Na povećanje komunalne naknade za 25 posto, o čemu će odlučivati gradski vijećnici na idućoj sjednici Gradskog vijeća, osvrnuo se vijećnik Andro Vlahušić.
-Na idućoj sjednici Gradskoga vijeća koja će se održati u subotu 21. listopada raspravljat će se o više proračunskih točaka, kojima se definiraju prihodi i rashodi proračuna za ovu i iduću godinu. Upravljanje prihodima grada najvažniji je posao svakoga gradonačelnika, jer rashode zna svatko napraviti ako ima dovoljno prihoda. Isti princip koji vrijedi i za svaku dubrovačku obitelj, ako se dovoljno zaradi lako je potrošiti.
Nakon što je u više navrata najavio ukidanje privatnoga smještaja u stambenim zonama grada Dubrovnika, što konkretno znači potpuno ukidanje djelatnosti privatnoga smještaja. Kao blažu varijantu navodi smanjenje postelja u privatnom smještaju za pet tisuća postelja ili jednu trećinu. Na ovoj sjednici Mato Franković nastavlja s haračom za građane Dubrovnika.
Na sjednici Gradskoga vijeća nalazi se Odluka o povećanje komunalne naknade za 25 posto koju plaćaju sve dubrovačke obitelji. U obrazloženju Odluke piše da je inflacija u protekle četiri godine visoka, kao da građani Dubrovnika ne znaju kolike su cijene hrane, grijanja, svih računa koje im svakodnevno plaćaju. Nije napravljena analiza ušteda, kao ni novi načini prihoda kako bi građanima Dubrovnika u ovim kriznim vremenima olakšali život. Na sjednici ću biti protiv povećanja komunalne naknade i pozvati sve gradske vjećenike da istu ne usvoje, jer postoje brojni drugi modeli povećanja proračuna – ističe Vlahušić.
Dodaje i kako se na istoj sjednici predlaže i točka kojom bi se oslobodilo plaćanja svakoga dolaska na Pile turističkih agencija koje prevoze kruzerske putnike iz Gruža do Pila, čijom se odlukom oštećuje proračun grada za više nego što će se prikupiti od povećanja Komunalne naknade za 25 posto.
-U proteklih sedam godina od uvođenja vinjeta za agencije koje prevoze kruzereske putnike iz Gruža do Pila, grad je oštećen za najmanje četrdeset milijuna kuna, što je kažnjivo djelo. Umjesto naplate po svakome dolasku na Pile, kako se to naplaćuje većini agencija, Mato Franković izabrao je sebi podobne agencije koji ostvaruju višemilijunsku zaradu, a koja je protivna Odluci Visokoga trgovačkoga suda. Uz četrdeset milijuna kuna štete, kruzerski autobusi uzrokuju i prometni kolaps na ulicama grada, koji se najavljuje riješiti fizičkim preprekama, koje sam postavio pred deset godina.
Čudna neka politika Mata Frankovića i HDZ-a pred parlamentarne i europske izbore. Želi zatvoriti privatni smještaj ne samo u Dubrovniku nego i poziva i druge hrvatske gradove da se povedu za ovom spasonosnom revolucionarnom idejom. Podiže komunalnu naknadu svim građanima, pa i najsiromašnijima. Istovremeno s četrdeset milijuna kuna nagrađuje sebi bliske agencije, a ne govori o velikim poduzetnicima u dubrovačkom turizmu koji ostvaruju ekstraprofit na radu stranih radnika i položajnoj renti Dubrovnika. Privatni smještaj u cijelosti zapošljava domaću čeljad, članove obitelji, prijatelje i susjede, građane Dubrovnika.
Mato Franković postaje lokalni Superhik iz romana Alana Forda, koji uzima siromašnima da bi dao bogatima. Očito smatra da takvim postupcima povećava svoju i političku popularnost HDZ-a, te je uvjeren da će ih u cijelosti podržati njegovi koalicijski partneri u Gradskome vijeću
U proračunu za ovu godinu koji na papiru izgleda visok, nema čega nema. Nit kune ili eura nema Zračni most iako su cijene avio karata Dubrovnik – Zagreb veće od dvjesto eura za povratnu kartu, nema subvencije auto cestarina. Nema doma umirovljenika u Gružu, rukometne dvorane u Gospinu polju, lapadske Arene, teniske dvorane u Lapadu, vaterpolo muzeja na bazenu Gruž. Nema ni kune za projekte u TUP-u, terminala u Gružu, križnoga puta na Srđ, garaža u Mokošici, Zlatnome potoku, Gružu. Nema za veće plaće u Čistoći, Libertasu, Kulturnim ustanovama, Dječjim vrtićima, gradskoj upravi.
Dubrovnik je i nakon sedam godina vlasti Mata Frankovića najzaduženiji grad u Hrvatskoj, te jedini koji je u cijelosti izgubio kreditnu sposobnost, za ovu i iduću godinu. Trenutni dug grada s TUP-om iznosi više od 60 milijuna eura ili 450 milijuna kuna.
Jedini smo grad u Hrvatskoj koji ne može vratiti beskamatne kredite Ministarstvu financija, a kako piše u proračunskim dokumentima samo ove godine u iduća dva mjeseca moramo vratiti šest milijuna eura ili četrdeset pet milijuna kuna te iduće godine dodatnih šest milijuna eura. Ove stavke nema u proračunu, jer da ima onda bi morali u ova dva mjeseca srezati troškove za 45 milijuna kuna.
Zašto se prezire privatni smještaj, zabava za građane i turiste, subvencije za građane teško je shvatljivo. U proračunskim materijalima ne navode se prihodi od ulaznica za zidine, prihodi od Dubrovnik Pass-a, koncesije za žičaru, Revelina i zaustavljanja autobusa na Pilama. Pročelnicima je zabranjeno staviti ove stavke kao pojedinačne izvore prihoda, nego ih se vodi pod općim stavkama, prihodi grada Dubrovnika.
Pet navedenih prihoda koje sam uveo pred trinaest godina, čine prihod od 165 milijuna kuna ili 22 milijuna eura. Svaka treća kuna izvornoga, ovogodišnjega gradskoga proračuna dolazi od ‘Lex Vlahušić’ prihoda. Dubrovnik Pass je najizdašniji prihod, nakon čega slijedi prihod od dijela ulaznica za dubrovačke zidine, od kojih ćemo već zaradili 120 milijuna ili 16 milijuna eura, jer je turistička sezona pri kraju. Prihodi od pojedinačnih zaustavljanja autobusa, koncesije za žičaru, Revelina donijeti će preostalih 45 milijuna kuna ili 6 milijuna eura.
Kako bi Grad Dubrovnik živio bez ‘Lex Vlahušić’ prihoda, prihoda čiji se nazivi ne smiju spominjati, a čine sto šezdeset pet milijuna kuna ove godine ili milijardu i dvjesto milijuna kuna od uvođenja istih, teško je i promisliti. Kolika bi bila komunalna naknada, gradski porezi i prirezi, što bismo sve morali srezati na rashodovnoj strani treba pitati sve one koji su se sustavno godinama borili da se isti ne usvoje – zaključuje Andro Vlahušić.
Prethodna vijest
Slijedeća vijest