Surađujući s HNB-om Hrvatska gospodarska komora je kroz svoju infrastrukturu pokušala približiti poduzetnicima pozitivne učinke uvođenja eura.
Prezentacijama u 17 županijskih komora prisustvovalo je preko 600 sudionika, a sve je rađeno s ciljem da utvrdimo koji je najbolji način i vrijeme za uvođenje eura. Tu se ne radi samo o promjeni valute, već kroz gospodarstvo moramo provesti niz reformi koje će donijeti pozitivan učinak – istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj na sastanku predstavnika HGK i Hrvatske narodne banke povodom završetka kampanje promocije uvođenja eura.
-Moramo se pomaknuti na ‘Doing Business’ ljestvici, smanjiti administrativne barijere i rasteretiti gospodarstvo – poručila je Čagalj.
-S HGK smo u zadnjih pola godine odradili sjajan posao u promociji eurostrategije. Odaziv je bio odličan i ovim skupom zaključujemo tu kampanju, ali otvaramo daljnji prostor za suradnju – naglasio je guverner HNB-a Boris Vujčić, dodavši kako je ulazak Hrvatske u EU donio puno dobrog domaćeg gospodarstvu pa tako naše tvrtke danas izvoze pet puta više u odnosu na 2013. godinu.
Gordi Sušić, direktor Direkcije za ekonomske analize HNB-a održao je prezentaciju o kreditima stanovništvu i tvrtkama, kamatnim stopama i NPL-ovima (teško naplativi i nenaplativi krediti) prije, tijekom krize i danas.
-Zadnjih par godina rastu plasmani u kunama, naročito u kunama jer su građani osvijestili opasnost valutnog rizika, a kamate na takve kredite postale su povoljnije. Kao rezultat takve potražnje gotovo polovina ukupnih kredita stanovništvu su upravo u kunama. Prodaja loših plasmana pridonijela je poboljšanju kvalitete kreditnog portfelja banaka, a dosta se loših potraživanja je i otpisano što je dijelom potaknuto poreznim olakšicama – pojasnio je Sušić, osvrnuvši se potom na trendove u stranim izravnim ulaganjima.
-Strana ulaganja se oporavljaju, ali su još uvijek daleko ispod pretkrizne razine, a njihova struktura je i dalje nepovoljna jer se ispodprosječno investira u ‘greenfield’ projekte i prerađivačku industriju – pojasnio je Sušić, dodavši kako moramo poboljšati poslovnu i investicijsku klimu kako bi privukli više stranog kapitala.