Aktualno

IZAZOVI DIGITALNOG OKRUŽENJA Tko je odgojitelj, škola ili mediji?

danijel labas predavanje dkd1

Povodom obilježavanja Dana medijske pismenosti, prof. dr. sc. Danijel Labaš, izvanredni profesor na Odsjeku za komunikologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, ovog je petka u Saloči od zrcala održao  predavanje na temu “Izazovi digitalnog okruženja: Djeca medija – od ideja do projekata medijske pismenosti”.

Izazovi digitalnog okruženja započinju u trenutku djetetova rođenja gdje su ona u ranoj dobi suočena s različitim tehnološkim, pametnim uređajima. Profesor Labaš naglasio je kako su upravo prve tri godine najbitnije u životu djeteta jer se u tom razdoblju najbrže razvijaju. Kako odrastaju, djeca se suočavaju s izazovima koji pred njih stavlja moderna tehnologija: nomofobija, fomofobija, cyberbullying, sexting, sextortion, društvene mreže poput TikToka, WhatsAppa, Snapchata i sl.

-Drugo istraživanje koje je radila Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba je pokazala da 50% djece dok im mi predajemo na nastavi, dok govorimo, ili na fakultetu ili u osnovnoj školi zapravo nešto pretražuje. Pedeset posto nije na nastavi jer su oni u drugom svijetu, to je realna činjenica. O tom tzv. multitaskingu zaboravimo, višezadaćnost je nemoguća. Ne možete se istodobno dopisivati s prijateljima na WhatsAppu, gledati nekakav YouTube isječak, neki video koji vas zanima ili vam je netko poslao, pratiti notifikaciju iz obavijesti koja vam je došla i pratiti nastavu. To je nemoguće – izjavio je Labaš.

O utjecaju medija na djecu, Labaš je istaknuo: “Sama djeca nam kažu da provode i do osam sati dnevno uz različite medije. Profesorica Mandarić je provela jedno istraživanje koje je vrlo zanimljivo. Do srednje škole, otprilike, djeca tijekom osnovnoškolskog obrazovanja provedu 11 000 sati u školi i u školskim aktivnostima, 15 000 sati uz medije. Tko je odgojitelj, škola ili mediji?”

U drugom dijelom predavanju, Labaš je istaknuo važnost projekta “Djeca medija” (www.djecamedija.org) Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu čiji je cilj i svrha sustavna edukacija o medijima, prvenstveno onima u Hrvatskoj te poticanje razvoja osviještenih korisnika koji s razumijevanjem i kritičkim odmakom konzumiraju medijske sadržaje koje sami odabiru. Cijeli projekt započeo je upravo u Dubrovniku, stvaranjem Komunikološke škole u suradnji s Maticom hrvatskom. Do sada je održano više od 1250 radionica, a pokrenut je i UHO (Utočište Hrabrih Online), gdje se dijele iskustva i savjeti cyberbullyinga.

Pročitajte još

SLAVODOBITNICA IZ EKVINOCIJA Cvitešić ponovila što je ljetos rekla za DuList

Dulist

Provjerite jeste li u utorak i srijedu bez struje

Dulist

MEĐUNARODNI DAN BORBE PROTIV NASILJA MEĐU ŽENAMA Nasilje nema opravdanja!

Dulist