Uspješni dubrovački poduzetnik i svjetski priznati IT stručnjak Alan Đurić imao je vrlo zanimljivu 2015. godinu.
Budući da je ovaj 45-godišnjak svoju karijeru u svijetu izgradio na inovacijama u području IT tehnologije, ništa drukčije nije bilo ni ove godine. Svjetski mediji, ne samo ‘specijalizirani’ već i oni ‘main stream’, već neko vrijeme bruje o njegovom novom ‘djetetu’ – aplikaciji Wire, koja je plod rada i truda međunarodnog tima kojem je upravo on bio na čelu.
Možete li najprije ukratko dati jednu opću ocjenu svoje godine, poslovno i privatno?
Privatno je godina nažalost započela teško, s odlaskom moga pape Iva. Osim toga, godinu ću pamtiti i po nečem jako dobrom, jer je kćer Bea uspjela upisati i započela pohoditi svjetski prestižnu školu Le Rosey u Švicarskoj. Poslovno je bila jako dobra godina, gdje smo sadašnju tvrtku Wire daljnje isprofilirali te sam se također uključio u rad još nekoliko interesantnih start-up tvrtki kao savjetnik.
Čini se kao da ste svu svoju energiju usmjerili na razvitak besplatne komunikacijske aplikacije Wire, koju ste plasirali 2014. godine, a gdje ste suosnivač i tehnički direktor. Jeste li zadovoljni kako se taj projekt nastavlja?
Projekt se razvija uglavnom prema planu. Nakon spektakularnog ‘lansiranja’ popraćenog velikim zanimanjem svjetskih medija kao Wall Street Journal, The Guardian, Die Welt itd., poučen prijašnjim iskustvima, očekivao sam usporenje rasta i dolazaka novih korisnika, nešto što je poznati investitor Paul Graham nazvao ‘The Start-up Curve’.
Što je Wire ponudio što ga je učinilo drukčijim od npr. Vibera, Snapchata ili What’sAppa? Što će korisnika s tih aplikacija ‘prebaciti’ na Wire?
Razliku bih podijelio u dvije osnovne kategorije – prvu koju je moguće vidjeti ili iskusiti, a odnosi se na značajno ljepše sučelje i izgled aplikacije u odnosu na navedene, te po znatno boljoj kvaliteti poziva i boljem trajanju baterija kod poziva, što su potvrdili i neovisni testovi, uz mnoge riječi hvale naših korisnika. Druga kategorija u kojoj se znatno razlikujemo od navedenih, koji nije oku ili uhu uočljiv, se odnosi na način na koji se odnosimo prema privatnim podacima korisnika. Gotovo svi gore navedeni koriste vaše privatne podatke na načine koji postaju sve bezobzirniji i sve štetniji za korisnike. Samu svijest korisnika o štetnosti i pogubnosti gubitka vaših privatnih podataka bih usporedio sa znanjem o štetnosti pušenja koje su naši roditelji imali dok smo mi bili djeca. Oni su znali da nešto nije u redu s time, ali su ipak dopuštali da se djeca igraju pored njih dok se uz karte ‘odradila’ škatula ili dvije. Nadam se da za koju godinu naša djeca neće imati sličan pogled vezan uz našu svijest o štetnosti davanja privatnih podataka… Upravo zato naša misija s Wire-om jest da štitimo vaše privatne podatke na način da ‘kodiramo/ šifriramo’ sve oblike vaše komunikacije, bilo da se radi o pozivima ili tekstualnim porukama, i niti sami ih ne možemo, sve da želimo pregledati na našim ‘serverima/ poslužiteljima’.
Hoće li i 2016. godina i dalje za Vas biti godina Wire-a ili spremate nešto novo?
Vjerujem da je sljedeća godina jako važna za nas jer gotovo godinu nakon sto smo izašli na tržište ćemo lansirati i ‘end to end encryption’ za sve poruke, bilo da se radi o direktnim porukama ili porukama koje razmjenjujete s grupom prijatelja ili poslovnih partnera. Od kraja siječnja ćemo početi promociju navedene funkcionalnosti, uz to (i mala ekskluziva za vaše čitatelje) idemo s video pozivima (također potpuno kodiranima). Pomoć pri širenju poruke o našoj misiji će nam dolaziti i od kolege suosnivača Wire-a Janus Friisa, ujedno suosnivača Skype-a, koji nam se pridružuje u operativnoj ulozi izvršnog predsjednika tvrtke, a na što smo trebali čekati od Microsoftovog preuzimanja Skype-a.
Pratite li situaciju u Hrvatskoj? Koliko smo blizu/daleko svjetskim zbivanjima?
Uglavnom vidim pozitivne korake naprijed i niz lijepih primjera gdje pojedinci unatoč svim birokratskim preprekama uspijevaju napraviti tvrtke koje imaju svjetski potencijal, počevši od Bellabeat-a iz Zagreba do naših sugrađana Marijana Žitnika i Lukše Jakubušića i njihovog Typing-a. Svojom marljivošću i snagom duha guraju naprijed unatoč svim preprekama koje nažalost koče poduzetnike u Hrvatskoj. Bitno je uvijek vidjeti šansu, jer u svakoj lošoj stvari uvijek se može naći i prilika!
Rado se odazivate na brojne start-up projekte i skupove o poduzetništvu. Koliko takvi događaji mogu biti poticajni, posebno mladima?
Kad god sam u mogućnosti odazovem se. Vidim jednu fantastičnu generaciju koja dolazi i nadam se da im kroz predavanja mogu dati daljnji poticaj i ukazati na određene detalje koji su bitni u njihovoj daljnjoj karijeri.
Imaju li mladi danas više prilike nego što ste Vi svojedobno imali?
Sigurno. Internet je liberalizirao tržište i otvorio im vrata u svijet, na isti način na koji je more otvorilo vrata i dalo priliku našim starima, koji su znali kako je iskoristiti. Nadam se da je u nama još uvijek jak taj gen i volja!
Ove godine dosta ste i putovali. Koje mjesto na svijetu Vas je posebno oduševilo?
Uvijek volim putovanja gdje sam aktivan s obitelji, a u ovoj godini na zalasku su mi najdraži momenti bili planinarenje u nacionalnom parku Yosemite, te ‘off piste’ vožnja snowboardom s prednje strane padina Matterhorna.
Zimske praznike provodite u metropoli. Stignete li navratiti do Grada?
Nažalost ne stignem ove godine, jer već odmah nakon Božića putujem s obitelji na skijanje u Aspen u SAD. Ako Bog da dogodine, drago mi je vidjeti da je Grad opet pun i figura (unatoč kućicama na Stardunu!).