Nedavno su u nacionalnim medijima, valjda s krajem sezone, ‘osvanula’ iskustva turista koji su posjetili Lijepu našu i uživali u našoj obali. No ne i u ponudi smještaja. Redom su tu bila loša iskustva, da su iznajmljivači ‘ovaki i onaki’, da su apartmani loši, da je ponuda užasna, ovo, ono…
No, ono što je nama zaokupilo pažnju su komentari iznajmljivača samih. Znamo svi – apartmana zaista ima ovakvih i onakvih, no ni turisti nisu baš ‘cvijeće’. Dapače. Šokantni komentari poput ‘pušili su joint u dnevnom boravku i zapalili apartman’ ili pak na neki drugi način demolirali krevet, banju, tehniku… Su nas motivirali za nazvati iznajmljivače u Lapadu, na Konalu, Stradunu, Gorici… I čuti što oni imaju za reći, pogotovo ako se uzme u obzir kako je Dubrovnik ove godine prvi put u povijest zabilježio više od četiri milijuna noćenja, kako su nedavno javili iz Turističke zajednice Grada Dubrovnika. Zanimalo nas je kakva su bila iskustva naših iznajmljivača s ‘nestašnim’ turistima. Evo što su nam sve rekli…
– Nakon sezone je apartman u redu, ali zato što mi saniramo štetu odmah. Znači, kupimo novi toster ili madrac ili što već treba. Ali nakon sezone treba kupovati svu novu posteljinu jer oni recimo peru noge s frotirnim dekama ili plahtama. Kultura im je nula! Nije jeftino svake godine kupovati svu posteljinu ispočetka – kazala nam je vlasnica apartmana na Gorici.
– Prije par godina nam se dogodilo da smo naišli na puknuti krevet, odnosno – puknute podnice. Gosti nam to nisu rekli nego su pokušali nekako namjestiti, zakamuflirati kako se ne bi moglo primijetiti, a mi smo kasnije to otkrili i na kraju sami sanirali – kazala je pak vlasnica apartmana na Gornjem Konalu i dodala kako bude i porazbijanih čaša što brojni sakriju, a neki se lijepo ispričaju.
– Jedni su nam slomili ogledalo, ali su došli, rekli, ispričali se te ponudili novac. A ovi što lome čaše, boce, beštek i tako te sitnice… Oni samo pođu ća, bez riječi. Ali sve u svemu, zadovoljni smo gostima – ispričali su nam svoja iskustva s gostima vlasnici apartmana na Pločama.
‘Odmah je kupila novu kikaru’
– Imali smo situaciju ovo gdje je jedna gošća slomila kikaru te je odmah pohitala u butigu i kupila nam sličnu takvu – kazala je nam je ista gospođa s Gornjeg Konala i iskreno nam je rekla kako je bilo slučajeva, no ništa drastično, a pogotovo ne nešto što bi ju ‘bacilo u minus’.
– Događa se da turisti nešto slome, da, no u totalu – to vam je zakon velikih brojeva. Sezona je bila dobra, posjetitelja puno gledajući na dnevnoj bazi, pa ne mogu govoriti o nekim drastičnim situacijama – dodala nam je za kraj. Drugi iznajmljivač koji nudi smještaj u Gradu kaže kako nije bilo ‘ništa dalje od polomljene čaše’.
– Imao sam sreću što su u mom smještaju bili uglavnom pristojni i mirni posjetitelji – dodao je kroz smijeh. Posljednji iznajmljivač kojeg smo zvali bio je ugodni gospodin iz Lapada, koji nam je kazao gotovo identičnu stvar.
– U globalu, gosti su jako dobri. Najveća nezgoda koja se dogodila bila je tu i tamo slomljena čaša i to mi gosti uglavnom kažu, pa im, naravno to ne naplati. Svakome se može dogoditi. Imao sam sreće s normalnim, što se reče ‘super’ gostima, pogotovo u srcu sezone. Iskreno, Dubrovnik i zaslužuje bolje goste, one koji su spremni više platiti jer naš grad i jest odlična destinacija. Što bolje ponudite gostu, bolje ćete goste i dobiti. Treba ulagati i onda će vam doći dobri i pristojni gosti – zaključio je, a mi možemo samo dodati kako, unatoč velikom protoku gostiju, se čini kako oni ipak ne ‘demoliraju’ smještajne jedinice naših sugrađana. Naravno, u moru ponude, nismo anketirali sve iznajmljivače, no ovi primjeri nam pokazuju kako Dubrovnik ipak nije grad ‘party turista’ – bar što se tiče poštivanja tuđe imovine.