Grad

Grad postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik

raguz frankovic

Grad Dubrovnik je postao većinski vlasnik Luke Dubrovnik. Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je ovo povijesna odluka za budućnost Luke Dubrovnik, ali i za gospodarenje navedenim prostorom.

-Grad Dubrovnik je putem društva UTD Ragusa stekao 2,75 posto dionica. To znači da Grad Dubrovnik kroz vlastite dionice od 48,57 posto i ovih 2,75 posto ima 51,32 posto dionica, odnosno vlasništva Luke Dubrovnik. Podvući ću koliko je bila važna kupnja UTD Raguse, a uvjeren sam kako će uskoro postati vlasnikom većinskog paketa dionica TUP-a d.d. – naglasio je Franković.

-Bili smo svjedoci toga da se Luka Dubrovnik obezvrijedi i da se cruise terminal dodijeli drugoj tvrtki. Ispunili smo sve obveze prema Vladi RH, a koje nisu bile ispoštovane najmanje 15 godina. U konačnici, u suradnji s Vladom smo započeli postupak dodjele koncesije za izgradnju cruise terminala. Ta tvrtka koja će, nadam se vrlo skoro, dobiti prioritetnu koncesiju za izgradnju cruise terminala, vlasništvo je Grada Dubrovnika, samih građana što je velika stvar, ali i strateško promišljanje Grada za neka buduća vremena – dodao je.

Povećava se vrijednost društva

Uz navedeno, Luka Dubrovnik je u studenom stekla vlastite dionice, odnosno 8,99 posto dionica. Velika je to, i važna odluka, kako je rekao Raguž, ne samo za Luku Dubrovnik nego i za Grad Dubrovnik. Stjecanjem vlastitih dionica povećava se vrijednost i društva, ali i samih dionica.

-Društvo je na Glavnoj skupštini koja se održala 22. studenog 2021. dobilo ovlast za stjecanje vlastitih dionica, na što je suglasnost dao i Nadzorni odbor Društva te su time bile stvorene bile sve pretpostavke za kupnju vlastitih dionica od Atlantske plovidbe. Odlukom same Glavne skupštine određeni su i uvjeti stjecanja. U budućnosti ćemo, zbog tendencije da dobivanje koncesije za gradnju terminala, sigurno lakše nastupiti prema svim dionicima u postupku izmjene i dopune same koncesije. Iz vlastitih dionica se ne mogu ostvarivati prava koja proizlaze iz članstva, jer ona miruju sve dok Društvo drži vlastite dionice, a mi te dionice možemo držati koliko god je to potrebno. To predstavlja sigurnost što će te dionice ostati unutar grada, županije i na kraju krajeva države. S obzirom na svu tendenciju da Luka Dubrovnik bude nositelj samog projekta gradnje cruise terminala, a to smo potvrdili kroz tijela Luke, smatramo da je to najbolji model za upravljanje u ovoj situaciji – kazao je Raguž.

O cruise terminalu

-Izmjene i dopune samog UPU-a gruški akvatorij su potrebne zbog usklađivanja s važećim propisima koji reguliraju materiju izmjene i dopune same koncesije. Sam postupak nije kratkotrajan, a na kratkotrajan mislim mjesec ili dva, ali nije dugotrajan da se radi o dvije ili tri godine. Na to ne možemo utjecati. Kako se nalazimo u buffer zoni, treba izraditi i HIA-u. Ima još dionika osim nas, kao što je Županijska lučka uprava. Radi se intenzivno na rješavanju zapreka. Želimo biti pokriveni sa svim dokumentima kako bismo mogli startati s pričom. Kroz godinu dana bi moglo biti sve spremno – rekao je Raguž.

Završit ćemo godinu u plusu

-Iako se tek od 1. srpnja stabilizirala sama situacija, mogu reći da ćemo godinu završiti u plusu. Završit ćemo godinu s preko 2 milijuna kuna dobiti. Nemamo dugovanja prema nekim stvarima. Plaće stižu redovito. Kako sada stvari stoje, sezone će krenuti u travnju što nas sigurno veseli – istaknuo je Raguž.

Pročitajte još

VIDEO Azil Dubrovnik obilježava prvu godinu rada

Dulist

Jedanaesti Dani kreativnih i kulturnih industrija u znaku održivosti

Dulist

U ponedjeljak i utorak privremeni prekidi struje zbog radova

Dulist