Uoči sastanka Vijeća za opće poslove, koje čine ministri vanjskih ili europskih poslova zemalja članica i na kojem će Europska komisija predstaviti svoj dopunjeni prijedlog višegodišnjeg proračunskog okvira za razdoblje 2014.-2020., ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić osvrnula se na jučerašnje zeleno svjetlo EU Pelješkom mostu.
Europska unija dala je zeleno svjetlo za Pelješki most, ali novci nisu u džepu, rekla je Pusić.
– Povjerenik za regionalni razvoj je potvrdio da je most tip projekta, koji se može kvalificirati za sredstva iz strukturnih fondova. Naravno, kada se radi o takvom projektu, to nije pitanje samo jednog povjerenika i jednog resora, nego cijelog niza i ono što smo saznali da je stvorena atmosfera u komisiji da je to zaista jedno hitno pitanje i da mu treba pristupiti sa svih strana i međuresorno, i oni su čak ovdje u komisiji imali međuroresorni sastanak.
Dakle, tu nije pitanje samo regionalnog razvoja i fondova, nego i unutarnje politike, odnosno Schengen uvjeta i svega što to prati, zatim i pitanje povjerenika za zdravlje i fitosanitarne standarde što je kod nas posebno osjetljivo i to su također sve adrese s kojima treba razgovarati – istaknula je.
No sve to ne znači da Hrvatska ima novce za početak gradnje.
– To samo znači da se možemo kandidirati i preduvjet je da se napravi predstudija izvodljivosti i pokaže koje je rješenje najbolje, ono mora uzeti u obzir i rješenje i mosta i koridora kroz BiH. Naravno, pitanje koridora ima dodatni problem da bi BiH morala odlučiti o tome da prepusti takozvani, prometni suverenitet Republici Hrvatskoj nad tim koridorom – pojasnila je Pusić.
Potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić mišljenja je da je Hrvatska još uvijek daleko od novca
– Najranije se operativno može početi raditi na provedbi projekta iza 2014. godine kada bi se detaljno znalo u kojem programu i s koliko novca se može računati na financiranje jednog ovakvog projekta. Mogućnost postoji, ali ne preko noći. Potrebna je sveobuhvatna analiza, treba napraviti studiju i predstaviti je Europskoj uniji. Ako prihvate ide se u razradu dokumentacije – kažzao je Grčić.
– Mi moramo znati da most nije jedini projekt kojeg bi u tom slučaju trebalo realizirati. Vi imate barem 10-12 kilometara ceste koja preko Pelješca mora spojiti most s današnjom prometnicom, a da ne kažem o varijanti modernizacije današnje prometnice koja preko Pelješca spaja taj prostor s kopnom – naglasio je.