Gospodarski promet kroz Dubrovačko – neretvansku županiju nakon uvođenja Schengenskog režima 1. lipnja 2013. godine bit će riješen pojačavanjem postojeće trajektne linije Ploče – Trpanj.
Izvijestio je to na konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić istaknuvši kako je to riješenje koje je podržala regionalna i lokalna vlast na jugu Hrvatske na danas održanom sastanku.
–Predložili smo tri mogućnosti. Uvođenje trajektne liniju Komarna – Brijesta, trajektne linije Ploče – Brijesta te pojačavanje postojeće linije Ploče – Trpanj, za koju su se oni odlučili. To je odluka lokalne i regionalne samoprave. S time se složilo Ministarstvo i tu je liniju do iduće godine nužno poboljšati uz održavanje postojeće Pelješke ceste – istaknuo je ministar Hajdaš Dončić.
Svi sudionici konferencije za novinare, na kojoj nisu nazočili predstavnici lokalnih i regionalnih vlasti s juga Hrvatske, smatraju kako je najbolje, ujedno najjeftinije i najkraće rješenje uvođenje trajektne linije Komarna – Brijesta. Primjerice relacija Komarna – Brijesta dugačka je 1,2 nautičke milje, Ploče – Trpanj 7,6 nautičkih milja, dok relacija Ploče-Brijesta 9, 2 natičke milje.
Ministar je istaknuo kako će primjena Schengenskog režima otežati kamionski prijevoz, promet robe veće od 10 000 eura dok prijevoz životinja neće više biti moguć kroz Neum, te je stoga nužno do srpnja iduće godine naći alternativno rješenje.
Predstavnicima Dubrovačko-neretvanske županije i lokalne samouprave ostavili su još tjedan dana za konačnu odluku, kako bi se mogli posavjetovati sa gospodarskim subjektima oko mogućeg rješavanja problema vezanih za gospodarski promet u našoj Županiji nakon što Hrvatska uđe u Europsku uniju.
Na konferenciji za novinare nazočili su i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos, pomoćnici ministra Jasmin Krizmanić i Nikola Mendrila te zamjenik ravnatelja Carinske uprave Bosiljko Zlopaša.
-Hrvatske ceste su napravile 2 varijante. Jedna je Komarna-Brijesta a druga Ploče-Trpanj. Papirnato smo bolje pokriveni za liniju Komarna – Brijesta. Za nju imamo načelnu građevinsku dozvolu, izdanu za potrebe izgradnje Pelješkog mosta, dok za drugu moramo razriješiti projektnu dokumentaciju za 14 kilometara obilaznih cesta. Vrijednost investicije je 88 milijuna kuna, a druge 110 milijuna kuna- istaknuo je Edo Kos.
-Najbolje rješenje po pitanju gospodarstva je trajektna linija Komarna-Brijesta. Čini mi se kao da se lokalna samouprava boji da Vlada odustaje od Pelješkog mosta. Mi to nismo nikada rekli, već je potrebno naći rješenje do 1. srpnja 2013. godine za promet robe ovim područjem i začudilo nas je da se misli da se odustaje od gradnje Pelješkog mosta. Začudilo nas je i da nitko nije sagledavao ono što nas čeka ulaskom u EU po pitanju važnosti za gospodarstvo DNŽ. Ovo rješenje nije nametnuto, sjeli smo za stol i njihov izbor bio je Pelješac-Trpanj – istaknuo je pomoćnik ministra Jasmin Krizmanić.
Također je istaknuto kako kroz Neum mjesečno kamionima, kombijima ili malim dostavnim vozilima prolaze 294 robne pošiljke, u oba pravca, no o mogućim poskupljenjama cijena transporta ili pak o subvencijama na prijevoz nisu iz Vlade još uvijek mogli govoriti. Rečeno je kako će za trajektnu liniju Ploče-Trpanj biti nužno osigurati prikladne trajekte, kapaciteta od oko 150 vozila, na čemu Jadrolinija već radi.
Na novinarsko pitanje hoće li BIH-a tražiti nešto zauzvrat po pitanju gradnje neumskog koridora, ministar Hajdaš Dončić odgovorio je kako BIH-a ne traži ništa zauzvrat, dodavši:
-S podacima o neumskom koridoru ne želimo izlaziti, dok ne stigne očitovanje Europske komisije za nekoliko dana. Predali smo rješenje povjerenicima u Briselu, a cijena koštanja ovisi o njihovim sugestijama. U Hrvatskoj državna četverotračna cesta košta milijun eura po kilometru, a u BIH-a milijun maraka. A nama treba 5 kilometara. Bez očitovanja Europske komisije ne želimo izlaziti u javnost – kazao je ministar.