Kultura

GALERIJA FLORA Predstavljanje zbirke pjesama ‘Mikroorganizmi’ Bojana Krištofića

GaleriJa Flora
Galerija Flora

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Galerija Flora organizira predstavljanje zbirke pjesama Makroorganizmi dizajnera i pisca Bojana Krištofića koje će se odviti 30. rujna u 20 sati u Galeriji Flora.

O knjizi će govoriti i razgovor moderirati Staša Aras.

Zapisi o marginalnom, nevidljivom, onome što nestaje i stalno je tu okorjelo i okamenjeno u strukturi estetike predgrađa, dodir divljine i civilizacije u okviru prolaznika, lirskog subjekta u kojemu je upaljeno dugme primijeti, ne daj da prođe, uzmi, pospremi.

Pospremi nebitnost i bitnost u zajednički zapis, stavi jedno do drugog livadu i postelju, rijeku i reklamni pano. Pohvataj starce, pijance, klošare, žene na ulici, pohvataj prašinu i umrljana stakla, pohvataj dane u kojima sebe ostavljaš pod plahtom.

Bojanovi Makroorganizmi dobili su nagradu Post scriptum, nagradu za književnost na društvenim mrežama. Forma je u cijelom prvom ciklusu određena proizvoljnom zapisu, kratkoj crtici, okidanju dojma iz svakodnevnice. Njezina je jedina tendencija zagrabiti u marginalno, sprijateljiti nespojivo. Najbliže bismo bili ako bismo rekli da je Bojan Krištofić majstor crtice, fragmenta, mozaika. Prostor o kojemu on piše je prostor koji koleba, ne bi bio ali mora, koji se sam od sebe događa, vitalnost grada sama po sebi, prepuštena bivanju, slučaju i znaku zatečenom u tom slučaju.

Ako je poezija ona koja simbol uznosi do visine kontemplativnog medija onda iz Makroorganizama iščešljavamo trunje grada, nepopijene bočice votke u pothodniku, prašinu, jedno neprodano vrhnje na štandu pred ženom koja ga ne može baciti pa tu ostaje i onda kada se ostali povuku s pozornice utrinske tržnice. Bojan biciklist, prolaznik, sakupljač marginalija (skupljač vrhnja u procesu sirenja grada) sastavlja kabinete čuda od ostataka ne negirajući i ne kritizirajući rekvizitarij urbane svakodnevice, pomno bilježeći trzaje aktera nakon igre, skupljajući odbačene rekvizite kao gradivni material svoje poezije. Uostalom tako je i naslovljen prvi ciklus U međuvremenu; U. Bojan je pjesnik koji za nas zaviruje u dvorišta u popodnevima, odlazi na rijeku prije nego se povuče magla, razgrće snijeg i izvlači ono što je pokriveno refleksom ignorancije. Stalno u odnosu grubosti i nježnosti, autentičan u poetici nekritiziranja, nježnog poigravanja s ruinama.

Grad mu se raščinjava u zvukovima pa samo izdvajajući onomatopeju možemo pustiti tok Mikroorganizama: pulsirajuće srce partija; prasak slomljenog stakla; pjesma uličnog svirača zvuči kao napjev starozavjetnog proroka/ Kricima, lelecima i jaucima gudi po svim našim skrivenim strunama. Sretni smo jer smo pokoreni.

Duboka nota Bojanove poezije je subwoofer razlomljenih slika do nadrealnog: Seljaci su jedva jedvice izvukli čovjeka bez jedne noge iz gorućeg automobila. Podivljala buktinja presijavala se šarenilom alkoholnih para. Povrativši po grabi u koju se maločas zabio, jednonogi se upoznao sa svojim budućim potomcima, neplaniranima i nepredvidivima.

Makroorganizmi su energizirajuće štivo, postavljeno na čulne dojmove u ritmu pjesnikove manipulacije percepcijom to je uigrani metež dojmova, ne odlazi u refleksivno, on podastire, sugerira, ne objašnjava ni docira, refleksivnost je svedena na rebus u kojemu su u odnos postavljeni divljina, njezino nježno podavanje gradu, njihova prelijevanja, spajanja i pucanja. Što ranije pada noć, to se prije pale svjetla u ovim naseljima – svuda trepću sazviježđa posvećena ljudima umjesto bogovima. Ako ćemo i izvući misao iz ove poezije ona je u formi grafita, ljubavne poruke, slučajnosti koju pročitamo na zidu pothodnika.

Pročitajte još

STRADUN CLASSIC Sedmo izdanje dovodi europske glazbenike

Dulist

(FOTO) Pogledajte kako je bilo na otvorenju ‘Izložbe bez naziva’ Vesne Pokas u Flori!

Dulist

[FOTO] Mladi talenti nastupili uz vrhunske umjetnike u Dvoru

Dulist