Osnovni podaci ove godine pokazuju nam kako je zidine u 2013. godini posjetilo 865 tisuća ljudi, za razliku od 2012. kada je prodano 775 tisuća karata. To je porast od 12 posto ili devedeset tisuća karata – ističe za DuList tajnik Društva prijatelja dubrovačke starine Niko Kapetanić.
Kada prihod od najljepše dubrovačke atrakcije pretvorimo u druge brojke, one financijske, dobivamo cifru od 64 milijuna kuna, što je dobit koja je ostala nakon obračuna PDV-a.
– Ovo je zaista nezapamćen rezultat, a ukupno gledajući u financijskom smislu su bolji rezultati. Nakon PDV-a od 13 milijun kuna, Društvo i Grad Dubrovnik podijelili su dobit – ističe Kapetanić, koji dodaje i kako su u Društvu zadovoljni s rezultatima. Inače, od početka godine naplaćuje se unificirana cijena od 100 kuna.
– Lani je na snazi bila dvojna cijena, 70 kuna za grupe i 90 za pojedinačne posjete, međutim po dogovoru s Gradom Dubrovnikom, cijena je odsad sto kuna – ističe Kapetanić, dodajući kako je ranijih godina primjećeno da je udio grupa u posjetima zidinama 8 posto. Također je dodao kako će Društvu od njihovog dijela, nakon odbitka troškova, ostati između 17 i 18 milijuna kuna za obnovu spomenika.
– Stonske zidine i Sokol grad u Konavlima bilježe također iznimne rezultate. Stonske zidine je u 2013. posjetilo oko 41 500 turista dok je prethodne godine bilo prodano 35 tisuća karata, što je značajno povećanje. Prihodima od ulaznica ‘pokrivene’ su plaće za osmero zaposlenika – ističe Kapetanić. Sokol grad pak, otvoren je u sezoni, te je čak i uz besplatne karte, ostvario izvrsne rezultate. Od njegovog otvorenja prodano je, naime, 7100 ulaznica.
Osim brojki i financijskog stanja, Kapetanić je za DuList istaknuo i kako, bez obzira što se 26 milijuna odvaja za Grad Dubrovnik, a ostalo ide Društvu, opet sve ono što pripadne Društvu ide – Gradu i njegovim spomenicima, što je, kaže Kapetanić, određena vrsta koncesije.