Prema prvim nepotpunim podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je od siječnja do kraja listopada, odnosno tijekom prvih deset mjeseci ostvareno više od 19,8 milijuna dolazaka i preko 105,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 9 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima. Navedeno u odnosu na rekordnu 2019. godinu predstavlja izjednačenje rezultata.
-Pri kraju smo još jedne vrlo izazovne turističke godine, no dinamika i intenzitet turističkog prometa, koji se i dalje odvija u našoj zemlji, najbolji je pokazatelj sve veće i bolje prepoznatljivosti Hrvatske kao atraktivne cjelogodišnje turističke destinacije. U promotivnom smo smislu i dalje vrlo aktivni na brojnim inozemnim tržištima pa je tako u tijeku kampanja za promociju nautike, dok je nakon nje planirana provedba kampanje koja će za cilj imati poticanje novih rezervacija za iduću godinu. Podsjećam i na nastup i predstavljanje Hrvatske u sklopu WTM-a u Londonu, jednog od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova gdje će se u sklopu štanda HTZ-a predstaviti 23 suizlagača, odnosno hrvatskih turističkih subjekata – izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Gledano po županijama, tijekom prvih deset mjeseci najviše je dolazaka ostvareno u Istri (4,9 milijuna dolazaka, +5% u odnosu na 2022.), Splitsko-dalmatinskoj županiji (3,8 milijuna dolazaka, +11% u odnosu na 2022.), Kvarneru (3,1 milijuna dolazaka, +5% u odnosu na 2022.), Zadarskoj županiji (2 milijuna dolazaka, +6% u odnosu na 2022.), Dubrovačko-neretvanskoj (2 milijuna dolazaka, +18% u odnosu na 2022.), Šibensko-kninskoj (milijun dolazaka, +3% u odnosu na 2022.) te Ličko-senjskoj županiji (752 tisuće dolazaka, +14% u odnosu na 2022.). U Zagrebu je ostvareno 1,1 milijun dolazaka što je 21 posto više nego lani, dok je na ostatku kontinenta ostvareno više od milijun dolazaka što je 15 posto više nego lani.
-Odlični rezultati posezone potvrđuju nam kako je Hrvatska na tržištu sve više prepoznata kao cjelogodišnja destinacija te jasan pokazatelj kako moramo nastaviti razvijati naš turizam u tom smjeru. Vlada Republike Hrvatske je kroz strateški i zakonski okvir te osigurana financijska sredstva za novi investicijski ciklus stvorila sve preduvjete kako bi naš turizam i u budućnosti bio konkurentan, a na svim tržištima već su počele aktivnosti za pripremu nove turističke godine – istaknula je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.
Gledano prema destinacijama, najviše je dolazaka tijekom prvih deset mjeseci ostvareno u Dubrovniku, Zagrebu, Splitu, Rovinju, Poreču te Zadru, dok je, gledano prema tržištima, u prvih deset mjeseci najviše dolazaka ostvareno s tržišta Njemačke (3,3 milijuna dolazaka), Hrvatske (2,5 milijuna dolazaka), Slovenije (1,6 milijuna dolazaka), Austrije (1,6 milijuna dolazaka) te Poljske (1,1 milijun dolazaka).
U listopadu ostvareno 1,1 milijun dolazaka i 3,6 milijuna noćenja
Prema podacima sustava eVisitor, u listopadu je u Hrvatskoj ukupno ostvareno 1,1 milijun dolazaka i 3,6 milijuna noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 13 posto u dolascima i 11 posto u noćenjima.
Pritom je u listopadu u jadranskim županijama ostvareno 844 tisuće dolazaka i 3,2 milijuna noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 12 posto, u Zagrebu je pritom ostvareno 119 tisuće dolazaka (+18% u odnosu na lani) i 226 tisuća noćenja (+6% u odnosu na lani), dok je u ostatku kontinenta ostvareno 102 tisuće dolazaka (+14% u odnosu na lani) i 195 tisuća noćenja (+8% u odnosu na lani).
Najviše dolazaka u listopadu ostvarili su domaći gosti (214 tisuća dolazaka), gosti iz Njemačke (153 tisuće dolazaka), Slovenije (80 tisuća dolazaka), Austrije (78 tisuća dolazaka) te SAD-a (63 tisuće dolazaka).