U rezalištu u pakistanskom Gadaniju proteklog je petka počelo pretvaranje u staro željezo broda ‘Umang’ iza čijeg se imena krije nekadašnji ‘Sveti Vlaho’, piše pomorac.net.
Sveti Vlaho je nešto više od 17 godina plovio pod zastavom ‘Atlantske plovidbe’ iz Dubrovnika. Brodom za prijevoz sipkih tereta, nosivosti 39.443 tone, proteklih je šest godina, nakon napuštanja dubrovačke flote, upravljala londonska kompanija “ArcelorMittal Shipping” iza koje stoji britansko-indijska metalska korporacija “ArcelorMittal” u čijem se vlasništvu, među ostalim, nalazi i željezara u Zenici u susjednoj BiH.
Preprodaja goriva
Posljednji vlasnici vremešnog broda, izgrađenog u travnju 1984. godine u “Hitachijevu” škveru u japanskom gradu Maizuru, od njegovog su slanja u rezalište zaradili oko 3,5 milijuna dolara pri čemu je na postizanje solidne cijene utjecala i mogućnost preprodaje znatne količine goriva zaostalog u spremnicima bulk carriera.
“Umang” je u posljednje vrijeme bio privezan u luci Colombo u Sri Lanki, a na odluku o slanju u staro željezo vjerojatno je utjecala i činjenica da plovidbene isprave istječu u srpnju, te da bi brod trebao obaviti temeljiti remont u suhom doku, što je vlasnicima očito bilo – neisplativo.
‘Garoufalia’
Brodski dnevnik zatvoren je tako nakon gotovo 31 godinu ostavljenu po krmi na svim svjetskim morima, a priča s prvim, izvornim “Svetim Vlahom” u floti “Atlantske” počela je kada su grčki vlasnici na dalekoistočnim navozima naručili brod koji je porinut i isporučen pod imenom “Garoufalia”.
Tijekom prva tri plovidbena “ljeta” brod je promijenio dva vlasnika i tri imena da bi se 27. prosinca 1990. godine, u vrijeme nastajanja samostalne hrvatske države, poslovodstvo dubrovačke kompanije odlučilo kupititadašnju “Thalassini Doxu” od ciparskog brodara “Star Wave Shipping”. Prinova u floti bila je vrijedna nešto više od 16 milijuna dolara Na brodskoj “cimunjeri” tada su osvanule oznake kompanije grada čiji je nebeski zaštitnik, sveti Vlaho, s ponosom “zaplovio” na pramcu.
32 milijuna dolara
Kao dio “Atlantske” brod dug 188,9 metara i širok 30,7 metara plovio je svjetskim morima i oceanima sve do veljače 2008. godine kada je prodan kompaniji u vlasništvu multinacionalne korporacije za oko 32 milijuna dolara. Dotadašnji “Sveti Vlaho”, čiji su “B&W” stroj od 13.100 konjskih snaga omogućavao razvijanje brzine od 14 čvorova postao je “Umang” i pod tim je imenom plovio sve do nedavne prodaje u rezalište.
Tijekom posljednje dvije godine bilo je primjetno da su se vlasnici odlučili za demontažu pet palubnih dizalica, što je bilo razumljivo ako se zna da je veteran većinom plovio između azijskih luka s kvalitetnom ukrcajno-iskrcajnom infrastrukturom.
Izvor: Pomorac.net