Potrošači u Hrvatskoj nisu zadovoljni svojim položajem na tržištu. Smatraju da nisu dovoljno zaštićeni, te da su neobaviješteni o svojim pravima.
Pokazao je to Pregled potrošačkih uvjeta kojeg je objavila Europska komisija. Indeks koji pokazuje zadovoljstvo potrošača smješta Hrvate na samo dno ljestvice s 50 bodova. Ispod su samo Cipar (49 bodova) i Grčka (47 bodova). Potrošači su najzadovoljniji u Finskoj i Velikoj Britaniji, koje po ovom indeksu imaju 73 boda.
Istraživanje je pokazalo i da Hrvatska među europskim državama ima najbrži rast internetske trgovine. U Hrvatskoj preko interneta trenutno kupuje 23 posto potrošača, što je znatno manje od EU prosjeka koji iznosi 45 posto.
No, radi se o drastičnom porastu kada se uzme u obzir da je 2010. godine u Hrvatskoj bilo samo 14 posto potrošača koji su kupovali preko interneta. Istraživanje je pokazalo i da Hrvati i dalje nemaju povjerenja u kupovinu preko interneta; prilikom takve kupnje sigurno se osjeća tek 31 posto potrošača.
– Učinkovita politika zaštite potrošača mora se graditi na temelju čvrstih dokaza. Pregled nam pokazuje kamo trebamo usmjeriti naše napore. Njegovi rezultati odrazit će se u mojim budućim akcijama, poput uspostave online platforme za rješavanje sporova ili poboljšanja provedbenih pravila u borbi protiv nepoštene trgovačke prakse – kaže Neven Mimica, koji je nedavno imenovan povjerenikom Europske komisije za zaštitu potrošača.