Tvrtka Atlas d.d. centralizira svoje poslovanje u Zagrebu, zbog čega bi vrlo skoro poslovnica u Dubrovnika mogla biti svedena na svega dva ili tri stalna zaposlenika.
Kako neslužbeno saznajemo, u proteklih nekoliko mjeseci broj zaposlenih doslovno je prepolovljen, s 24 zaposlena (‘preživjela’ nakon zadnjeg programa zbrinjavanja) na 12, s tim da se ukupni broj zaposlenih u Atlasu na razini Hrvatske nije mijenjao. Naime, za svakog odlazećeg u Dubrovniku, angažiran je novi zaposlenik u Zagrebu. Time se zapravo Dubrovnik od nekadašnjeg centra pretvorio u periferiju.
Vrijedi pritom naglasiti kako je veći dio svojevoljno dao otkaz, nezadovoljan maćehinskim odnosom centrale prema poslovnici na jugu Hrvatske. Među njima je jedno od zvučnijih imena Maro Kapović, koji je otišao s funkcije izvršnog direktora u dubrovačkoj poslovnici.
Podsjetimo, Atlas je nekad imao i preko 1400 zaposlenih. Godine 1995. prerasta u dioničko društvo, a krajem devedesetih kupuje ga grupacija Lukšić. Kad je Adriatica.net kupila Atlas od Lukšića 2006. godine dogodio se i prvi val odlazaka iz dubrovačke poslovnice. Val otkaza uslijedio je 2011. godine, kada je provedeno nekoliko programa zbrinjavanja. Godinu dana kasnije uslijedio je još jedan program zbrinjavanja, a u medijima se spominjalo i gašenje poslovnice. Tada je čak uslijedio i sastanak radničkog vijeća s gradonačelnikom Vlahušićem, sve s ciljem da se dubrovačka poslovnica održi u sustavu. U listopadu 2012. godine ugašene su sve zajedničke službe, računovodstvo, pravna služba, kao i poslovnica na Pilama. Ostala je samo operativa uz angažiranje sezonaca.
Htijući saznati više o poslovnim potezima u bližoj budućnost za poslovnicu u Dubrovniku, poslali smo upit i središnjici tvrtke Atlas d.d.. Zanimalo nas je očekuje li se dodatno smanjenje broja zaposlenika ili zatvaranje podružnice. Također, tražili smo potvrdu je li riječ o novom programu zbrinjavanja, centralizaciji poslovanja ili nečem trećem. Na kraju krajeva, ako je već došlo do tolikog smanjenja broja zaposlenika, tražili smo podatak kakve je financijske pokazatelje u prošloj godini iskazala dubrovačka poslovnica. Na žalost, nikakav konkretan odgovor nismo dobili.
– Dubrovnik, kao i ostali Atlasovi uredi rade punim intenzitetom te nema znatnijih novosti što se poslovnog modela tiče. Dubrovnik je sjedište Atlasa od 1923. godine. Prema našem poslovnom modelu, svi Atlasovi uredi djeluju sinergijski u svrhu pružanja prvoklasnih usluga klijentima. Sukladno tome, financijski pokazatelji izraženi su konsolidirano za cijeli Atlas. Dubrovnik i južna Dalmacija naše su strateške destinacije za koje sustavno razvijamo nove programe te iz godine u godinu bilježimo rast broja posjetitelja. Vjerujemo kako će i nadolazeća sezona polučiti planirane rezultate, kako za turističku agenciju Atlas, tako i za cjelokupnu dubrovačku turističku ponudu – odgovorili su nam iz Atlasa.
Na kraju vrijedi dodati kako bolji poznavatelji odnosa u Atlasu, nekad velike turističke agencije a danas tek malene tvrtke u okviru većeg konglomerata, smatraju kako je vrlo upitna sudbina preostalih zaposlenika dubrovačke poslovnice nakon završetka ove sezone.