Nakon što su Hrvatske ceste predstavile rješenja prometa od Osojnika do Konavla, ministar Oleg Butković pozvao je Grad Dubrovnik i Dubrovačko neretvansku županiju da predlože rješenja ukoliko nisu zadovoljni predloženim. Novi prijedlozi nisu izneseni od Grada i Županije, niti od političara i stručnjaka. Zabilježene su samo kritike na predloženo rješenje, uključujući i Deklaraciju Gradskoga vijeća koja se protivi izgradnji ceste iznad rijeke Omble – naveo je u pozivu na konferenciju za medije, koja se održala na spoju Mosta dr. Franja Tuđmana i ceste za Pobrežje, nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić.
On je, navodi, predložio jednostavna i jeftina rješenja koja čuvaju okoliš, a mogu se brzo izgraditi. Predložena rješenja dostavio je gradu Dubrovniku kroz e-savjetovanje na temu prometa kroz Kontaktnu zonu.
– Uputio sam konkretne prijedloge kakve ceste trebaju na kontaktnoj zoni oko Grada Dubrovnika. S druge strane, ministar Butković je rekao nakon što su Hrvatske ceste predstavile projekt oko Grada, da se usuglase Grad i Županija što žele i nakon toga dostave prijedlog Ministarstvu. U međuvremenu, ni Grad ni Županija nisu dali prijedlog rješenja, istaknuli su samo jednu stvar – ‘ne želimo cestu iznad Rijeke dubrovačke’ – rekao je Vlahušić.
Prezentirano je na konferenciji što je u županijskom i gradskom prostornom planu, odnosno kako se trebalo s Osojnika dolaziti do grada Dubrovnika. Povezivao bi nas tunel, dužine dva do tri kilometra prema Osojniku.
– Napravio sam prije deset godina projekt ove ceste, koji nije bio u GUP-u. Inače, ova cesta je trebala ići u Staru Mokošicu, Thermoterapiju i penjati se dalje gore. Onda sam, konzultirajući se s vlastitom pameti, ne gledajući što je netko drugi pisao da tu treba graditi tunel od tri kilometra, došao na ideju o cesti koja je trotračna, koja ima pješački trotoar i rasvjetu – ističe.
Vlahušić se osvrnuo na rješenje koje su dale Hrvatske ceste te razložio što je u tom projektu dobro, a što nije.
– To je projekt kojim će do Osojnika doći autocesta i tada ta autocesta ide dalje prema Trebinju. Podrazumijeva se onda da svi tranzitni automobili idu dijelom Osojnika prema Trebinju i Crnoj Gori. Hrvatske ceste i Ministarstvo zatim kažu, ‘idemo prema Pobrežju i ovom postojećom, izgrađenom cestom, ćemo doći do Mosta’. Koriste pamet i ideju koju smo tada ugradili i ne grade tunel od tri kilometra. Zatim kažu gradit ćemo cestu iznad Rijeke dubrovačke, negdje do spoja Brgata. Ljudi Mokošice, Komolca, Grada kažu ‘a dobro, što će nam ta cesta i tko će se njome voziti, osim tranzita za Crnu Goru i Albaniju, ali što će nam tranzit ako tranzit ide gornjom cestom. Dakle, tu cestu ne treba raditi – izjavio je Vlahušić, naglašavajući da je problematičan i tunel kroz Srđ, dužine kilometar i pol.
– Sada zamislite kada idete iz Zračne luke, Župe, Konavala prema Gradu i nalazite se u tunelu, koji je dugačak kilometar i pol i ne možete ući u Grad. Što se događa s automobilima? Dvotračni tunel se ne može graditi, gužva u Gradu, vi stojite u tunelu i ne daj Bože da se nešto dogodi. Tko je to predvidio? – pita se Vlahušić.
Ovim prijedlogom nisu se riješila dva osnovna gradska problema, smatra on. Prvi je, navodi, pristup na Srđ.
– Na Bosanku i Srđ ide veliki broj posjetitelja. Drugo, nije riješeno pitanje Druge dalmatinske ulice kada se ulazi u područje grada, odnosno kako ljudi s Ploča mogu izaći i vratiti se natrag u Grad. Trebaju ići na Dubac, na Brgat pa na kružni tok kako bi se vratili natrag. Hrvatske ceste trebaju riješiti problem pristupa na Bosanku i Srđ te pristupa povratka iz užeg središta grada prema natrag. Ako se to dvoje riješi, onda ne treba tunel. Što nam onda treba? Je li mi imamo cestu već gotovu koja ide kroz Sustjepan, Brgat, Komolac na Dubac. Zašto graditi neku novu, a Hrvatske ceste su predvidjele da će raditi rekonstrukciju ceste od Komolca do skretišta do Knežice. Dakle, treba napraviti rekonstrukciju postojeće ceste prema Brgatu i napraviti negdje spoj koji će onda vjerojatno ići tunel. Pitanje je treba li uopće Dubrovniku tunel, nego postojeću cestu rekonstruirati i napraviti čvorište jer u grad se ne može ući. Ono što ovaj projekt predviđa je da grad ima neograničene količine mogućnosti da primi auta u svoj centar – obrazložio je Vlahušić te dodao kako Grad nema tolike kapacitete i logično se postavlja pitanje zašto uopće graditi tunel, nego postojeću cestu iskoristiti i rekonstruirati u potpunosti, rekao je gradski vijećnik nastavljajući razlagati ideju kako bi od Mosta Franja Tuđmana, trebala voditi treća pješačka traka do Ilijine glavice. Smatra kako bi se od Ilijine glavice do vidikovca trebala napraviti treća traka, čime bi se dobila jedna zaokružena priča.