Procjena posjećenosti za 2022. godinu u ACI marinama južnog Jadrana – Dubrovnik, ‘Veljko Barbieri’ u Slanom i Korčula je oko 24 tisuće nautičara, što je za 70 posto bolje od prošle godine
Stanovnici iz svih krajeva Lijepe naše, a posebice ovih najjužnijih, napokon su dočekali dugo iščekivani dan koji je ispunio snove o spajanju sjevera i juga te konačnoj cjelovitosti Republike Hrvatske – snove koji traju još od samog osamostaljenja naše zemlje. Naravno, riječ je o danu kada je svečano otvoren Pelješki most, jedan od najvećih infrastrukturnih iskoraka suvremenog doba, ne samo na području Hrvatske, već i na području čitave Europe. Međutim, ovaj događaj sa sobom nosi puno više od simbolike i sentimentalne vrijednosti, prvenstveno jer stavlja Hrvatsku uz bok najkonkurentnijim zemljama Europe i Europske Unije, što će se nedvojbeno ponajprije odraziti upravo na turizmu.
Južna Dalmacija po tom je pitanju već dobro poznata regija koja iz godine u godinu privlači sve više posjetitelja iz cijelog svijeta te neupitno predstavlja snažan domaći adut u ovome području. No kada je riječ o samim turističkim sektorima, prvo ime definitivno je nautika koja se već itekako dokazala kao najotporniji i najperspektivniji oblik turizma i koja će tek pokazati svoje pune potencijale otvorenjem Pelješkog mosta, građevine koja od danas neslužbeno simbolizira vrata jednog od najčarobnijih nautičkih područja na Jadranu.
Višestruki benefiti povijesnog iskoraka
Južni Jadran po svojoj je ljepoti nadaleko poznat među nautičarima iz cijelog svijeta. To potkrepljuju i brojke. Naime, procjena posjećenosti za 2022. godinu u ACI marinama južnog Jadrana – Dubrovnik, ‘Veljko Barbieri’ u Slanom i Korčula je oko 24 tisuće nautičara, što je za 70 posto bolje od prošle godine. Pritom valja imati na umu i da je prilikom izbora destinacije dostupnost od krucijalne važnosti. Otvorenjem Pelješkog mosta, jug Hrvatske više nije samo avio destinacija, već je i cestovno direktno povezan s našim emitivnim tržištima. Problematika izoliranosti juga time postaje prošlost – jedan od najljepših mostova u Europi otvorit će vrata za daljnji razvoj, kako gospodarskih, tako i turističkih i nautičkih potencijala tog kraja. A tih potencijala zaista ima napretek, počevši od nestvarnih prirodnih ljepota, bogate enološke i gastronomske ponude pa sve do jedinstvene kulturne baštine, koja je zahvaljujući brojnim povijesnim znamenitostima razvila i snažnu urbanu kulturu na temelju brojnih holivudskih filmova i serija, koji su svoje idealno mjesto snimanja odabrali baš ovdje. Sve to nautičarima je sada pristupačnije nego ikad prije, a Pelješkim su mostom osim praktičnih prednosti dobili i još jednu atrakciju koju definitivno vrijedi obići. Svojom suvremenom konstrukcijom i zaista impresivnim gabaritima od 2,404 metra duljine i 55 metara visine izaziva divljenje i znatiželju nautičara koji već sada pokazuju interes za mostom u smislu turističke znamenitosti, dok se istovremeno nenametljivo uklapa u vizuru prekrasnog Malostonskog zaljeva. Stoga će biti potrebno utvrditi i posebne regulative za plovidbu ispod i oko lukova mosta, za što Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture najavljuje točne propise o kojima će nautičare i pomorce izvještavati u sklopu redovnih navigacijskih obavijesti ‘Oglasa za pomorce’ i ažuriranjem službenih pomorskih navigacijskih karata i publikacija.Samim time, most je već počeo obogaćivati lokalnu i regionalnu turističku i nautičku ponudu, koja će se zasigurno proširiti i dodatnim sadržajima vremenu koje dolazi. Za uspješne primjere dobre prakse na tom polju do sad se već pobrinuo najveći lanac marina na Mediteranu, ACI d.d., koji je posljednjih pet godina u svoje marine na području Dubrovačko-neretvanske županije uložio čak 95 milijuna kuna.
—Ovim putem zahvaljujem Vladi Republike Hrvatske, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture te svima koji su sudjelovali u izgradnji jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata od proglašenja neovisnosti Republike Hrvatske. Ovaj projekt za nas simbolizira dugo iščekivano ispunjenje sna o spajanju sjevera i juga naše zemlje i konačnoj cjelovitosti Republike Hrvatske. Otvorenje mosta utjecat će, kako na cjelokupnu turističku ponudu hrvatskog juga, tako i na svakodnevicu lokalnog stanovništva. Zbog iznimne monumentalne i impozantne jepote mosta, ne čudi što su i naši nautičari već pokazali interes za mostom kao turističkom atrakcijom. O većoj dostupnosti naših marina na krajnjem jugu, ACI marina Dubrovnik, Korčula i ‘Veljko Barbieri’ u Slanom, ne treba ni govoriti. Svakako očekujemo povećani priljev nautičara kojima će naše marine sada biti dostupnije i cestovnim, a ne samo zračnim, putem – poručio je Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja.
Tri ključne uzdanice nautičkog turizma na jugu Hrvatske
Kada se nautičari put juga otisnu iz ACI marine Split, danas najčešće polazišne točke za obilazak ovih krajeva, dočekat će ih tri istaknuta bisera najvećeg lanca marina na Mediteranu. To su ACI marine Dubrovnik, Korčula i ‘Veljko Barbieri’ u Slanom, koje zajedno čine idealnu rutu za obilazak nekih od najljepših prirodnih znamenitosti čitavog Mediterana. Grad Dubrovnik i ACI marina Dubrovnik danas uživaju status pravog turističkog brenda. Ova bogato nagrađivana marina u prošlih je godinu dana svoje infrastrukturne atribute obogatila novim investicijama od čak 35 milijuna kuna, u sklopu čega je izgrađen novi obalni zid s više od 232 metra nove obale za prihvat četiri do pet metara duljih plovila nego dosad. Uz to, provedena je rekonstrukcija infrastrukture u cijeloj marini, što obuhvaća rekonstrukciju vodovoda i odvodnje, elektromrežu i instalacije te rasvjetu, a u planu je i izgradnja servisne zone koja će biti najveća na južnom dijelu Jadrana, kao i rekonstrukcija višestoljetnog ljetnikovca Sorkočević.
Novim ruhom će od ove godine brojne nautičare oduševiti i ACI marina Korčula, turistička žila kucavica ovog prekrasnog otoka koja je naslonjena na samu povijesnu jezgru grada Korčule. Osim što pruža nezaboravan pogled na grad opasan stoljetnim kamenim zidinama, ova se prekrasna marina također savršeno uklapa u identitet jedinstvene stare gradske jezgre, zahvaljujući novom lukobranu obloženom u kamen, za čiju je rekonstrukciju ACI samo tijekom prošle godine izdvojio čak 25 milijuna kuna. Međutim, ACI marina Korčula tek treba zaključiti svoj kompletan ‘makeover’, kakav temeljem vojeg turističkog značaja uistinu i zaslužuje, a riječ je o dugoročnom cilju ACI-ja da ovaj izuzetan kompleks pretvori u pravu boutique marinu u centru grada, s luksuznim smještajnim jedinicama. Naposljetku, ACI marine Dubrovnik i Korčula su prije šest godina dobile i značajno pojačanje u ACI marini ‘Veljko Barbieri’ u Slanom. Riječ je o najmlađoj članici lanca koja je dobila ime po čovjeku koji je po mnogočemu obilježio noviju hrvatsku povijest, a između ostaloga je i začetnik ideje o osnivanju lanca ACI marina. Ova marina nudi pregršt modernih sadržaja na najvišoj razini kvalitete. ACI marina ‘Veljko Barbieri’ u Slanom ujedno je i cestovno najbliža Pelješkome mostu, a idealna je polazišna točka i za nautičare koji dolaze električnim automobilima jer ovdje, između ostaloga, mogu pronaći i Tesla punionice te još mnoštvo drugih pogodnosti. Južna Dalmacija već dugi niz godina njeguje bogatu nautičku tradiciju koja će uz bolju cestovnu povezanost u sljedećem razdoblju još više doći do izražaja.
Naslovna fotografija: Foto Adria – ACI Dubrovnik