Gradski vijećnik i predsjednik GO SDP-a Dubrovnik Jadran Barač osvrnuo se u priopćenju za medije na prometne gužve. Kaos na ulicama Dubrovnika, smatra Barač, posljedica je neplanske i stihijske urbanizacije koja nije praćena razvojem pripadajuće prometne i ostale infrastrukture.
Njegovo priopćenje donosimo u cijelosti:
-Liberalizacija usluga taksi prijevoza je, prema mišljenju gradonačelnika Mata Frankovića, glavni uzrok kaosa na gradskim prometnicama. Svoje viđenje stanja u prometu gradonačelnik je iznio premijeru Andreju Plenkoviću prilikom njegovog nedavnog posjeta Dubrovniku, kada se premijer osobno mogao uvjeriti u katastrofalno stanje dubrovačkog prometa. Kao i obično, gradonačelnik Mato Franković populistički obmanjuje javnost te ostaje nedosljedan oko uzroka prometnih gužvi jer je svojedobno objavio kako gužve ne čine taksisti već građani Dubrovnika. Ovakve i slične izjave prikazuju kaotičnost u ovoj gradskoj upravi.
Prema navođenju gradonačelnika Frankovića prije izmjene zakona, odnosno liberalizacije taksi-tržišta, bilo je 220 izvršitelja taksi usluga. A brojna su svjedočenja kako su upravo tih 220 licenci bile predmetom najgorih zlouporaba od strane lokalnih šerifa. Ako je liberalizacija išta dobroga donijela, to je sloboda ljudima da se otmu od političkih /stranačkih okova kako bi mogli zaraditi svoj kruh izvan koruptivnih ralja lokalnih moćnika. I tu se krije glavni razlog optužbi protiv taksista za gužve u prometu. Jer bi gradonačelnik, da uistinu želi smanjiti gužve u prometu, lako mogao utjecati na nadležna tijela (Sektor inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta, Inspektorat rada, Carinsku upravu, Poreznu upravu te Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika) da koordinirano kontroliraju obavljanje taksi-prijevoza na području Grada (podsjećam kako je gradonačelnik nedavno vršio pritisak na Carinsku upravu koja je na temelju njegovog zahtjeva zatvorila rad žičare u Dubrovniku). Dio problema je i u prekomjernom broju taksi vozila koja rade mimo zakonskih propisa te na taj način ugrožavaju prijevoznike koji rade u skladu sa zakonom, a sve ih se trpa u isti koš.
Nadalje, kaos na ulicama Dubrovnika nije posljedica ‘loše promišljene liberalizacije’, već je posljedica neplanske i stihijske urbanizacije koja nije praćena razvojem pripadajuće prometne i ostale infrastrukture što rezultira komunalnim kolapsom. Naime, nove prometnice nisu građene još od vremena bivše države. Svjedoci smo suštinski licemjernih najava izmjena Zakona o cestovnom prometu u Saboru koje bi tobože riješile prometne gužve, a nasuprot tome, i dalje se ništa ne čini po pitanju izmjene postojećeg GUP-a i prateće zakonske regulative kojima se zadovoljavaju apetiti građevinskog lobija pretvarajući ono malo preostalih zelenih površina u beton te se time nepovratno razara Grad.
Nedavno smo svjedočili kako članovi Vlade RH mešetare GUP-om i zemljištima po cijeloj Dalmaciji (prisjetimo se i afere ‘Okrajak’ na lokalnom nivou gdje je parking uz cestu trebao biti zamijenjen novim zgradama). Gradonačelnik očigledno ne razumije što znači planski voditi Grad i rješavati probleme budući se samo bavi demagogijom i zloupotrebom javnog novca za objave nesuvislih i neprovedivih rješenja putem medija, a sve u cilju stjecanja populističkih bodova i stvaranja dojma da nešto ‘rješava’. Dokaz glavnog uzroka prometnog kolapsa, koji već godinama traje u Dubrovniku, najbolje se ogleda u današnjem stanju Ulice bana Jelačića kao glavnom spomeniku građevinske stihije – ističe Jadran Barač.