Politika

Radovi na dvorani ‘teškoj’ 46 milijuna eura do kraja godine?

dvorana gospino polje projekt 2023 2

Nova sjednica Gradskog vijeća počela je, kao i obično, vijećničkim pitanjima. Nezavisnog vijećnika Mara Kristića zanimalo je što je s dodjelom zemljišta braniteljima na Nuncijati.
-U 15 godina obećanja i čekanja dio ih je izgubio pravo, a dio ih je nažalost preminulo čekajući – rekao je Kristić. Pitao je mogu li i pronađeni ostatci starog vodovoda dodatno odužiti ovu priču.
Drugo pitanje odnosilo se na izgradnju velike zgrade na bivšem zemljištu Zaklade Mihanović. Pitao je je li točna informacija da je podnesen novi zahtjev za građevinsku dozvolu.

Zemljište braniteljima u ovoj godini!
Gradonačelnik Mato Franković rekao je za zemljište na Nuncijati kako je 17. ožujka sud odradio očevid, a potom treba mjesec dana za donošenje rješenja.
-Nakon toga treba napraviti parcelacijski elaborat i tek tada možemo ići u dodjelu zemljišta. To će se dogoditi u ovoj godini. Ne znam kome je palo na pamet dovoditi u vezu arheološko nalazište na Nuncijati s trasom ceste. Svi znamo gdje se nalazi povijesni dubrovački vodovod i to nije nepoznanica. Cilj jedne grupacije ljudi je na svaki mogući način bojkotirati i izmišljati probleme koji ne postoje. Jedna od obveza prije lokacijske dozvole bilo je odraditi i arheološko istraživanje i to je napravljeno. Nema nikakvih problema. Ni direktor Vodovoda nema pojma o čemu se radi. Netko silno želi da ne uspijemo ne u ovom projektu nego u bilo kojem drugom. Na njihovu žalost, a na zadovoljstvo branitelja dodijelit ćemo ljudima zemljište – rekao je gradonačelnik.
Kad je pak riječ o bivšem zemljištu Zaklade Mihanović rekao je kako je Grad Dubrovnik prilikom odbijanja dozvole bio 100 posto u pravu što je potvrdilo i Ministarstvo. Investitor se žalio na Upravni sud, rekao je te istaknuo kako je u međuvremenu podnesen novi zahtjev, ali će se on razmatrati po novom GUP-u.
-Stoga sami gabariti eventualne građevine ne mogu biti kako je to bilo planirano tada. Zahtjev jest podnesen – rekao je gradonačelnik.

Nema parkinga? Ima javnog prijevoza!
Vijećnik Đuro Capor (Srđ je Grad) osvrnuo se na radove na placi u Gružu pitavši hoće li im se, kako je i rečeno na prethodnoj sjednici, dovesti stručnjak za javnu nabavu da objasni je li Elektrocentar Petek trebao biti isključen kao ponuditelj u provedenoj javnoj nabavi za rekonstrukciju place. Capor je spomenuo kako su radovi počeli, otkrili su se ribnjaci za koje su svi znali da se tamo nalaze i da je cijena poskupila. Gradonačelnik je rekao kako neće biti poskupljenja te da će biti završeni u roku.
-Uvjeren sam da će nakon što sve završi zahvaljujući cijenjenom arhitektu Dinku Peračiću placa dobivati brojne svjetske nagrade – istaknuo je.
Drugo pitanje odnosilo se na gorući problem Gruža – nedostatak parkirnih mjesta, što je posebno izraženo nakon što su se izgubila mjesta u Radeljeviću.
-Kako planiramo nadomjestiti nedostajuća parkirna mjesta? Imamo problem, imamo investitora koji brutalno ruši sve oko sebe, kako se od planova gospodina Pema možemo zaštititi? – pitao je Capor.
Gradonačelnik je rekao da mu je u interesu da se projekt Lovorka Miloševića dogodi.
-Zbog limitiranog broja parking mjesta uvijek imamo alternativu, a to je javni gradski prijevoz. Svjedočit ćemo u idućim godinama izgradnji brojnih garaža na području grada, financiranih što javnim novcem, ali većinom privatnim novcem. Tako je to predvidio GUP pa u zonama Radeljevića i Remize imamo planirano tisuću parkirnih mjesta. To će riješiti pitanje parkiranja, ali ne i opterećenja naših cesta – rekao je Mato Franković.
Jedna od tema bio je i novi sustav gospodarenja otpadom. Temu je otvorio vijećnik Saša Škrabić (SDP).

Novi cjenik Čistoće
Gradonačelnik mu je odgovorio kako se s novim cjenikom Čistoće još nije krenulo, jer bi se na aj način povećali i troškovi života građana pa se s tim htjelo pričekati.
-Svjesni smo činjenice da je naša odluka prouzročila daljnji trend nastavka financijskog deficita u Čistoći. Bez primjene novog cjenika Čistoća ne može završavati godinu na nuli već kontinuirano bilježi manjak prihoda – rekao je gradonačelnik e istaknuo kako će se u drugoj polovici godine krenuti u pripremne radnje za uvođenje sustava otpadomjera, koji su isto veliki financijski izdatak.
-Prateći ostale gradove, zaključili smo da je ipak sustav otpadomjera najkvalitetnije rješenje. U trenutku kad ga apliciramo, imat ćemo ‘poplavu’ vrećica sa strane odlagališta. Stoga provodimo postupak za postavljanje nadzornih kamera na svim odlagalištima – rekao je Franković.
Anita Bonačić Obradović (SDP) osvrnula se na beskamatni zajam koje je Grad dobio od Vlade RH, a kojega treba vratiti do kraja ove godine. Gradonačelnik je rekao kako je Grad dobio dva beskamatna zajma te je mogao financirati sve svoje socijalne programe.
-Omogućio nam je da gospodarstvenicima oprostimo 50 milijuna kuna potraživanja – dodao je. Ukupni pad prihoda u dvije godine iznosio je 450 milijuna kuna te je jasan postotak pomoći Vlade. Nitko nije imao toliki pad prihoda.
-U ovoj godini trebalo bi vratiti 5,12 milijuna eura. Zatražio sam da nam se omogući plaćanje kroz pet godina ako nije moguć oprost e bismo te novce mogli preusmjeravati u projekte. Mogli bismo vratiti te novce, ali bismo morali odustati od nekih projekata u ovoj godini – objasnio je gradonačelnik. Poslan je i zahtjev za otpis u suradnji sa susjednim općinama i Županijom.

Rokovi izvođenja radova
Teo Grbić (HDZ) pitao je gradonačelnika može li utjecati na izvođače radova, penalima ili izmjenom izvođača budući da je danas dosta projekata po gradu, a rokovi su upitni.
-Nisam ni ja zadovoljan brzinom izvođenja radova. To se čini beskonačno dugo. Dali smo i mi komodne rokove čime smo omogućili da ih lagano hvataju. Dobro je da smo to napravili za Lapadsku obalu jer smo se u međuvremenu susreli s cijelim nizom drugih problema – objasnio je gradonačelnik.
Dotaknuo se i jučerašnjeg obilaska radova na Groblju Dubac.
-Radovi napreduju, ali ne željenim intenzitetom. Idealno bi bilo da smo tamo zatekli 100 radnika, a bilo ih je tek desetak. Problem najviše leži u nedostatku radne snage, a svi imamo puno investicija. Brojka tvrtki koje mogu iznijeti te radove je sve manja – dodao je dalje Franković.
-Nadam se da ćemo u skorim natječajima stavljati puno kraće, realne rokove, ali i penale kako bismo radili filter i dobivali tvrtke koje posao mogu odraditi u kraćem vremenu – zaključio je.

Uvođenje reda na Lopudu
Vijećnik Jasmin Deraković (DDS) dotaknuo se Lopuda. Detektirana su dva problema, a jedan se odnosi na prijevoz, odnosno dovoz robe i materijala. Većina Lopuđana rješenje vidi u mulu ispred Hotela Grand.
-Posoji li pravna osnova za ostavrenje ove ideje. Ako ne, na koji se način planira rješenje ovog problema – pitao je Deraković.
Drugo pitanje odnosi se na pismo u kojem se čelnu osobu jedne ugledne gradske institucije inkriminira za ozbiljne prijestupe.
-Je li Grad upoznat sa situacijom i ispituje li se istinitost navoda? pitao je Deraković no nije rekao o kojoj je instituciji riječ.
Odgovarajući na pitanje o Lopudu, gradonačelnik je rekao kako je Barunov muo pod zaštitom te je u tijeku izrada projektne dokumentacije za njegovu sanaciju.
-Neće biti jednostavno realizirati pristanište što žele mještani. Iskrcajem robe na toj poziciji smanjio bi se intenzitet korištenja rive, ali problemi Lopuda su vrlo kompleksni – rekao je dalje te istaknu okako je Lopud jedini od otoka bez trajektnog pristaništa, koje je maknuto iz Prostornog plana.
-Pitanje trajektnog pristaništa na Lopudu treba promatrati na drugi način. Mislim da ono ne bi trebalo biti u centru, već ga treba izmjestiti skroz s lijeve strane, napraviti drugu cestu i tako omogućiti spoj sa suprotne strane – rekao je te napomenuo kako će se napraviti onako kako mještani žele. No, naglasio je kako na Lopudu treba uvesti reda.

O Muzejima
Potom se osvrnuo na pismo.
-Niste identificirali ni osobu ni ustanovu pa ću ja reći o kome se radi. Dobio sam dopis anonimne osobe koja piše primjedbe na ravnateljicu Dubrovačkih muzeja. Izvršili smo nadzor i nismo utvrdili ništa problematično u radu ravnateljice, ali promjenom nekih uzusa stvaraju se događanja unutar Muzeja koja nisu dobra. Vidjet ćemo kako će to sve završiti. Najveća odgovornost je tu na ravnateljici koja mora donositi odluke i za njih odgovarati. Ako se utvrdi bilo kakav propust, mi ćemo to lako riješiti. Nisam ljubitelj anonimnih pisama. Nedavno sam dobio jedno zaposlenika neke gradske tvrtke, opisuje sve što mu smeta, kako mora redovno dolaziti na posao i čekirati se, a nije napisao u kojoj tvrtki radi. Piše mi, obraća se s problemom, a ne piše u kojoj firmi radi – rekao je Mato Franković.
Krešimir Marković (Suverenisti) osvrnuo se na novi prometni režim oko Grada. Gradonačelnik je rekao kako PPK može imati svaki građanin, kupiti je po najnižoj cijeni u RH – 60 kuna za sve ulice u Gradu i tako doći u zonu posebnog prometnog režima.
-Apeliram na naše sugrađane da se uključe u javno savjetovanje. Uključilo se tek njih 40-ak, a većina su to taksisti zbog kojih i donosimo ovu odluku – rekao je Franković. Rekao je da DU tablica ne može biti prolaz, to se mora drukčije riješiti, a to je PPK.
-Vjerujemo da je to najbolje rješenje za naše sugrađane – naglasio je. Osvrnuo se i na taksiste te istaknuo kako ne moraju svi voziti taksi.
-Nama nedostaje radne snage i zbog toga limita mora biti – zaključio je.

Opskrba Grada
Nezavisnog vijećnika Ivicu Roka zanimalo je kad će Sanitat preuzeti opskrbu Grada. Gradonačelnik je rekao kako bi cijeli sustav trebao profunkcionirati do Uskrsa.

-Svi su svjesni da će ovo biti godina prilagodbe na novi sustav opskrbe. Sve ide preko računa, za sve treba postojati pisani trag te će Sanitat zakupiti prostor u Lazaretima kako bi mogao raditi logistički dio oko izdavanja računa, narudžbenica… – rekao je gradonačelnik.

Roko je pitao i za plaće radnika Boninova i Dubrovačkih muzeja.

-Osim što smo sklopili novi kolektivni ugovor za ustanove u kulturi, podigli smo koeficijent za 5 posto te se nadamo dodatnih pet posto osigurati u lipnju. Grad je napravio svoj maksimum za ustanove u kulturi. Razgovarat ću s direktorom Boninova i vidjeti što možemo napraviti – odgovor je Frankovića.

Željka Raguža (DUSTRA) zanimala je dinamika nove multifunkcionalne sportske dvorane. Gradonačelnik je rekao kako se građevinskoj dozvoli nada u lipnju. No, posebno je naglasio kako je projekt vrijedan 46 milijuna eura.

-Cilj nam je do kraja godine započeti radove. Do tada treba osigurati sredstva, razgovaramo i s međunarodnim bankama, ali i s Vladom i ministarstvima – objasnio je.

Vijećnik Pero Vićan (DDS) zatražio je informacije o Areni Lapad.

-Ništa tu nije fermalo. Imovinsko pravno je sve riješeno – odgovorio je gradonačelnik. Ostalo je provjeriti prometne koridore i prometne mogućnosti, dodao je, te bi se za dva tjedna trebala imati kompletna analiza.

Drugo pitanje odnosilo se na gubitak dvije ispostave lučke kapetanije.

-Puno je manje bitan u Gradu operater lučke kapetanije, nego u marini. Prostor dosadašnje kapetanije uzet će u najam ŽLUD te će s lučkim kapetanima dijeliti prostor, a dolazit će tamo po potrebi – objasnio je dogovor s ministrom Butkovićem.

Pročitajte još

Vili Beroš bi uskoro mogao na slobodu

Dulist

Vlada odbacila zahtjev za izglasavanje nepovjerenja Plenkoviću zbog “neutemeljene optužbe oporbe”

Dulist

Primorac komentirao slogan aktualnog predsjednika: ‘Uvijek je bolji original od kopije’

Dulist