Dubrovnik bi uskoro, tako se barem nada gradska vlast, mogao postati najveće gradilište u Hrvatskoj. Naravno ukoliko krene val najavljenih milijunskih investicija.
No, o nekima se govori već godinama, jedne su zapele u prostorno-planskoj dokumentaciji, druge na natječajima, treće…
Gradonačelnik Andro Vlahušić dubrovačkim je građevinarima, koje je kriza dobrano nagrizla, predstavio plan kako javnih tako i privatnih investicija koje se uskoro mogu očekivati na našem području.
VIŠE OD 11 MILIJARDI KUNA ULAGANJA
Ulaganja Grada prema kratkoročnom planu iznose oko 450 milijuna kuna, s tim da su neke investicije u tijeku, neke su ugovorene, a za dio njih se čeka raspisivanje natječaja već u ovoj godini.
No, prema dugoročnoj projekciji Dubrovnik čeka na 11 milijardi kuna vrijedne investicije.
Među njima je i jedan od svakako najdugovječnijih projekata na jugu Hrvatske – Hidroelektrana Ombla, koja se planira preko 25 godina. U taj projekt, kojemu se protivi dio dubrovačke javnosti i ekološke udruge, trebao bi biti uložen iznos od milijardu kuna.
Čak 7 milijardi kuna težak je golf na Srđu, projekt koji je u Dubrovniku, moglo bi se reći i prvi put, probudio građansku svijest o nužnosti očuvanja prostora. No, golf na Srđu, točnije urbanistički plan uređenja, koji bi trebao definirati cjelokupnu investiciju, čeka novu javnu raspravu. Navodno na samom platou Srđa kako bi javnost dobila uvid u sve ono što se planira graditi.
Spomenimo i to kako se o golfu u Dubrovniku već godinama priča, pa je i za tu investiciju tešku 7 milijardi kuna upitan rok realizacije.
Osim golfa na platou Srđa u pripremi je i investicija vrijedna čak 200 milijuna kuna. Riječ je o projektu britanskih investitora pod nazivom Fenestra Village kojim se na Bosanci planira izgraditi apartmansko naselje, no već se ranije spominjalo kako projekt treba uskladiti s planom višeg reda, točnije s prostornim planom Županije zbog narušavanja vizura grada.
Na prostoru gruškog akvatorija trebaju se realizirati čak tri velike investicije – terminal vrijedan 300 milijuna kuna, te dvije marine. Ona komunalna sa 600 vezova za građane teška je čak 8 milijuna kuna, dok će se u komercijalnu (za koju koncesiju treba dodijeliti Vlada) 'utući' 50 milijuna kuna.
GROBLJE NA VIDIKU
Uz sve ovo spomenimo i groblje na Dupcu 'teško' 160 milijuna kuna. Nadamo se kako je barem groblje najbliže realizaciji, iako se već neko vrijeme oko toga ništa ne govori. Valjda će investitori (Grad i Župa) uskoro riješiti sve vlasničke odnose na Dupcu kako bi se grobnice napokon počele graditi, a ne treba niti spominjati kako je i ovo projekt o kojem se govori već par godina.
Tu je i projekt Tamarića sa 600 stanova, te 100 stanova Ingre, kao i preostale zgrade HRVI (50 stanova) vrijednosti 30 milijuna kuna, brza cesta Čilipi – Ploče vrijedna je pak 1,2 milijarde kuna. Ukupno više od 11 milijardi kuna.
A evo što je gradonačelnik naveo od javnih ulaganja koja su ugovorena i u tijeku. Uskoro nas dakle čeka početak radova na raskrižju Ilijina glavica, o kojem se također govori dugi niz godina. Vrijednost projekta je 19,7 milijuna kuna. Tu su stanovi za HRVI u Mokošici u vrijednosti od 12,5 milijuna kuna. Naveo je gradonačelnik i Montovjernu s iznosom o 2,1 milijun kuna, te dvije škole – na Ilijinoj glavici (4 milijuna kuna) i u Orašcu (3,3 milijuna kuna).
Šetnica Nika i Meda Pucića uredit će se s iznosom od 6,3 milijuna kuna, dok će se u sustav odvodnje na užem gradskom području (Solitudo i Sustjepan) uložiti 4,8 milijuna, a u sustav Gornja sela Orašca nešto malo manje – 4 580 000 kuna….
U ovoj godini očekuje se i raspisivanje natječaja za nekoliko vrijednih projekata – od POS-a u Mokošici (30 milijuna kuna), preko četiri zgrade u Solitudu (90 milijuna kuna), do uređenja magistrale od Mosta do Ilijine glavice za 20 milijuna kuna… Tu je i dom umirovljenika u Gružu (18 milijuna kuna), protupožarna staza Srđ (6 milijuna kuna), projekti odvodnje… Sve skupa riječ je o investicijama vrijednim ukupno 435 milijuna kuna.
Zamantralo se i nama od silnog nabrajanja, a nadamo se da će se u narednim godinama sve to i realizirati. Jer, bilo bi previše očekivati da će se za sve njih provesti tijekom 2012. natječaji, te da će svi odmah krenuti i s realizacijom… Nadamo se da će nizu investicija netko dodati i autocestu do Dubrovnika, Pelješki most…
Na kraju zaključimo pitanjem kada će Dubrovnik postati najveće gradilište u Hrvatskoj?