Grad

GRAD PRIZNAO Nema rekonstrukcije Lapadske obale, nemamo novca

Orsan Marina Gradnja

Zbog izgradnje budućeg studentskog doma, Grad Dubrovnik, čini se, u dogledno vrijeme neće ulaziti u projekt rekonstrukcije Lapadske obale, gorućeg problema grada, prometnice koja povezuje popriličan broj sadržaja u gradu.

Gradonačelnik Andro Vlahušić već je nekoliko puta najavio radove, a mi smo se tim tragom obratili u ured za poslove gradonačelnika, iz kojeg su nam na pitanja kad Grad Dubrovnik planira početi s rekonstrukciijom i proširenjem prometnice Lapadska obala, te kojim tijekom će se radovi odvijati i kad se planira završetak istih, kao i je li postignut ikakav dogovor s tvrtkom Laguna Trade, odgovorili kako se kreće, ali treba prvo osigurati sredstva.

-Za projekt rekonstrukcije Lapadske obale postoji lokacijska dozvola. Potrebno je ishoditi potvrdu na glavni projekt, te što je najvažnije, osigurati i financijska sredstva – kazali su nam iz Grada Dubrovnika.

-Podsjetit ćemo da je Grad Dubrovnik na prijedlog gradonačelnika inicirao sufinanciranje pontona za komunalnu lučicu na Batali u iznosu od 10 milijuna kuna, što iznosi polovicu ukupne investicije, a sredstva će se osigurati rebalansom proračuna za 2016. godinu – kažu iz Grada Dubrovnika, te dodaju u odgovoru kako se ‘Grad Dubrovnik obvezao se rebalansom proračuna za 2016. godinu, najkasnije do 15. lipnja, osigurati iznos od 1.692.250,00 kuna za Studentski dom, dok će izdvajanja iz gradskog proračuna po ovoj osnovi u 2017. iznositi 11.864.700,00 kuna, a u 2018. godini čak 16.443.050,00 kuna’.

-Bez pomoći Grada izgradnja studentskog doma za 500 studenata ne bi bila moguća. Istaknut ćemo i da ugovor o koncesiji za žičaru Gradsko vijeće još nije usvojilo, a radi se o zanačajnim financijskim prihodima za proračun Grada, cca 6 milijuna kuna godišnje – kažu za kraj iz Grada Dubrovnika. Iz ovoga se iščitava kako tih tragom, još ništa od rekonstrukcije važne prometnice.

Konačno priznanje
Ovakav stav Grada Dubrovnika prvi je puta javno izrečeno priznanje onoga što dubrovačka javnost zna već dugo vremena. Rekonstrukciju Lapadske obale dočekat ćemo prektički nikad, a možda ne i tada. Naime, gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić godinama je građane držao u uvjerenju kako će (tada) nepoznati investitor napraviti o svom trošku (ili uz minimalno sudjelovanje Grada) i rekonstrukciju Lapadske obale čime bi se uvelike olakšala prometna slika Dubrovnika. Nakon što je Vlada RH izdala Pašaliću koncesijsko odobrenje, Vlahušić je okrenuo pilu naopako i pokušao ‘odraditi rikverc’ na sve svoje ranije tvrdnje. Kad mu to nije pošlo za rukom, počeo je sukob s Lagunom trade.
Franjo Pašalić je početkom listopada prošle godine ogradio parking ispred Hotela Kazbek, a uskoro je počeo i s radovima. Svaka nova ograda bila je bolni podsjetnik građanima na to koliko su (ponovno) nasamareni.
Na jednoj od prošlogodišnjih sjednica Gradskog vijeća gradonačelnik Andro Vlahušić izjavio je kako Pašalić nema nikakvu suglasnost Grada te da od Grada nije dobio ni lokacijsku ni građevinsku dozvolu.

–Gospodin Pašalić nema nikakvu suglasnost Grada i od Grada nije dobio ni lokacijsku ni građevinsku dozvolu. Niti je podnio zahtjev za uplatu komunalnog doprinosa za marinu – izjavio je Vlahušić te tada dodao kako je Pašalićev zadatak i urediti obalu na koncesioniranom području.

-Odgovorno tvrdim kako se obalna linija nalazi u obuhvatu koncesije i Grad Dubrovnik je neće raditi. Pašalićeva je obveza kao koncesionara da napravi obalu od Ekonomskog fakulteta pa sve do Orsana – kazao je s govornice Gradskog vijeća Vlahušić.

Hladan tuš istine stigao je brzo od odvjetnika Franja Pašalića, Ante Kačića koji je istaknuo kako pak ne postoji nijedan jedini dokument koji bi potkrijepio Vlahušićeve tvrdnje.

-Ne postoji nijedan dokument kojim bi bila ugovorena obveza takve vrste na bilo čijoj strani. O tome nema riječi u koncesiji. Ta koncesija je javno dostupna i sve se može provjeriti. Ne znam je li bilo ikakvih dogovora o tome – kazao nam je odvjetnik Ante Kačić, a njegove riječi nedugo zatim potvrdio nam je i Franjo Pašalić.
– Ništa mi nismo dužni u vezi izgradnje obalne linije. Nemamo nikakve obveze prema ugovoru o koncesiji niti je bilo ikakvih dogovora u vezi toga – kazao nam je Pašalić.

Vrhunac redikulnosti u ovoj situaciji bila je tvrdnja Grada Dubrovnika još iz studenog prošle godine o tome kako je ‘na sastanku iskazana spremnost obaju strana, i Grada Dubrovnika i tvrtke Laguna trade za suradnju u rekonstrukciji Lapadske obale’.

‘Grad Dubrovnik će ishoditi sve potrebne dozvole kako bi se za vrijeme izvođenja radova na samoj Marini Gruž mogao raditi i obalni zid, točnije bušenje pilona i zaglavnika dužinom cijele obale, a Laguna trade je iskazala interes za aktivnim sudjelovanjem u cilju smanjivanja troškova’, naveli su tad optimistično iz Grada ne pojašnjavajući detalje navodnog dogovora.

Naime, Pašalić je na tom sastanku rekao kako se, kad se raspiše natječaj za izgradnju Lapadske obale, vjerojatno može javiti s nižom cijenom jer će imati dio građevinske operative na terenu. Investitor naravno ostaje u potpunosti Grad Dubrovnik, a rekonstrukcija Lapadske obale samo još jedna stavka Vlahušićevog predizbornog programa.
Inače, valja napomenuti kako je prikupljanje dokumentacije za ovaj projekt zapelo na jednoj govoto ‘Monty Python’ činjenici – koncesijsko odobrenje koje je dobio Pašalić od Vlade RH djelomično ulazi i u područje ceste zbog čega Grad trenutno ne može sam sebi izdati građevinsku dozvolu za rekonstrukciju. A Pašalić zadovoljno trlja ruke.

MNJ/NM

Pročitajte još

Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije predstavljena na Nordic Roadshow-u 2024

Dulist

U Suđurđu prošireno parkiralište i uređeno 12 novih mjesta

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist