Hrvatske autoceste definitivno su odustale od izgradnje autoceste Dubrovnik – Doli, piše Jutarnji.hr.
Naime, prema novom prijedlogu plana građenja Uprave HAC-a za ovu godinu je proračun srezan sa 1,9 na 1,4 milijarde kuna. U tom se planu, između ostalog, odustalo od gradnje Podravskog ipsilona, autoceste Dubrovnik – Doli i Mosta Pelješac, za izgradnju kojih je država očekivala potrošiti 9,5 milijardi kuna.
Svi ugovoreni radovi mogli bi se završiti jedino podizanjem novih kredita, koje HAC više ne bi mogao vraćati pa bi morao dizati nove kedite za vraćanje starih i tako unedogled. Analize HAC-a govore kako je jeftinije raskinuti ugovore za radove koji nisu u visokom stupnju dovršenosti, pa i uz plaćanje penala građevinskim tvrtkama s kojima su radovi ugovoreni.
Najveći uteg financijskom planu jesu gotovo 7 milijardi kuna teški ugovori o građenju koje je bivši direktor Uprave Jurica Prskalo potpisao pred lokalne izbore 2009. godine. Tada su ugovoreni radovi na autocestama Dubrovnik – Doli, Podravski ipsilon, Buševac – Lekenik – Sisak i most preko Drave. Tri godine kasnije, osim dionice Buševac – Lekenik, gotovo ništa nije napravljeno, a na Dubrovnik – Doli nisu uvedeni ni izvođači.
Ugovori su potpisani iako te dionice nisu bile u planovima, zemljišta nisu bila otkupljena niti su osigurana sredstva. Zbog toga je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić Upravi HAC-a preporučio da ispitaju postoje li osnove da se protiv potpisnika ovih ugovora podnese kaznena prijava.
Naime, posljedica tih ugovora je da su građevinske tvrtke uvedene na većinu gradilišta, ali zbog neotkupljenog zemljišta, nenabavljenih građevinskih sredstava i nedostatka novca radovi nisu izvedeni. Zbog toga je, primjerice, austrijska tvrtka Strabag HAC-u dosad proslijedila zahtjev za isplatu preko 30 milijuna kuna odštete zbog nemogućnosti obavljanja radova.