Gradonačelnik Vlahušić izjavio je kako je proračun za 2013. godinu itekako realan, suprotno stavu oporbenih vijećnika, koji su jučer izrazili zabrinutost zbog njegove visine.
Proračun za iduću godinu, u iznosu od skoro 450 milijuna kuna, Vlahušić tako temelji na dvije nove važne stavke, koje po Vlahušiću trebaju biti temeljni prihod Grada Dubrovnika – koncesiji za žičaru te prihodu od gradskih zidina.
Zanimljivo je kako je prihod od koncesije za žičaru u visini od 5 milijuna kuna godišnje Vlahušić uvrstio u proračun tek na temelju obećanja nadležnog ministarstva, bez da je dodjela koncesije stvarno i pripala Gradu Dubrovniku. Jest, rekao je kako je zakon napisan te je u proceduri Vlade, ali je ipak malo skočio pred rudo.
Tu je i prihod od gradskih zidina „neovisno o tome hoće li one pripasti Gradu“ (ovdje je ostalo nejasno je li u proračun za 2013. uvrštena polovica prihoda od zidina, koja po svim važećim ugovorima pripada Gradu, ili je i ovdje prejudicirano da će cijeli prihod ići proračunu, jer još nije riješen gordijski čvor kojega bi trebalo razmrsiti Ministarstvo kulture).
Vlahušić je tako 'sredio' u dogovoru s Ministarstvom kulture, a njegov će prijedlog do kraja godine biti i na užem kabinetu Vlade, da će 30 posto od brutto prihoda zidina, ili nekih 20 milijuna kuna, ići direktno na račun Zavoda za obnovu Dubrovnika, za što su u tijeku i pripreme o izmjenama zakona.
Čisti prihod od zidina, rekao je, s povećanom cijenom bit će na godišnjoj razini od 70 milijuna kuna, pa će tad biti novaca „i za obnavljati zidine, baštinu na području Županije…"
– Glupo je ne uzeti novce od onih koji to žele platiti. Ljudi putuju žičarom i idu preko zidina, ne radi gimnastike i alpinizma, nego da bi vidjeli ljepotu koju smo naslijedili, i zašto tome ne dati primjerenu cijenu – istaknuo je Vlahušić.
Kad je riječ o subvencioniranju karata Dubrovčanima za Zagreb, ponovio je kako od Zračne luke Dubrovnik traži sudjelovanje u njihovom sufinanciranju. Grad će, naime, u proračunu za 2013. godinu osigurati 3 milijuna kuna za 24 tisuće karata, a sve po modelu vaučera od 250 kuna za povratnu, odnosno 125 kuna za kartu u jednom smjeru. Svaki građanin imat će pravo na 6 povratnih karata godišnje.
No, Vlahušić je građanima obećao 40 tisuća karata, pa ostatak novca mora namaknuti kako preko gradskih poduzeća tako i preko Zračne luke Dubrovnik.
– Jučer sam imao sastanak o subvencijama s direktorom Zračne luke Dubrovnik, u kojoj je Grad suvlasnik. Nemam problema tko vodi ZL, neka je vodi tko hoće, ali vidjet ćemo hoće li oni ostvarivati dobit od 25 milijuna kuna, imati izvanredne plaće, a da mi kao suvlasnici te Zračne luke nemamo nikakve poticajne mjere. Prenio sam jučer i gospodinu Toliću ranije iznesen stav da neću podržati plan za narednu godinu ukoliko i ZL ne sudjeluje u ovom projektu. Neka daju svoj obol, neka daju milijun kuna kako bismo umjesto 24 tisuće karata osigurali njih 34 tisuće – govorio je Vlahušić.
– Tražimo to i od Ministarstva prometa, a predložit ću ministru Liniću razmatranje ideje da PDV na liniji Dubrovnik-Zagreb bude 10 posto – rekao je Vlahušić. Na pitanje što mu je Roko Tolić na sve ovo odgovorio Vlahušić govori:
– Gospodin Tolić je rekao da će razgovarati s upravom. Zračna luka ima novi nadzorni odbor i nadam se da će svi u tom odboru od Memeda i Vićana do Šuice podržati tu priču – istaknuo je gradonačelnik, naglasivši kako je za ovu ideju potrebna politička odluka.