Dubrovački HNS očekuje od direktora Ante Vojvodića da podnese nepozivu ostavku i nadoknadi financijsku štetu nastalu njegovom nesposobnošću za upravljanje Libertasom – poručili su na konferenciji za medije ovog petka iz dubrovačkog HNS-a. Naime, kako su istaknuli ‘dva mjeseca rada ZET-ovih vozača koštala su 870 tisuća kuna’. To je iznos koji HNS-ovci ističu prema računima koje su dobili iz ZET-a.
-Naravno da od Libertasa i Grada nismo dobili sve račune, veći dio je došao iz ZET-a. Računavši na dva mjeseca, jedan vozač ZET-a košta 36.250 kuna. Brojka puno govori, a pogotovo ako uzmemo u obzir da vozač Libertasa brutto mjesečno košta 10.700 kuna. Čak i da dodamo prava iz kolektivnog ugovora cifra ne prelazi 12 tisuća kuna. To znači da tri vozača Libertasa idu na jednog ZET-ovca – istaknula je predsjednica dubrovačkog HNS-a Nataša Gabričević.
Detaljnije o računima rekao je HNS-ov gradski vijećnik Miho Obradović istaknuvši kako su im dostavljeni i računi za prehranu te smještaj ZET-ovaca.
-Imamo informaciju da je tim istim djelatnicima bilo plaćeno i čišćenje soba, robe i ostalo. To je sramotno. Kao privatni poduzetnik zapošljavam ljude koji nisu s područja Dubrovnika i nalazim im smještaj te im ga plaćam. Ako plaćam 2000 kuna za smještaj, to je previše. Po računima koji su nam dostavljeni, Libertas je plaćao smještaj četiri tisuće kuna mjesečno po vozaču – rekao je Obradović dodavši kako je protekle dvije godine Libertasov direktor Ante Vojvodić u mnogim situacijama pokazao da nije sposoban voditi jednu ovako ozbiljnu tvrtku.
-Prije je to bila tvrtka u koju su se ljudi borili doći, a sada imamo tvrtku ‘slučaj’ gdje nitko više ne želi raditi. Imamo informacije kako tri Cabrio autobusa nisu vozila ove sezone. Stoga se postavlja pitanje zašto se odreklo tog prihoda i je li se tu pogodovalo privatnicima? Tu je i pitanje javne nabave za autobuse financirane putem EU fondova koji još uvijek nisu isporučeni za razliku od ostalih gradova koji su sudjelovali na istom pozivu. Dobili smo i informaciju da su se određene linije ukidale ne zbog manjka vozača, već zbog nedostatka ispravnih autobusa. Sve to pokazuje kako je stanje u Libertasu uistinu katastrofalno – rekao je gradski vijećnik HNS-a te dodao kako je nedostatak vozača autobusa mogao biti pravovremeno riješen, pa čak i zapošljavanjem izvan dubrovačkog područja i uz osiguranje smještaja, a da taj trošak bude čitavih pola milijuna kuna manji.
-Prije nepune tri godine Libertas je nakon niza godina preselio u nove prostore opremljene po najvećim standardima, a ljudi su u redovima čekali na mogućnost da se tamo zaposle. Otkako je Ante Vojvodić na njegovom čelu iz te tvrtke otišlo je 25 ljudi. Od nekadašnjeg ponosa grada nesposobna uprava napravila je tvrtku-slučaj – dodala je Gabričević te istaknula netransparentnost Grada i javnog prijevoznika pri traženju odgovora na pitanja oko angažmana vozača iz Zagreba.
-Gradska uprava i Libertas na naše traženje nisu dostavili sadržaj ugovora sa zagrebačkim ZET-om, niti ostalim čimbenicima uključenim u ovu farsu. Na naš upit od Libertasa smo zaprimili tek djelomične podatke, a gradska uprava ne samo da je pokušala prešutjeti detalje oko organizacije rada u Libertasu, već smo tijekom proteklog ljeta svjedočili i ciljanim medijskim objavama putem kojih se novcima građana “reklamirao” ovaj potez uprave Libertasa – naglasila je Gabričević te zahvalila ZET-u na pružanju pravih informacija.
-Stoga dubrovački HNS traži od gradonačelnika Frankovića da detaljno istraži sve eventualne nezakonitosti u radu Uprave Libertasa, ali i ostale propuste direktora Vojvodića te da u funkciji Skupštine tog trgovačkog društva žurno pokrene usklađenje cijene rada Libertasovih vozača s uvjetima na tržištu. Podsjećamo da gradonačelnik u svojim javnim nastupima vrlo često ističe da neće tolerirati nerad ili protuzakonite aktivnosti direktora gradskih tvrtki, ma od koga bili predloženi i postavljeni. Sada ima priliku to i dokazati tako što će staviti interes građana ispred osobnih veza – zaključila je Nataša Gabričević.