Nakon što je Javna ustanova Rezervat Lokrum obavijestila priopćenjem za medije dubrovačku javnost kako je raskinula ranije potpisani ugovor za gradnju putničkog broda s društvima MARINA STUDIO d.o.o. i TEMA automatizacija u industriji d.o.o., iz društva Marina studio zaprijetili su tužbom prema medijima za iznošenje jednostrane informacije.
Kako bi javnost bila u potpunosti informirana iznosimo njihove dostavljene informacije:
-Ugovor između ugovornih strana predviđao je projektiranje i gradnju broda. Jasno kao prvo potrebno je izraditi projekt broda koji trebaju odobriti Naručitelj i Hrvatski registara brodova
Zbog ograničenja širine broda iz javnog natječaja na 5,20 metara, za koju se u fazi projektiranja broda utvrdilo da je neoptimalna i dovodi do nepotrebno velikih troškova u eksploataciji broda, na prijedlog projektanta je prihvaćeno povećanje širine broda sa 5,20 na 6,22 metra. U vezi te promjene sklopljen je Dodatak Ugovoru I dana 17.11.2021.
Zbog gore navedene potrebe povećanja širine broda faza projektiranja se značajno odužila tako da je projektna dokumentacija odobrena od strane Nadzora Naručitelja tek 23.12.2021. godine što je unatoč tome bilo prije predviđenog roka prema novom terminskom planu radova iz Prilog 1 Ugovora.
Nakon odobrenja projekta od strane Nadzora Naručitelja isti je upućen u Hrvatski registar brodova 24.12.2021. godine.
Nakon pregleda dokumentacije Hrvatski registar brodova je zaključio da se na brod ne mogu primijeniti Pravila o gradnju brodova od drva, aluminijskih slitina i plastičnih materijala prema kojima je brod ugovoren već se moraju primijeniti nova pravila.
Uvažavanje potrebe primjene novih pravila za gradnju brodova kao i utjecaja drugih izvanrednih okolnosti na gradnju broda koju je trebalo regulirati između ugovornih strana nikada se nije regulirala jer je Naručitelj nakon saznanja za iste započeo voditi predmet sa ciljem njegova jednostranog raskida.
Svjestan da Naručitelj predmet vodi u pravcu raskida Ugovora zbog čega otvara nebitne i marginalne sporove koji nemaju uporište u stvarnom stanju, Brodograditelj je višekratno od Naručitelja tražio da se stvarno činjenično stanje utvrdi korištenjem bilo koje treće nepristrane strane što je Naručitelj višekratno odbijao, premda Ugovor u članku 26. za sve sporove između ugovornih strana iste upućuje na potrebu postizanja sporazuma te ukoliko to nije moguće pokretanje arbitraže pred stalnim arbitražnim sudištem HGK.
Brodograditelj je zbog gore navedenih razloga pokrenuo proces mirenja u Centru za mirenje pri HGK dana 21.02.2022. godine o čemu je istoga dana obavijestio i Naručitelja.
Umjesto prihvaćanja procesa mirenja i postizanja dogovora oko svih sporova, Naručitelj je tri dana nakon što je zaprimio zahtjev za mirenje odlučio jednostrano raskinuti Ugovor dana 24. 02. 2022. godine, te naplatiti bankovno jamstvo za dobro izvršenje ugovora od Brodograditelja u punom iznosu od 424.000,00 kn.
Nakon što je zaprimio obavijest o jednostranom raskidu ugovora Brodograditelj je Naručitelju dostavio obavijest o odbijanju raskida Ugovora dana 28.02.2022. godine u kome je detaljno objasnio stanje projekta i zatražio održavanje hitnog sastanka. Na taj zahtjev Naručitelj nije odgovorio te je dana 10.03.2022. godine izvršio naplatu bankovnog jamstva Brodograditelja od zagrebačke banke u punom iznosu od 424.000,00 kn – naveli su kronologiju događaja iz tvrtke Marina Studio u mailu poslanom na redakciju DuLista.
Potom su naveli i sljedeće:
-U vezi odbijanja Naručitelja da bilo koji od svojih ciljeva uključivo i raskid ugovora ostvari na ugovorni način putem provođenja proces mirenja i arbitraže od strane nepristranih miritelja ili arbitara, Brodograditelj je suočen ne samo sa potrebom zaštite svojih prava na sudu, putem podnošenja odgovarajuće tužbe za naknadu materijalne i nematerijalne štete koja mu je počinjena, već i prijave nezakonitog i moguće namjerno smišljenog postupanja Naručitelja u korist neke treće strane kod Državnog odvjetništva Republike Hrvatske – ističu za kraj iz društva Marina Studio.