrovnik nije samo srpanj i kolovoz pa su mnogi svoj odmor odlučili prebaciti za svibanj kada je isto lijepo vrijeme.
Zima je preduga
Naša sugovornica dotaknula se i duge dubrovačke zime, koji bi nam trebale ‘razbiti’ najavljene tri Ryanairove cjelogodišnje avio linije.
—Ostaje nam ta duga zima te se nadam da će se vratiti azijsko tržište da i to možemo ‘uhvatiti, ali zima je preduga – ističe Grkeš. Na to smo se nadovezali sa starim dubrovačkim problemom – što gostima ponuditi tijekom zime kad je dosta toga zatvoreno.
—To ćemo morati rješavati. Trebalo bi se dogovoriti da svi pokušamo biti otvoreni ako ćemo već imati letove. Nama je smještaj dosta otvoren zimi. Razumijem da je teško i skupo, svi imamo troškove te možemo zatvoriti jedan mjesec, čak i dva, ali ne četiri! – dodaje za kraj. Da u najavama možemo biti optimistični, smatra i direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Julijo Srgota.
Umjereni optimizam
—Na ‘krilima’ uspješne 2023. u Dubrovačko-neretvanskoj županiji i u 2024. očekujemo nastavak pozitivnih turističkih trendova, u čemu smo ipak i umjereno optimistični, najviše zbog geopolitičkih i ekonomskih neizvjesnosti, koje brinu i druge u turizmu – smatra Srgota te napominje kako je, nakon velikih turističkih sajmova krajem 2023. i početkom 2024. zanimanje za našu destinaciju veliko, a to je popraćeno i novim avio linijama u odnosu na 2023., pri čemu su mnogi touroperatori i avio prijevoznici najavili povećanje rotacija i broja sjedala, ali i dobar booking.
— Dubrovačko-neretvanska županija je kao regija tražena, sve više smo prepoznatljivi među agentima s kojima smo ostvarili kontakt te se sve više traže konkretnije destinacije ili segmenti odmora od kojih je najviše zanimanja za outdoor i eno-gastronomiju. Povratne informacije hotelijera, agencija kao i privatnog smještaja govore o vrlo dobrom bookingu te su nam očekivanja u predsezoni koju ove godine obilježava nešto raniji Uskrs, na razini iz 2019. godine. Kada podvučemo crtu definitivno možemo biti optimistični najavama uz napomenu da posebnu pozornost moramo obratiti na cjenovnu politiku. Svako osjetno povećanje mora biti popraćeno rastom kvalitete u svim segmentima turističke ponude, dakle vrijednost za novac će odrediti sezonu 2024. – napomenuo je Srgota.
Objavljeno u tisknom izdanju 20. ožujka 2024.