Škola smo koja iz godine u godinu raste jer se Dubrovnik nema gdje širiti osim na područje Župe dubrovačke. Zbog doseljavanja mladih obitelji, broj djece nam je kontinuirano rastao i to za jedno ili dva razredna odjeljenja. Svjedoci ste kako nam je svako ljetno radno po pitanju pronalaska novih prostornih mogućnosti, a sve kako bismo zadržali uvedeni standard rada u jednoj smjeni – priča nam ravnatelj trenutno najveće županijske škole, Osnovne škole Župa dubrovačka Anton Jurkić. Župska škola inače djeluje na području tzv. nove škole na Mljekari te stare na Kantulama, a tu je i Područna škola Postranje u Martinovićima s postojeće dvije učionice. No, ove su godine došli pred zid po pitanju kapaciteta. Iako je postojala bojazan kako će dio učenika razredne nastave novu školsku godinu morati pohađati u dvije smjene, to se izbjeglo privremenim rješenjem koje je pronađeno u zgradi u vlasništvu Zaklade Antuna Miloslavića, u kojoj će se urediti tri nove učionice.
Na zdravim temeljima
A ono trajno rješenje koje bi župskoj školi trebalo ‘smanjiti glavobolje’ nalazi se u nadogradnji nove škole na Mljekari. Istina, o potrebi realizacije ovog projekta govori se već neko vrijeme, no da bi se stiglo do današnje faze i idejnog projekta koji bi uskoro trebao dobiti ‘zeleno svjetlo’ Ministarstva znanosti i obrazovanja trebalo je odraditi nekoliko predradnji – od izrade Urbanističkog plana uređenja ‘Školski centar’ do otkupa zemljišta te izrade samog idejnog projekta kako bi se odmah po dobivanju suglasnosti Ministarstva mogao predati zahtjev za lokacijsku dozvolu.
— Sve te predradnje iziskivale su određeno vrijeme. Riješili smo imovinsko-pravne odnose te smo za kupnju zemljišta iz proračuna izdvojili milijun i pol kuna. Odmah smo izradili idejni projekt iako Ministarstvo daje suglasnost na idejno rješenje, a sve kako bismo bili spremni za lokacijsku dozvolu – govori za DuList Jure Marić, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Župa dubrovačka, koja cijeli projekt, a sukladno ranije potpisanom sporazumu radi u suradnji sa školom i njenim osnivačem, Dubrovačko-neretvanskom županijom. Ravnatelj Jurkić naglašava kako sve ide svojim tijekom te kako se s projektom krenulo čim se uvidjelo da nova škola neće imati dostatne kapacitete, no sve to zahtijevalo je ne samo vrijeme već i financijske izdatke.
— Odradili smo sve korake kako bi projekt bio na zdravim temeljima – rekao je dalje te napomenuo kako se sve radi zajedničkim snagama same škole, osnivača te Općine.
Čeka se Ministarstvo
Idejni projekt, kojega je izradila arhitektica Lea Đurović Ruso i arhitektonski ured Proto-arch, trenutno je na suglasnosti u Ministarstvu koje provjerava njegovu usklađenost s pedagoškim standardom. No, budući da župska škola djeluje u objektima na dvije lokacije, kroz projekt je trebalo prikazati i njenu cjelovitost.
— Sve je trebalo uskladiti kako bi obje škole s nadogradnjom odgovarale pedagoškom standardu – govori pročelnik Marić. Napominje kako bi se radovima rekonstrukcije i dogradnje škole povećala i protupožarna sigurnost, ne samo dogradnje, već i postojeće školske škole jer bi se uveo novi sustav vatrodojave, a u kompletnu školu uključujući i dograđeni dio planirana je ugradnja sprinkler instalacija za automatsko gašenje požara.
Čim Ministarstvo odobri projekt ide se, dakle sa zahtjevom za lokacijsku dozvolu, dok će sama škola raspisati natječaj za izradu glavnog i izvedbenog projekta, za što su Županija i Općina osigurale sredstva. Prema
sadašnjim projekcijama, gotov projekt s građevinskom dozvolom očekuje se iduće godine kad će se tražiti i izvori financiranja.
— Cilj nam je imati građevinsku dozvolu u trenutku kad se počnu koristiti sredstva fonda za oporavak i otpornost. Kad imate spremnu svu projektnu dokumentaciju itekako ste konkurentni za prijaviti projekt za financiranje – ističe dalje Marić.
Novih 12 učionica
U dograđenom dijelu škole izgradit će se 12 novih učionica s pripadajućim kabinetima, što je zapravo maksimum koji se može napraviti uzevši u obzir cijeli kompleks župske škole. Osim učionica, unutar objekta je potrebno smjestiti i društvene prostore škole (polivalentnu dvoranu te blagovaonicu i knjižnicu s čitaonicom, medijatekom i računalima), prostore za organizaciju i koordinaciju rada (dodatnu zbornicu, sobu za stručne suradnike, sobu za prijem roditelja/skrbnika, arhiv, sanitarije, čajnu kuhinju i spremište), energetsko-tehnički blok (kotlovnicu, radionicu kućnog majstora, garderobu i sanitarije za osoblje, opće gospodarsko spremište i prostor za odlaganje smeća) i ostale prostore škole (trijem, vjetrobran, ulazni prostor i vratarnicu). Izgradit će se i tzv. topla veza s postojećim školskim objektom, a u drugoj fazi takva veza planirana je i prema dvorani.
U trenutku realizacije ove prijeko potrebne nadogradnje, škola će nastaviti s korištenjem kapaciteta na Kantulama, no tad će, govori nam ravnatelj, ona imati 10 umjesto sadašnjih 14 učionica. Napomenuo je kako je današnje stanje takvo da je zapravo u svakom trenutku svaka učionica zauzeta.
— Nastavu za sada uspijevamo održavati u jednoj smjeni s tim da su nam u svakom trenutku sve učionice i dva dodatna neodgovarajuća pomoćna prostora popunjeni te nam je uvijek jedan razredni odjel u dvorani, a kao dodatnu učionicu prisiljeni smo koristiti i knjižnicu te je u istu svrhu adaptiran i dio blagovaonice – objašnjava nam ravnatelj škole, koja bi zapravo po broju učenika mogla zadovoljiti i kriterije za dvije škole od po 500 učenika, što je po standardima i nekakav optimalan broj. A čekaju li župsku školu i idućih godina nove glavobolje po pitanju iznalaženja prostora za održavanje rada u jednoj smjeni, do realizacije nadogradnje?
— U suradnji s Općinom Župa dubrovačka i Dubrovačko-neretvanskom županijom uspijevali smo djelomičnim adaptacijama postojećih prostornih kapaciteta osigurati provođenje nastave, međutim, svjesni smo i činjenice da više nemamo prostora za adaptirati. Prema podacima o broju djece koja su upisana u Dječji vrtić Župa dubrovačka evidentno je da se trend povećanja broja djece i dalje nastavlja te da hitno moramo pristupiti realizaciji projekta dogradnje postojeće zgrade škole – iznio je ravnatelj napomenuvši kako bi sljedeća školska godina mogla po pitanju broja učenika biti na razini ove, što bi bilo idealno, no sve će ipak ovisiti o broju prvašića.
Foto: Idejni projekt: Proto-arch
Iz tiskanog izdanja DuLista od 11. kolovoza 2021.