Legenda kaže kako je starogrčkog junaka Odiseja, božica ljepote, tišine i mira Kalipsa sedam godina držala na svom čudesnom i začaranom otoku Ogigija, u pećini u kojoj se sklonio nakon brodoloma. Mnogi će istraživači reći kako je Homer, opisujući tu drevnu Ogigiju, mislio upravo na Mljet. Špilja, koja se nalazi na južnoj strani otoka, kod Babinog Polja, nosi ime upravo po velikom ratniku, a postala je jedna od glavnih otočnih turističkih atrakcija na otoku. Koliko je legenda o Odiseju ostavila traga u svakodnevnom djelovanju, svjedoči i naziv jedinog hotela na ovom zelenom otoku. Riječ je, naravno, o hotelu ‘Odisej’ koji djeluje u sklopu grupacije ‘Jadranski luksuzni hoteli’. Smješten je u Pomeni, tik do mirne površine jadranskog plavetnila, a u neposrednoj blizini netaknute prirode Nacionalnog parka Mljet koja na prvu oduzima dah svojom ljepotom i neopisivim bojama. Nije ni čudo da je dubrovački pjesnik i mljetski opat Mavro Vetranović Mljet opisao kao otok ‘gdje je Ijepos’ prirode stvorila sve savršenije od ljudskog umijeća’. Slažemo se s njime u svakoj riječi.
Hotel na 90 posto popunjenosti
Destinacija kao što je zaštićeno područje Mljet, oduvijek je bila privlačna gostima, no posebno sada u ovom
‘koronavirusnom’ razdoblju jer gosti imaju zagarantiran osjećaj sigurnosti i izolacije. Ljubitelji prirode i odmora, ali i avanturizma dolaskom na otok zaboravljaju na sve brige i prepuštaju se jedinstvenom doživljaju. Izletničke staze koje se nalaze u blizini hotela, idealne su za šetnju, ali i vožnju bicikla koji se može unajmiti ispred hotela.
Gosti hotela koji ipak žele uživati u moru, suncu i dobroj knjizi tijekom cijelog svog odmora, opuštenu oazu mogu pronaći na mulu ispod ‘Odiseja’. Za njih su pripremljene ležaljke i šugamani, a ako žele, mogu se ‘premjestiti’ u bar ‘Vista Mare’ koji na prvu odiše ležernošću. U ponudi imaju kave, ali i raznovrsne vrhunske koktele. U večernjim se satima ovaj bar pretvara u glavno mjesto okupljanja i druženja u Pomeni kao što je to bilo proteklog vikenda kada je nastupio hrvatski jazzy band ‘Sing Song Swing’ te oduševio okupljene. Direktor hotela ‘Odisej’ Davor Jančić ističe da u suradnji s Turističkom zajednicom Općine Mljet planiraju organizirati nekoliko svirki uživo kroz kolovoz. Interesa ima, što se, među ostalim, može zaključiti i prema broju gostiju u hotelu. Kapacitet ‘Odiseja’ je 157 soba s dodatnim ležajevima te se može smjestiti do 350 ljudi, a od 20. srpnja do 15. kolovoza, hotel je dosegnuo 90 posto popunjenosti.
— U hotelu boravi 300 gostiju, a najviše ih je s hrvatskog tržišta, što je drukčije u usporedbi s prijašnjim godinama – rekao je Jančić. Dodao je kako gosti ove godine u prosjeku u hotelu borave tri dana. Zainteresiranost gostiju je na visokoj razini, posebno za kolovoz. Direktorica TZO Mljet Andrea Anelić kaže kako je popunjenost smještaja na otoku 60 posto u odnosu na prošlu godinu, a u pojedinim je mjestima dosegnula i 90 posto. Prosječni boravak gostiju je šest dana, no redovito se odlučuju i na dulji boravak. Procjenjuje kako će u kolovozu imati 10 posto veću popunjenost, naravno, ako situacija ostane kao što je sada.
— Osim Hrvata, Mljet rado biraju Slovenci, Poljaci, Nijemci i Austrijanci. Kad gledamo prošlu godinu, najbrojniji su gosti na otoku bili upravo Hrvati, a ove ih godine ima čak i više. Jedino je izostala, nažalost, Velika Britanija – rekla je te naglasila kako u zajedničkoj suradnji s Jadranskim luksuznim hotelima te Nacionalnim parkom Mljet rade na aktivnoj promociji otoka. Zbog trenutne situacije, nisu u mogućnosti organizirati tradicionalne manifestacije, nego samo manje predstave ili koncerte.
— Ponašamo se prema pravilima stožera civilne zaštite. Primjećujem kako se ljudi ponašaju prema uputama, ali osjećaju se opušteno – navodi direktorica.
Protokol s mjerama
U hotelu se osoblje pridržava i provodi sve potrebne epidemiološke mjere, što dokazuje certifikat Bureau Veritasa. Naime, kroz svoj program ‘Safegard’ prevencije rizika i zaštite zdravlja, Bureau Veritas provodi neovisnu provjeru hotela u svrhu utvrđivanja jesu li uspostavljeni svi odgovarajući zdravstveni, sigurnosni i higijenski uvjeti koji podržavaju nastavak poslovanja.
— Gostima se na ulazu mjeri temperatura te se njihova prtljaga dezinficira posebnim UV lampama. Također, pojačana je dezinfekcija svih soba te prostorija. Čiste se sve površine, pogotovo kontaktne, podovi se posebno dezinficiraju, kao i radne površine. UV lampama se dezinficiraju tkanine, odnosno zavjese i kušini, a ledomatom zaprašujemo sobu kako ne bi čestice ostale u zraku. Poštujemo fizičku udaljenost u restoranu, a svaki djelatnik nosi odgovarajuću masku i rukavice. Od 2. kolovoza ponovno vraćamo sustav ‘švedskog stola’, što su već uveli hoteli Croatia te Palace. Osoblje gostima dijeli hranu, a ponovno poštujući mjeru fizičke udaljenosti te se između njih nalazi pleksiglas – objašnjava Jančić. Inače, ako gost ima temperaturu preko 37,2 Celzijeva stupnja, ponovno mu se mjeri temperatura nakon proteka kraćeg vremena te mu se daje upitnik koji mora ispuniti, a njegovo stanje redovito se prati.
— Dosad nismo imali takav slučaj, ali svakako postoji protokol kojeg provodimo u suradnji s civilnom zaštitom otoka Mljeta. Ukoliko se pojavi takav slučaj, svaki će gost dobiti preporuku za odlazak doktoru koji će provjeriti ima li simptome COVID 19 – rekao je Jančić. Na web stranici hotela, gost prije svog dolaska, može provjeriti sve informacije o provedbi epidemioloških mjera te tako postaje upoznat s čime se može susresti, na koji način je zaštićen, a postoji certifikat kojim se to sve jamči.
Na otoku, bez obzira na ovu situaciju, pruža se dovoljna širina za socijalnu distancu, a najveći je benefit što ćete sigurno zaboraviti na sve što se u svijetu događa.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 4. kolovoza 2020.