Danas se u amfiteatru Sveučilišta u Dubrovniku održala prezentacija prostorno-prometne studije pod nazivom ‘Revizija prometnog rješenja Dubrovačko-neretvanske županije’ koju su za potrebe Županije izradili stručnjaci splitske tvrtke Proposta d.o.o.
Kao najvažniji način povezivanja Dubrovnika s ostatkom Hrvatske identificiran je Pelješki most. Optimalno cestovno povezivanje unutar Dubrovačko-neretvanske županije i njeno povezivanje s ostatkom RH planira se postići izgradnjom autocesta i brzih cesta. U tom svjetlu, predstavljeni su brojni prijedlozi prometnih rješenja poput dovršetka Pelješkog mosta, izgradnje autoceste preko Opuzena do Osojnika, izgradnje brze ceste od Osojnika preko Zračne luke Dubrovnik do graničnog prijelaza Karasovići, izgradnje brze ceste preko Pelješca te izgradnje mosta Pelješac-Korčula.
Posebna važnost pri izradi idejnih rješenja tvrtke Proposta dana je upravo izgradnji trase brze ceste Osojnik preko Zračne luke Dubrovnik do graničnog prijelaza Karasovići te pronalaženju optimalnih koridora i spojeva između spomenute ceste te urbanih središta na obali, napose grada Dubrovnika. Istaknuto je da je upravo realizacija predložene brze ceste Osojnik-Karasovići, zajedno s poprećnim vezama prema Dubrovniku i drugim naseljima u širem području grada, presudan element za efikasno funkcioniranje prometnog sustava dubrovačke aglomeracije. Jedna od verzija te ceste išla bi poviše Mokošice, novim mostom preko Omble, kroz Šumet prema Župi dubrovačkoj.
– Teško se mogu zaobići mnogobrojni predloženi mostovi i tuneli zbog prirode terena. Ako se želimo kvalitetno cestovno povezati moramo premostiti raznorazne reljefne zapreke. Izduženi i uski oblik Dubrovačko-neretvanske županije sam po sebi nameće prometne koridore i tu nema nekih velikih izbora – rekao je Nikša Konjevod iz Županijske uprave za ceste koji je sudjelovao u izradi predstavljene studije.
– Moramo omogućiti da se s autoceste iz Metkovića modernom prometnicom dođe do Dubrovnika i dalje prema Zračnoj luci pa sve do granice s Crnom Gorom. Osim toga, Dubrovnik trasom Osojnik-Karasovići dobija obilaznicu. Svaki grad želi da je obilaznica blizu, ali da ne zagušuje gradski promet. Danas kompletan tranzitni promet Albanije (jedne od vodećih zemalja Europe po broju ‘gastarbajtera’) i Crne Gore putuje preko ovog našeg uskog dubrovačkog koridora. Cilj je disperzirati promet, a teško da možemo pobjeći od modernih (skupih) rješenja – zaključio je Konjevod.
Prijedlozi raznovrsnih cestovnih rješenja dočarani su brojim 2D vizaulizacijama nakon kojih je usljedila rasprava. Komentari iz publike uglavnom nisu pozitivno ocijenili prometna rješenja koja je predložila splitska tvrtka. Jedan komentator iz publike ustvrdio je da prijedlozi uključuju pretjerenu betonizaciju i opasno velik broj skupih mostova i tunela na jednom trusnom području kao što je dubrovačko.
Inače, Dubrovačko-neretvanska županija je u procesu izrade Izmjena i dopune PPDNŽ. Nositelj te izrade je Upravni odjel za prostorno uređenje i gradnju, dok je izrađivač Zavod za prostorno uređenje DNŽ. Upravo za potrebe Izmjena i dopuna Plana Zavod za prostorno uređenje je naručio Studiju pod nazivom ‘Revizija prometnog rješenja DNŽ’, a koju je izradila splitska tvrtka Proposta d.o.o.