Grad

FOTO Zbog šarene ‘zebre’ prijava Gradu Dubrovniku?

pjesacki zebra 2

Dubrovnik je u ulici Andrije Hebranga, u blizini Osnovne škole Ivana Gundulića dobio prvi šareni, veseli pješački prijelaz. Inicijativu je pokrenula stranka prvog komunalca Grada Dubrovnika Željka Raguža, sve kako bi se dobila dodatna sigurnost na pješačkim prijelazima.

No, postavlja se pitanje jesu li šareni pješački prijelazi u skladu s hrvatskim zakonima kao i je li za bojanje ‘zebre’ u Hebrangovoj ulici suglasnost dala Policijska uprava dubrovačko-neretvanska. Navodno u PU DN za ovakvu akciju nisu znali te ih je kako doznajemo naš upit nemalo iznenadio, a odgovore još čekamo. U slučaju da se krenulo u izvođenje ovakvog zahvata samoinicijativno, bez suglasnosti Policijske uprave, upućeni u problematiku ističu kako se može očekivati i podizanje prijave protiv odgovorne osobe, u ovom slučaju Grada Dubrovnika.

Jer jedinice lokalne samouprave odnosno Grad Dubrovnik, sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, uređuje promet na svom području, ali u skladu s odredbama Zakona i uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove.

A što kažu propisi?

Sukladno Pravilniku o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama oznake na kolniku su bijele boje, a iznimno se žutom bojom označavaju oznake mjesta na kolniku i nogostupu na kojima je zabranjeno parkiranje; crta za odvajanje traka za kretanje vozila javnog prijevoza putnika; oznake parkirališnog mjesta za osobe s invaliditetom; oznake kojima se obilježavaju mjesta za određene namjene (autobusna stajališta, taxi–vozila, policija, biciklističke i pješačke staze i dr.); naprave za smirivanje prometa (umjetne izbočine i uzdignute plohe) te oznake kojima se privremeno preusmjerava promet (privremena regulacija prometa) i obilježavaju privremene opasnosti na kolniku. Inače, na mjestima na kojima se pješački prijelaz ne može obilježiti bojom, prijelaz se može obilježiti čeličnim ili plastičnim elementima, klinovima ili reflektirajućim oznakama. Nigdje dakle ne piše o mogućnosti korištenja neke druge boje za pješački prijelaz, osim ako nije pronađena ‘rupa’ u zakonu budući da se obojao prostor između bijelih traka.

Pročitajte još

Završen projekt participativnog budžetiranja na Kalamoti

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

(FOTO) Dubrovnik u tonovima južine

Dulist