Gradski vijećnik Andro Vlahušić se u priopćenju za medije osvrnuo na Dubrovnik Pass, digitalnu inačicu Dubrovnik Carda, koja je uvedena u prodaju polovinom prošle godine.
-Od ove godine cijene za jednodnevni, trodnevni i sedmodnevni Dubrovnik Pass su 35, 45 i 55 eura. U prva dva mjeseca ove godine cijena DU Passa u siječnju i veljači bila je 35 eura, a cijena ulaznice za odrasle bila je 15 eura. Dogodilo se očekivano, turisti su racionalno birali i prodaja Dubrovnik Passa pala je na nekih deset posto u odnosu na ukupni broj prodanih ulaznica za zidine i Dubrovnik Pass. U prošloj godini u studenome i prosincu kada su cijene DU Passa i cijena ulaznica za zidine za odrasle osobe bile iste ili 250 kuna, postotak prodaje DU Passa bio je 40 posto. U prva četiri mjeseca prodano je ukupno 35.135 DU Passa i ostvaren ukupni prihod od 1.336.797 eura saprodajnom prosječnom cijenom od 38,05 eura ili za 9 posto većom od cijene dnevnoga DU Passa koji je 35 eura. DPDS je ukupno prodao ulaznica za zidine u iznosu od 1.324.895 eura, od čega je platio PDV-a 264.979 eura, (trajno izgubljen novac) pa je za raspodjelu ostalo 1.059.916 eura, od čega je u proračun Grada uplaćeno 635.949 eura, a DPDS-u 423.966 eura. Ukupni prihod Dubrovnik Passa koji je ostao za raspodjelu u Dubrovniku veći je za 26 posto od prihoda prodaje ulaznica za zidine i prvi put se dogodilo da ukupna prodaja Dubrovnik Carda od uvođenja 2010. godine ima bolje ukupne rezultate nego prodaja ulaznica za zidine. U travnju je prodano 27.320 DU Passa, a ulaznica za zidine za odrasle 21.005, tj. prodano 56.5 posto DU Passa, a ulaznica za zidine 43,5 posto – navodi Vlahušić.
-Točka prevrata je postignuta i na nama je da dalje nastavimo s planiranom aktivnostima kako bi iskoristili sve pozitivne efekte koje Dubrovnik Pass daje turistima, proračunu Grada i DPDS-u. DPDS je prodao 21.005 ulaznica za odrasle, a 4.716 ulaznica za mlade do 18. godine, te 4.845 ulaznica za Lovrjenac. Mi nažalost nemamo Dubrovnik Pass za mlade. Mladi su digitalno najbolje upućen dio populacije, te su najbolji promotori prodaje digitalnoga Dubrovnik Passa. Mladi ljudi često preko weba kupuje ne samo za sebe nego i obitelj. Da je polovica mladih kupila Dubrovnik Pass, kao što su to učinili odrasli, rezultat prodaje Dubrovnik Passa bio bi veći od 60 posto, a sama prodaja ulaznica za zidine manja od 40 posto. Od ukupno 35.135 prodanih DU Passa u cijeloj godini, siječanj – travanj zidine je posjetilo 29.898 kupaca što iznosi 85.1 posto. U travnju je postotak posjete zidinama iznosio 89 posto, a lani 92 posto. Ovi podaci pokazuju da je Dubrovnik Pass osnovni alat Respect the Cityja i Plana upravljanja, jer vrši disperziju turista.
Kako bi se unaprijedila prodaja Dubrovnik Passa i maksimalizirao učinak za turiste i
građane Dubrovnika potrebno je donijeti nekoliko odluka koje ništa ne koštaju, a mogu se uvesti u roku od mjesec dana:
1. Uvesti cijene Dubrovnik Passa za mlade do 18. godine života i za zimsko razdoblje od studenoga do veljače po cijenama jednodnevni: 15 eura, trodnevni: 25 eura, sedmodnevni: 35 eura. Ove cijene su istovjetne s cijenama koje DPDS ima za mlade i zimu, što je bio i jest osnovni cilj odluke o izjednačavanju cijena ulaznica Du Passa i zidina.
2. Donijeti odluku da Dubrovnik Pass omogućuje Easy Entry na svim lokacijama koje se nalaze u ponudi Dubrovnik Passa.
3. Reklamu Dubrovnik Passa treba primarno okrenuti ka smještajnim gostima, a ne dnevnim posjetiteljima. Za njih vodeći slogan treba biti, Svi sadržaji Dubrovnik Passa za samo 15 eura dnevno.
Do kraja godine financijski rezultati prodaje Dubrovnik Passa i ulaznica za zidine premašit će iznos od 150 milijuna kuna, te uz druge direktne turističke prihode kao što su prihodi od koncesije za žičaru, Revelina, zaustavljanja autobusa na Pilama činiti skoro polovinu nenamjenskih prihoda grada Dubrovnika.
Iako su zidine stare tisuću godina, a muzeji postoje desetljećima do 2009. godine, proračun Grada nije imao nikakav prihod od istih. Narednih godina nastavit će se kontinuirani rast prihoda od prodaje Dubrovnik Passa, te će prestati potreba za prodajom ulaznica za zidine na zadovoljstvo građana Dubrovnika i turista, kao i samoga DPDS-a koji će se potpuno posvetiti obnovi baštine.
Vratit ćemo svih 500 milijuna kuna zaduženja grada Dubrovnika, ubrzati obnovu spomeničke baštine, pokrenuti projekt Živi grad. Nećemo plaćati prirez, niti dječje vrtiće, javni prijevoz bit će besplatan, a socijalna davanja siromašnima i potrebitima biti će višestruko veća – zaključuje vijećnik Andro Vlahušić.
Prethodna vijest