Kultura

BIO-GLIF Izložba Elie Friganović u Galeriji Otok

page art radionica lazareti elia friganovic

Izložba ‘BIO-GLIF’ Elie Friganović otvorena je u četvrtak 14. rujna u Galeriji Otok. Njome se predlaže eksperimentalno-umjetnički pristup čitanju okoliša. Izložba će biti otvorena do 6. listopada i moći će se pogledati radnim danima od 12 do 20 sati.

U eseju ‘Ecologicity, Vision, and the Neurological System’ Amanda Boetzkes sugerira mogućnost vizualne umjetnosti da iščitava prirodni svijet – objašnjava autorica dodajući kako se kroz pažnju, taktilnost i interaktivnost s materijalom oko pozicionira spram novih vizualnih informacija.

– Oko kao optički instrument kroz metodu eksperimentalnog promatranja čini nevidljivo vidljivim. Ujedno se konfrontira s drugačijom vrstom percipiranja okoline, zahtjevajući da se kroz optičko iskustvo prepoznaju postojeće situacije nastale pod utjecajem ekološke krize. Odabrano područje ovoga rada bazirano je na osobnom arheološkom pristupu prikupljanja fragmenata preuzetih iz prirode: krhotine borove kore, kamenje, dijelovi biljaka i drugih bio-materijala koji u svojim teksturama i reljefima skrivaju carstvo znakova. Iz pronađenih fragmenata u daljnjem procesu prevodim njihove specifične detalje u medij skulpture, čime se ovaj arhiv materijalizira u novom, oprostorenom obliku. Istraživanjem apstrahiranih bio-formi i njihovog simboličkog potencijala, nastojim pronađeni vizualni narativ postaviti u novi kontekst; predlažem vlastiti hipotetski biosemiotički alfabet kao sferu razmišljanja i dijaloga. Reljefi i teksture prema tome sugeriraju tekstualnost materije ali nam govore nešto i o samom vizualnom motivu koji je preuzet iz neposredne okoline – kompleksnu mrežu tunela borovog potkornjaka. Nastali oblici se u suštini ne obraćaju nikome ali se u isto vrijeme nude svakome tko je voljan zagledati se u potencijal njihova značenja, pozivaju na interakciju i vlastitu interpretaciju promatrača. Gotovo nevidljivi kukac, nametnik iz reda kornjaša kojeg pronalazimo u kori stabla na području mediteranske obale i šire, postaje protagonist i koautor rada. Sve učestalije ekstremne suše, požari, oluje i slične razorne pojave istovremeno stvaraju okolišni disbalans i adekvatne životne uvjete ovome kukcu – pa već možemo govoriti o epidemiji koja zahvaća obalni ekosustav. Životni ciklus vizualiziran je vijugavim, labirintu nalik tunelima u kori stabla. Istovremeno funkcionira kao otisak kukca i antropogena. Bio-glif kao znak, simbol ili slovo opisuje raznoliki semiotički svijet organizama, sugerira skrivene jezike i tihe dijaloge između vrsta – ispričala je aurica Friganović.

Foto: Facebook/Art radionica Lazareti

Pročitajte još

OTVARANJE IZLOŽBE U FLORI ‘Udvostručivanja’ Gorana Petercola

Dulist

Svjetski poznati kontratenor Max Emanuel Cenčić uz ansambl Latinitas Nostra u subotu u Dvoru

Dulist

IVANA MARIJA VIDOVIĆ Ocjenjivala mlade talente u Italiji

Dulist