Aktualno

HOTELI MAESTRAL Zadovoljni smo sezonom, a godinu počinjemo misleći na naše djelatnike

hoteli maestral

Sumirajući čitavu 2022. sezonu generalno možemo reći da smo vrlo zadovoljni postignutim rezultatima. Predsezona je bila nešto izazovnija s obzirom na nepotpuni oporavak grupnog segmenta, međutim dobrom politikom cijena kroz glavnu sezonu, visokom popunjenošću te vrlo dobrom post sezonom ostvarili smo vrlo zadovoljavajuće rezultate – ističe nam Josip Prkačin iz Uprave Hotela Maestral. Zadovoljni su sezonom, a najavit će nam i planove za 2023., kao i dobre vijesti vezane za dobit, zaposlenike, angažman… Za početak, govoreći o poslovnim rezultatima zanimalo nas je je li unutar grupacije Hoteli Maestral rastao prihod po sobi.

– Prosječni prihod po sobi u odnosu na rekordnu 2019. godinu rastao je za otprilike 13 posto. Trenutno aktivno radimo na pripremi sezone 2023. godine gdje očekujemo potpuni oporavak turističkih kretanja te nastavak pozitivnog trenda rasta – ističe nam dalje Prkačin.

‘Bolna točka’ mnogih dionika turizma svakako je – ljudski faktor. Kako stoje po tom pitanju, odnosno kako su se Hoteli Maestral snalazili s djelatnicima, nedostaje li ljudi, koliko je domaćeg kadra, a koliko pak posežu za vanjskom radnom snagom – iz regionalnog bazena i šire…

Organizirali smo se na vrijeme

– S obzirom da su prilikom planiranja naša očekivanja bila u smjeru da će sezona 2022. godine biti uspješna, vrlo rano smo se organizirali po pitanju radne snage i operativnih poslova kako bismo izbjegli potencijalne probleme tijekom sezone svjesni činjenice da ta problematika predstavlja hotelskim kućama veliki izazov. Zaposlili smo na određeno vrijeme prijavljene na natječaje koji su zadovoljili tražene kriterije putem intervjua te smo ih na taj način angažirani za rad u Hotelima Maestral. U ukupnom broju zaposlenih angažirano je manje od 10 posto radnika iz regionalnog bazena, što smatramo velikim uspjehom s obzirom na trenutnu situaciju s radnom snagom na tržištu. Osim gore navedenog, fokusirali smo se i na angažman studenata, đaka i umirovljenika, što se pokazalo kao dobra praksa. Pri tome želimo naglasiti da su većina studenata i đaka djeca naših stalnih zaposlenika, a umirovljenici koji su radili na pola radnog vremena su bivši dugogodišnji zaposlenici Hotela Maestral. Vjerujemo da ćemo u 2023. godini nastaviti istim trendom – naglasit će nam dalje naš sugovornik, Josip Prkačin. Osim plaća, koji su za Hotele Maestral bili najveći izdaci, posebice što se tiče porasta cijena energenata, pitamo dalje.

– Početak godine je donio nestabilnost cijena prehrambenih proizvoda pa smo se na tjednoj bazi susretali sa porastom cijena namirnica od ulja, mesa, ribe, voća i povrća i ostalih osnovnih namirnica. Izazov je bio i nedovoljna količina pojedinih proizvoda pa smo imali izazovnu sezonu da se osiguraju sve namirnice i da se to ne osjeti u krajnjoj ponudi prema gostima bez obzira na cijenu koja je znala biti i veća od uobičajene, ali smo uspješno u dogovoru sa našim partnerima rješavali takve situacije. Cijene energenata poput lož ulja, plina ili struje su znatno veće u odnosu na prošlu godinu pa samim tim je trošak energenata značajno porastao u ukupnim troškovima poslovanja – naglašava Prkačin. Cijene usluga i materijala su pored porasta cijena donijele i situaciju da se na pojedine vrste materijala i znatno duže čekalo za isporuku, ali pravovremenim planiranjem u operativnom segmentu poslovanja uspješno su, napominje nam dalje, prebrodili sezonu 2022. godine.

Izazovi koje očekujemo u 2023. godini

– Zbog izazova koje očekujemo i u ovoj godini sa svim smo ranije krenuli u pripremu sezone 2023., potpisivajući ugovore s dobavljačima i svim ostalim subjektima, kako bi na što bezbolniji način ‘prebrodili’ ovu situaciju – naglašava dalje.

Pojedine hotelske grupacije svojim djelatnicima isplaćuju takozvanu trinaestu plaću. Imaju li Hoteli Maestral takvu praksu?

– Uz redovne isplate uskrsnica, božićnica i dara za djecu dugogodišnja praksa Hotela Maestral je isplaćivanje nagrada za radne rezultate svim djelatnicima tijekom sezone te dodatno nagrađivanje djelatnika na preporuku direktora hotelskih operacija i direktora hotela. To je ono što mi prakticiramo i na taj način motiviramo radnike. Osobno smatram da je to bolji sustav nego da isplaćivamo trinaestu plaću, efikacinije je. Toga ćemo se držati i u 2023. godini – naglašava Josip Prkačin.

Hoće li u idućoj godini, upravo zbog povećanja troškova i ostalih vezanih stvari, možebitno rasti i plaće unutar grupacije Hoteli Maestral? Radit će preraspodjelu, ističe.

– Predviđeni trošak rada u 2023. godini je povećanje za otprilike 10 posto, što smatram kvalitetnom raspodjelom. Međutim, ne znači da će svakome plaća narasti 10 posto, radit ćemo preraspodjelu, a najveći postotak podizanja plaća ćemo dati pomoćnoj radnoj snazi i radnoj snazi s nižim koeficijentom, poput sobarica, čistačica, pomoćnih kuhara i konobara… Kako bi ih što više izjednačili. Dakle, ukupan trošak plaća planiramo povećati, da – napominje dalje.

Tijekom razgovora prešli smo, za kraj, na najavljeni investicijski ciklus. Hotel Adriatic ove godine nije radio…

– Za rekonstrukciju hotela Adriatic ishodovana je građevinska dozvola, no unatoč planiranom, došlo je do promjene početka rekonstrukcije zbog otvaranja mogućnosti apliciranja na natječaj europskih fondova na koje će se Hoteli Maestral prijaviti. Rok za podnošenje dokumentacije je početak veljače što automatski prolongira planirane rokove početka rekonstrukcije na hotelu Adriatic. Hotel Adriatic će se s postojeće dvije zvjezdice preobraziti u hotel kategorije četiri zvjezdice i doprinijet će kvaliteti dubrovačke turističke ponude te rastu cijene smještaja Hotela Maestral. Zbog odredbi natječaja koji je dosta striktan, i provođenja javne nabave u zakonskim okvirima, nismo u mogućnosti do okončanja natječaja započeti s investicijom hotela. Bez obzira na ishod natječaja kojeg ćemo znati, u veljači ćemo krenuti s rekonstrukcijom što je neophodno za budućnost Hotela Maestral. Odluka uprave je da hotel Adriatic zbog kategorizacije od dvije zvijezdice i njegovog stanja uopće ne radi iz razloga što, po nama, ne zadovoljava standard dubrovačkog turizma. Donijeli smo odluku da nećemo raditi ni u 2023. godini – zaključuje naš sugovornik Josip Prkačin iz Uprave Hotela Maestral.

Pročitajte još

HGSS DUBROVNIK ‘Prema Gradu nemamo nikakvih financijskih potraživanja iz projekta Camino’

Dulist

PRIJE 1. SIJEČNJA Ostajemo bez 10-tak tisuća apartmana?!

Ivana Mijić Vulinović

FRANKOVIĆ O OPTUŽBAMA TELEGRAMA Oni koji se žale htjeli su dio kolača

Dulist