Dvanaest kampova s dubrovačkog područja našlo je svoje mjesto u vodičima kampova njemačkog ADAC-a i nizozemskog ANWB-a za 2015. godinu, ali su po se kvaliteti našli na začelju liste hrvatskih kampova.
Kako javljaju iz Kamping udruženja Hrvatske, u vodiču je uvršteno 114 hrvatskih kampova, pet više nego lani. Prosječna kvaliteta hrvatskih kampova ostala je na istoj razini kao i lani (3,4 od 5), ali sa značajnim razlikama među regijama.
Kao regije sa najkvalitetnijim kampovima ponovo su se potvrdile Istra, Kvarner i Zadar, dok su kampovi na kontinentu (koji su lani bili ocijenjeni kao najlošiji), u 2015. po ADAC-u iznimno podigli razinu kvalitete i prosječnom kvalitetom čak nadmašili Split, Šibenik i Dubrovnik koji su sada na začelju.
U 2015. svoju su prosječnu kvalitetu promatranu brojem zvjezdica, u odnosu na 2014., povećali kontinentalni kampovi RH za čak 19 posto, slijedi Dubrovnik sa 3,2 posto rasta, Split s2,4 posto i Istra sa 2,2 posto rasta. Osim navedenih regija, po ADAC-u je prosječna kvaliteta kampova u 2015. pala u Šibeniku, Zadru i Kvarneru.
Priznanje za najbolje europske kampove ADAC/ANWB BestCamping ove je godine ponovno je potvrdilo pet hrvatskih kampova: Zaton kod Zadra, Krk, Valalta, Lanterna i Park Umag.
Uz njih, čak 38 kampova (lani tek 17 kampova) označeno je simbolom koji ukazuje na vidljivo značajno povećanje kvalitete sadržaja i ponude u odnosu na prethodnu godinu, i to 20 kampova u Istri, 12 na Kvarneru, 5 u Zadru i jedan u Splitu. Također, 26 kampova nosi oznaku „Kampovi s posebnom ponudom u pred i posezoni“, njih 22 nose oznaku „Kampovi sa posebnom atraktivnom ponudom za obitelji s djecom“, a 14 ih je s oznakom za ekološki orijentirano vođenje kampa (pet u Istri, četiri na Kvarneru, tri u Dalmaciji i dva na Kontinentu). Oznaku „Iznadprosječno lijepa lokacija kampa“ dobila su tri kampa, a oznaku „Iznadprosječno mirno danonoćno okruženje kampa“ dobilo je sedam kampova. Devet kampova označeno je kao „Kampovi s posebnim uslugama za pse”, a njih četiri kao “Kampovi sa sveobuhvatnom wellness ponudom“.
Inače, Nijemci su u 2014. godini ostvarili čak 34 posto noćenja u našim kampovima, Austrijanci 9 posto, a Nizozemci 10 posto. Obzirom da ove tri zemlje ostvaruju ukupno oko 8,7 milijuna noćenja i na istim su pozicijama već duži niz godina, jasno je da su to veoma važna tržišta za naše kampove.
– Kao i svake godine, s obzirom na važnost tih tržišta, kamping sektor s nestrpljenjem očekuje najznačajnije kamping sajmove U Njemačkoj i Nizozemskoj, CMT u Stuttgartu i Vakantiebeurs u Utrechtu. Na njima se već tradicionalno povodom njihovog otvaranja održavaju dva značajna okupljanja europske kamping industrije – ističu iz KUH-a.