U vremenu kada su ulaganja u javnu infrastrukturu ključna za gospodarski razvoj, Županijska lučka uprava Dubrovnik ističe se po broju realiziranih i planiranih projekata. Više od 6 milijuna eura već je uloženo, a novi projekti su pred realizacijom. O svemu nam je više rekao ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik, Željko Dadić.
Koje biste projekte izdvojili kao najvažnije u proteklom razdoblju, a koji su trenutačno u pripremi ili pred realizacijom?
Želim naglasiti da je ova Lučka uprava u proteklom razdoblju uložila, što iz svojih sredstava, što iz EU fondova, oko 6,6 milijuna eura. Kao najznačajnije projekte spomenut ću izgradnju i postavljanje pontona u luci Gruž za korisnike komunalnih vezova, njih oko 500 te rekonstrukciju i dogradnju rive u luci Donje Čelo sa trajektnim pristaništem. Također, želim naglasiti da smo u proteklom razdoblju prilikom rekonstrukcije Lapadske obale u trup ceste položili elektro i vodovodne instalacije za potrebe komunalne lučice. U idućem razdoblju očekuju nas i radovi na izgradnji ribarske luke u luci Sustjepan (Shell) za koju smo ishodovali građevinsku dozvolu te očekujemo financiranje iz EU fondova.
U kojoj su fazi projekti komunalnih vezova u Dubrovniku – kada konkretno očekujete početak radova i koliko će novih vezova biti dostupno građanima?
Najvažnije projekte koji su pred nama i na koje je stavljen veliki naglasak u projektiranje budućih komunalnih vezova za što je Županijska lučka uprava Dubrovnik već izradila Idejne projekte i to za područje Solituda, odnosno od Marine Gruž do ponte od šipka, odnosno onog dijela koji je moguće izvesti po sadašnjem GUP-u. Taj dio uključuje postavljanje pontona za 250 komunalnih vezova, vrijednost samog projekta je oko 5 milijuna eura. Sve smo suglasnosti prikupili, ali nažalost Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije je u svom rješenju navelo da za oba projekta Ponta Solitudo i projekt uređenja komunalnih vezova u luci Mokošica moramo provesti Studiju utjecaja na okoliš što nam znatno usporava realizaciju samih projekta što će nam oduzeti sigurno dvije godine u realizaciji projekta. Usporedo s time ugovorili smo i izradu drugih Idejnih projekta i rješenja uređenja komunalnih vezova na području Rijeke dubrovačke, Zatona, Suđurđa te luke Šipanske. Osim toga, napravili smo i reviziju zahtjeva za vez, gdje smo svim podnositeljima zahtjeva u više navrata poslali pisanu obavijest o obnovi zahtjeva s popratnom dokumentacijom te smo na kraju tog procesa konačnu listu objavili na našim web stranicama. Također prema Gradu Dubrovniku uputili smo zahtjev za izmjene GUP-a grada Dubrovnika kako bi se na području luke Gruž (predio Solituda) te u luci Mokošica mogli realizirati projekti izgradnje novih cca 650 komunalnih vezova, za što postoje naznake da će se financirati iz EU fondova. Ukupna vrijednost tih projekata je cca 20 milijuna eura i bila bi sjajna stvar kad bi se uspjeli realizirati.
Što su najveći izazovi u realizaciji tih projekata – financijski, imovinsko – pravni ili prostorno – planski? Imate li podršku lokalne samouprave?
Najveći izazovi u realizaciji projekata s borba sa vremenom u smislu ishođenja svih potrebnih dokumenata za građenje. To, nažalost, predugo traje i mislim da bi se kod projekata koji su od javnog interesa ta administrativna procedura trebala ubrzati. Imamo priliku kroz EU fondove realizirati projekte na način da je osigurano financiranje, dok najviše zapinjemo s ishodovanjem potrebnih dokumenata.
Kako biste usporedili ovogodišnju turističku sezonu s prošlom po broju dolazaka, prometu u lukama i opterećenosti vezova?
Ovogodišnja turistička sezona je po broju dolazaka brodova na kružnim putovanjima na razini prošlogodišnje. Do sad smo imali 105 dolazaka brodova na kružnim putovanjima sa 30 tisuća putnika. Do kraja sezone očekujemo prema rezervacijama još 12 dolazaka. Sezona je protekla uredno i za nas uspješno.
Kakva su Vaša očekivanja za turističku sezonu 2026.? Planiraju li se nova ulaganja ili prilagodbe zbog rasta nautičkog i putničkog prometa?
Rezervacije za iduću turističku sezonu, što se tiče brodova na kružnim putovanjima, su na razini ovogodišnje. Naime, na sidrištu ispred starog gradskog porta dozvoljeno je sidrenje manjih brodova kapaciteta do tisuću putnika, tako da je taj broj optimalan i radi same operativnosti luke, budući da se u njoj odvija i lokalni turistički promet.
Kakav je napredak po pitanju projekta ribarske luke u Sustjepanu? U kojoj je fazi?
Županijska Lučka Uprava je ishodovala pravomoćnu građevinsku dozvolu za projekt ‘ribarske luke’ u luci Sustjepan (Shell) te u idućem razdoblju očekujemo raspisivanje natječaja za financiranje projekta iz EU fondova putem Ministarstva poljoprivrede, Uprave za ribarstvo. Prema informacijama iz samog Ministarstva do kraja godine se očekuje raspisivanje navedenog natječaja.
Gdje vidite najveći potencijal za razvoj lučke infrastrukture u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u idućih nekoliko godina i koji bi bio Vaš prioritetni ‘projekt budućnosti’?
Što se tiče razvoja lučke infrastrukture u našoj županiji mi smo tu zaista napravili veliki iskorak u proteklom razdoblju. Ministar Butković je više puta istaknuo kako je naša Županija lokomotiva u povlačenju europskih sredstava i prvak po broju realiziranih projekata izgradnje i rekonstrukcije lučke infrastrukture. Naši prioritetni projekti u budućnosti u četverogodišnjem razdoblju biti će usmjereni na realizaciju projekata izgradnje novih komunalnih vezova za lokalno stanovništvo na području Solituda i Mokošice.

