Grad

FRANKOVIĆ O BRZOJ CESTI Meni osobno ne smeta, ali nisam sam. Treba razgovarati s građanima

Mato Frankovic predstavlja nacrt Odluke o uvjetima ulaza prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zasticenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika 2

Gradonačelnik Mato Franković komentirao je danas temu brze ceste od Dubrovnika do Zračne luke Dubrovnik. Najavio je kako će za desetak dana sa županom Nikolom Dobroslavićem poći u Zagreb na sastanak s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Hrvatskim cestama. Podsjetit ćemo kako je ministar Oleg Butković nedavno komentirajući temu brze ceste poručio županu i gradonačelniku da ‘sjednu, neka se dogovore i što prije krenu put Zagreba’. Prije toga, održat će se sastanak s predstavnicima kotara. Franković je istaknuo među ostalim: ‘Meni osobno ta cesta ne bi smetala’.

-Mi ćemo uskoro imati sastanak sa županom Nikolom Dobroslavićem na kojem će biti predstavnici kotara. Vjerujem da možemo postići jedno zajedničko rješenje, ponovno slušajući ono što naši sugrađani žele – istaknuo je.

Zašto Grad nije reagirao na vrijeme da navedeni koridor ne bude u prostornom planu nego neki drugi, bilo je pitanje.

-Prema dokumentima koje sam vidio, Gradski kotar Mokošica s tadašnjim predsjednikom Pavo Perićem, ističe kako su protiv te trase. Nakon njega, Blaž Pezo koji je bio predsjednik u nekoliko mandata, u više dopisa ističe kako su protiv te trase – rekao je.

Župan Dobroslavić je u medijskom istupu bio iznenađen Frankovićevim stavom i naglasio kako mu nije jasno kako može biti protiv toga.

-Jedan sam od predstavnika građana i ne mogu biti protiv njih. Moram biti uz narod i njihov stav, takav sam i uvijek – rekao je Franković.

Je li se moglo ranije doći do ministra i istaknuti – mi to ne želimo, bilo je još jedno novinarsko pitanje.

-Možda je moja pogreška što nisam redovito obavještavao medije o svim održanim sastancima na ovu temu u posljednjih šest godina. Svi su bili upoznati. Ne znam je li ministar bio upoznat, on nije bio na tim sastancima. Ali u posljednjih šest godina sam ja u županiji imao najmanje šest sastanaka na ovu temu. Župan nije izignorirao. Ono što smo dogovorili jest da se izradi studija utjecaja na okoliš koja će do kraja razjasniti svima nama je li to uopće opcija za razmatrati. Ako jest opcija za razmatranje da ćemo nakon toga krenuti razgovarati sa stanovništvom i vidjeti koji su to problemi koji muče stanovnike Mokošice i Komolca – kazao je.

Franković je spomenuo kako je njihov prijedlog bio da se ispita mogućnost prolaska trase preko Mosta dr. Franja Tuđmana, nadalje kroz brdo Srđ i da ima izlazak na Brgat.

-To je po našem razmišljanju tunelska trasa od nekih 4 i pol kilometra. Po nama je to najneškodljiviji prolaz i po okoliš, ali i za građane. Stručnjaci iz IGH, koji su bili na sastancima, isticali su činjenicu kako će Most dr. Franja Tuđmana biti preuzak i da bi trebalo graditi još jedan most do njega kako bi se mogao cijeli taj promet obuhvatiti. Ponavljam, osoba sam koja vjeruje stručnim osobama i studijama. Ono što su Hrvatske ceste radile, radile su ono što smo se dogovorili. Rekli smo da idemo izraditi studiju utjecaja na okoliš, idemo vidjeti što ona kaže pa onda zauzmimo stavove – naglasio je.

Novinarka je podsjetila na njegov stav da bez obzira što studija pokaže, ako građani ne žele taj projekt, da će biti uz njih.

-Apsolutno, da. Ali istovremeno treba s građanima razgovarati. U šest godina sam doživio da kad građani kažu na prvu ne, pa kad razgovaramo, vide da je to ipak nešto će ići u smjeru boljitka – dodao je.

Spomenuo je i prednosti brze ceste.

-Ono što vidim kao njen benefit je izgradnja laterarnog kanala oborinske odvodnje, što znači da bi manja količina oborinske odvodnje dolazila prema Mokošici. Drugi benefit je da stanovnici ne bi opterećivali donju cestu pod upravljanjem Grada Dubrovnika, već bi na brži način dolazili do naselja Pobrežje, preko Petrovog sela, spuštali se na Most dr. Franja Tuđmana i dolazili u Grad. Imali bi drugi, dodatni koridor. To je moje osobno promišljanje i meni ne bi ta cesta smetala. No ja nisam sam i ne funkcioniram na način da ono što ja mislim da je najbolje, nego želim razgovarati s našim sugrađanima, razgovarati s argumentima i da im stručnjaci predoče taj projekt – dodao je.

Pročitajte još

U ponedjeljak i utorak privremeni prekidi struje zbog radova

Dulist

Završen projekt participativnog budžetiranja na Kalamoti

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist