AktualnoUrednički izbor

ALARMANTNO U LIBERTASU Vozači: ‘Imamo 10 tisuća neisplaćenih prekovremenih, ne možemo više’

libertas sindikat gocin 4

Vozači Libertasa u protekloj su godini dana ‘nakupili’ 10 tisuća odrađenih, a neisplaćenih prekovremenih sati – istaknuto je ovog četvrtka na konferenciji za medije Sindikata hrvatskog vozača te vozača JGP Libertas Dubrovnik. Prekovremeni sati u ovoj su tvrtki, istaknuo je predsjednik Sindikata hrvatskog vozača Miljenko Gočin, pravilo, a ne iznimka. Vozači su, naglasio je, došli do ruba i nešto se pothitno mora učiniti kako bi se njihovi uvjeti poboljšali.

-Uz neisplaćene prekovremene sate, svakodnevno pozivanje ljudi na odgovornost, da pišu izjave, više je nego dovoljno da nitko ne pokazuje interes da bi se zaposlio u dubrovačkom Libertasu. Nažalost, situacija je takva još od početka godine. Upozoravali smo poslodavca da se na taj način ne može raditi i da mu to neće imati tko odraditi, a pogotovo kroz sezonu. Nitko, nažalost nije napravio ništa. Tih deset tisuća odrađenih, a neisplaćenih prekovremenih sati je zamrznuto uz izjavu da će oni to u nekom trenutku riješiti. Danas nas je to dovelo do toga da i postojeći dugogodišnji zaposlenici, ponajprije vozači, napuštaju Libertas. Tih 10 tisuća sati ostvareno je u protekloj godini dana. Libertas nikada nije isplaćivao prekovremeni rad ili ga je isplaćivao u maloj mjeri te ga je gomilao da bismo danas došli u ovu situaciju. Pokušali su nešto prethodnih godina napraviti pa su ljudima davali slobodne sate, ali protivno kolektivnom ugovoru za jedan prekovremeni sat dobili bi jedan sat slobodno bez uvećanja koje je u kolektivnom ugovoru – naglasio je Gočin.

Na novinarski upit zbog čega su se baš sada odlučili angažirati s obzirom da situacija traje već godinu dana, Gočin je odgovorio kako je razlog u tome što sezona počinje, a ljudi su izmoreni i više ne mogu.

-Oni bi tek sada trebali uprtiti i odraditi posao koji ovaj grad treba. Javni gradski prijevoz u Dubrovniku mora biti prije svega točan i na korist svim građanima i turistima. Ovi ljudi više to ne mogu, oni nisu imali odmora. Apeliraju na vlasnika, na Grad Dubrovnik, da hitno poduzme nešto da se zaposli još vozača, a za to je potrebno da Libertas postane poželjan poslodavac što on trenutno nije. Raspisan je natječaj, a s ljudima koji se na njega jave sklapaju se ugovori na određeno vrijeme, a to nikome nije u interesu. Nitko ne pokazuje interes za zapošljavanje u Libertasu. Treba obratiti i pozornost na plaće vozača i na način na koji ih se tretira. Uzeli su si za pravo naložiti vozačima da u svoje slobodno vrijeme dolaze u tvrtku kako bi predali inkas od prodanih karata. Ti ljudi ne znaju kad će i do kada raditi i kad će ih netko pozvati na odgovornost. Oni odrađuju posao najbolje što mogu i to građani znaju, ali kako je njima, ne zna nitko – nastavio je Gočin.

Na novinarski upit o tome postoji li mogućnost da će sindikat vozača ići u štrajk, Gočin je odgovorio kako su sve mogućnosti otvorene i da će se sve poduzeti prije nego se vozači izmore do kraja.

-Moramo razmišljati o svim sudionicima u prometu. Netko tko radi prekovremeno i tko je angažiran više od onoga što je propisano, sigurno nije onakav u cestovnom prometu kako je propisano da bi trebao biti i što se od njega očekuje. Mislimo da danas još nije prekasno poduzeti određene korake i da se spriječi odlazak postojećih vozača. To se mora napraviti odmah. U ovome trenutku postoji šest sedam vozača koji su najavili odlazak, a dobar dio njih o tome razmišlja. Mi želimo da Libertas zaposli dovoljan broj ljudi koji će odraditi ovaj obim posla. Prema nekim procjenama nedostaje im 20-30 vozača – rekao je Gočin.

Na upit jesu li u kontaktu s drugim Libertasovim sindikatom Gočin je istaknuo kako surađuju, ali da njihovo ponašanje nije bilo zadovoljavajuće pa je stoga morao nastati ovaj sindikat s kojim su danas nastupili.

Vozač Libertasa Matija Štrkalj istaknuo je da je ovaj sindikat nastao jer se onaj drugi za njih nije brinuo.

-Zaposlen sam u Liberatsu prije 15 godina. U zadnju godinu dana petnaestak vozača dalo je otkaz – naglasio je ovaj vozač.

-Imamo oko 100 članova u sindikatu i velika većina nas podržava. I u drugome sindikatu su uz nas. Radi se preko granice, po 15 dana u komadu, cijelu smo zimu odradili, ljeto je pred nama, ne možemo, pucamo.  Pokušavali smo ići prema razgovoru s gradonačelnikom dopisom i nije nas nikad pozvao. Slali smo dopise, od 10. mjeseca pokušavamo razgovarati s poslodavcem, ali sve se zapiše, a ništa se ne učini po tom pitanju. Došli smo do slijepe ulice. Trenutno je u Libertasu zaposleno oko 190 vozača. U dogovoru sa središnjicom nešto ćemo poduzet, slomljeni smo dokraja. Osnovica plaće nam je 4600, a koliko zaradimo ovisi o raznim parametrima od radnog staža, imate li djece, radite li noćnu i tako. Ima ljudi od 5300 do sedam tisuća – istaknuo je vozač Zoran Marković.

Predsjednik Sindikata hrvatskog vozača Miljenko Gočin istaknuo je kako danas samo ukazuju na problem.

-Nažalost nismo mogli doći do gradonačelnika, iako smo pokušavali i ne znamo raspolaže li gradonačelnik s točnim informacijama. Cilj nam je da građani i gradonačelnik znaju da u dubrovačkom Libertasu postoji problem, a rješenje je i nama u interesu. Da ne razmišljamo u tom smjeru, pokrenuli bismo tužbe za prekovremene sate koje su odrađeni, a nisu plaćeni. Ali, nije nam interes naštetiti poslodavcu. Probudila su se mnoga druga poduzeća koja zapošljavaju vozače i nude kudikamo  bolje uvjete i oni su svoj problem vozača riješili tako što su uzeli  vozače iz Libertasa. Libertas spava i misli i ponaša se onako kako su dogovorili prije godinu dana, a to je kome ne paše, može ići. Mnogima ne paše, a što bi bilo da odu – zaključio je Gočin.

Pročitajte još

HGSS DUBROVNIK ‘Prema Gradu nemamo nikakvih financijskih potraživanja iz projekta Camino’

Dulist

PRIJE 1. SIJEČNJA Ostajemo bez 10-tak tisuća apartmana?!

Ivana Mijić Vulinović

FRANKOVIĆ O OPTUŽBAMA TELEGRAMA Oni koji se žale htjeli su dio kolača

Dulist