DuList INSlušni aparat

Zvijezda je rođena

slusni aparat

ipsic08

Da Lady Gaga zna pjevati nije mogao poreći nitko s imalo sluha, neovisno kakve i kolike afinitete imao prema pop ili dance glazbi.

Ipak tek kada je 2011. godine izdala svoj drugi album, ‘Born this Way’, prožet utjecajima rocka, heavy metala, glama, electra i housea, nestale su svake sumnje da je ta dje­vojka u igri na duže staze, a dojam su posebno učvrstile dvije pjesme koje zatvaraju album, obje singlovi; ‘You and I’ i ‘Edge of Glory’. Prva od njih punokrvna je, besprijekorno skladana, rock balada i očiti je hommage grupi Queen, ne samo zbog korištenog sam­plea njihovog hita ‘We Will Rock You’ ili činjenice da Brian May prepoznat­ljivo rasteže žice na pola pjesme. ‘Edge of Glory’ ulazi u teren disca i electro-rocka i bilježi vjerojatno posljednji studijski zapis Clarencea ‘The Big Man’ Clemonsa, slavnog saksofonista Springsteenovog E-Street Banda pre­minulog ubrzo po izdavanju tog singla. Odmičući se od dance-popa koji joj je donio status mega zvijezde, a što joj je posljednjih godina obrazac ponaša­nja, Gaga je sve više pokazivala da je uz vrsnu performericu i talentirana autorica, čiji su utjecaji puno slojevitiji nego što se na početku moglo učiniti kao i da se zbog svoje znatiželje neće zadržati u kalupima. No, točno deset­ljeće nakon što je zatresla Madonnin tron kao nitko prije nje, zvijezda je konačno rođena.

Stvarajući glazbu za film ‘A Star is Born’ Gaga je posve odbacila scenske rekvizite, ogulila sve preostale slojeve ‘gagaizma’ i postala Stefani Germa­notta, sljednica trona Kraljice popa. Film kao film je ‘tearjerker’; roman­tična drama o Jacksonu Maineu (Brad­ley Cooper), country rock zvijezdi sklo­noj ovisnostima i mladoj pjevačici Ally (Lady Gaga). Njihove glazbene i životne priče isprepliću se u vrtlogu strasti i ljubavi, jedno prema drugome i prema glazbi koju stvaraju. Četvrti je to remake, treći američki, izvornog glaz­benog ‘ljubića’ iz 1937., a glumac Brad­ley Cooper svoj prvi redateljski projekt preuzeo je od Clinta Eastwooda koji je film trebao režirati uz Beyonce u ulozi glavne protagonistice.
Glazba za ‘A Star i Born’ izazvala je veliko zanimanje glazbene javnosti, a preuzimanje zaglavlja liste Billboar­dovih 200 pratile su munjevite pro­gnoze o najizglednijem pretendentu za Grammy i Oscara. Pred zadatkom koji je postavio primajući se ovog filma ustuknuli bi mnogi iskusniji od njega, ali Cooper je u dvije i pol godine otkada se počeo pripremati uistinu postao glazbenik, čime je veće iznenađenje od ‘gole’ Gage, bez koje opet ta nje­gova transformacija ne bi bila moguća. Cooper ovdje ne glumi glazbenika, on to uistinu jest. Gledajući promotivne nastupe zvijezda filma nemoguće je ne zamijetiti kemiju među njima, privrže­nost, duboko poštovanje, prijateljstvo, iskrenu toplinu između dvoje ljudi koji su u ovaj zahtjevni projekt ušli bezre­zervno, svim svojim srcima i dali sve od sebe. Uz Gagu, najzaslužniji za uspjeh filma i soundtracka je Lukas Nelson, sin country ikone Willieja Nelsona, čiji je bend Promise of the Real, poznat o suradnji s Neilom Youngom, postao i prateći bend Coopera/Mainea. Nelson je obučavao Coopera sviranju i skladao gotov polovicu pjesama s Gagom.

Soundtrack je tematski podijeljen u tri cjeline. Prvi dio albuma pripada Cooperu, drugi Gagi, dok je središnji dio rezerviran za njihove duete. Prije finala s baladom ‘I’ll Never Love Again’ koja je ovovremenski pandan ‘I Will Always Love You’ ili temi iz Titanica, album nakratko zabrazdi u konfekcij­ski pop, no Cooper, Nelson i Gaga za takav zaokret imaju pokriće u fabuli koju slijepo prati tempo albuma pa se nekoliko spoticanja daju oprostiti. Srećom, većina albuma je potpuno očaravajuća; od ‘Black Eyes’, uvodnog hard rock komada s jednom nogom u bluesu, preko country pjesme Jasona Isbella ‘Maybe It’s Time’ kakve se ne bi posramio ni veliki vagabond žanra Waylon Jennings, pa sve do spome­nutog završnog emotivnog vrhunca koji će i najhladnokrvnije oči napuniti suzama, album je ispunjen odama lju­bavi i zaljubljivanju, iscjeljujućoj i tran­sformativnoj snazi glazbe u kojima Gaga doslovno grmi. Impresivnu rock baladu ‘Shallow’ pomogao joj je napi­sati Mark Ronson, njen suradnik na albumu ‘Joanne’ i slavni producent Amy Winehouse. Pjesma govori o odba­civanju štita i potpunom prepuštanju drugoj osobi, trenutku u vezi kada se odmičemo iz plićaka (shallow) i zara­njamo u nepoznato. ‘Znam tvoju priču, ali ispričaj mi je ponovno’, pjeva Gaga u ‘Is That Alright?’, dok se u ‘Music To My Eyes’ prepušta patetici stihovima poput

‘Želim ti otpjevati izlazak sunca’. I koliko god takvi stihovi zvučali kon­fekcijski, oni su iskreni pa time nisu samo podnošljivi nego poistovjećujući svakome tko se u životu barem jednom zaljubio.

Odavno nismo imali ovakav komad glazbe izvorno napisane za neki film i ne bi bilo neobično da za milenijalce ‘A Star is Born’ postane ono što su ‘Gre­ase’, ‘Footloose’ ili ‘Dirty Dancing’ bili za prethodne generacije. Glazbu su stvarali i snimali najvećim dijelom uživo, paralelno dok je film nastajao, čime je glazbena podloga evoluirala s pričom i postala treći glumac filma.

Foto: www.astarisbornmovie.net

Pročitajte još

NOVOGODIŠNJI PRAZNICI UZ TRI VELIKE ZVIJEZDE Doznajte tko dolazi u Rixos

Dulist

DUBROVNIK JAZZ OUTBREAK FESTIVAL Kako je protekla druga večer i što nas čeka večeras?

Dulist

FASHION BALL DUBROVNIK Donatorska modna večer za Dom Maslina

Dulist