Imate lagani rast kruzera, a u dobiti nakon oporezivanja smanjenje za oko 23 posto u odnosu na godinu prije – rekao je Marin Krstulović tijekom rasprave o poslovanju Luke Dubrovnik u prošloj godini. Tražio je stoga objašnjenje brojki. Pitao je i kad će izgradnja međunarodnog putničkog terminala, a dotaknuo se i istezališta. Rekao je kako trenutni cjenik predviđa zimovanje jet skijeva, a izbačeno je zimovanje običnih korisnika baraka.
-Luka koja želi biti dostupna svim korisnicima više voli jet ski nego čovjeka koji ima barku od 5 metara – rekao je vijećnik. Predsjednik Uprave Luke Dubrovnik Željko Raguž je odgovorio kako je u 2023. godini aktivirana naplata od 1,8 milijuna za Solsku bazu i odatle razlika u dobiti.
-Mi smo dosada imali cijenu od 35 eura po metru dužnom za onoga tko drži barku na zimovanju. Nije bilo pošteno da netko drži jedan mjesec, a netko pola godine za istu cijenu. Zato smo uveli mjesečnu cijenu tri puta jeftiniju ako će barku držati do tri mjeseca. Ovo je pošteniji model. Po novim cijenama uskladili smo se s drugima, oni imaju mjesečnu naplatu, ali smo mi i dalje jeftiniji. I danas i skuter i barka mogu doći kod nas, nitko nije isključen – rekao je Raguž.
Vijećnica Viktorija Knežević pripremila je i prezentaciju kako bi raspetljala zašto se putnički terminal još nije dogodio, a niti ne može ako se stvari ne promijene.
-Djelomični raskid koncesije je temelj da bi se stvari pokrenule. Omogućio bi da Luka nastavi raditi ono što dobro radi, a da terminal vratimo Lučkoj upravi i otvorimo put za europsko financiranje. Projekt stoji zbog neusklađenosti – rekla je vijećnica te dodala kako Luka ugovorom nema pravo na gradnju infrastrukture. Dodala je kako djelomični raskid može biti jednostran ili sporazumni.
Gradonačelnik Mato Franković zahvalio se vijećnici na otvaranju teme. Vratio se osam godina unatrag.
– Grad Dubrovnik je od Vlade dobio 48 posto dionica još u doba Dubravke Šuice uz ugovornu obvezu investicije u samu tvrtku. Od tada do Andra Vlahušića nije uložena ni lipa. Nakon toga se stvara ideja o kruz terminalu koju predvodi Siniša Hajdaš Dončić. Uključuje se Andro Vlahušić koji vrši pritisak na vijećnike HDZ-a i Srđ je Grad. Uključuje se i oni kojima je bio interes da francusko turski konzorcij dobije koncesiju. Hajdaš Dončić pošalje dopis Gradu Dubrovniku i vraća se na ugovornu obvezu, dao je rok od 15 dana da se dostavi financijski plan ili se oduzima 48 posto. Božo Memed ne zna kuda će pa ugovor o koncesiji stavi kao poslovni plan ulaganja cijelog Grada. Tada se srećom događa vakuum, dolazi Tim Orešković i zaljulja se cijela priča i to zamre na neko vrijeme – ispričao je gradonačelnik te dodao kako su oni koji su slijedili praksu Siniše Hajdaša Dončića nastavili pritiskati Grad.
-Tada Vlahušić prestaje biti gradonačelnik i povjerenica postaje Nada Medović. Tada su tražili bankovnu garanciju za ulaganja koja će se izvršili, nekih oko 20, 30 milijuna eura. Nada Medović kaže da je to izvan njene moći i da se mora sačekati konstituiranje i šalje dopis CERP-u. CERP kaže da će sačekati novu gradsku upravu. Došla je i nova Vlada Andreja Plenkovića. Uspijemo riješiti problem i dogovorimo da je ulaganje puno manje, nekih 2 milijuna kuna za tih 48 posto. Sad ide faza dva. Jedan dio dionica je i dalje u vlasništvu CERP-a. Imamo Atlantsku plovidbu koja želi biti partner s Gradom, ali skuže da smo uspjeli dogovoriti političku odluku da se ne ustraje na davanju koncesije francusko turskom konzorciju nego da idemo na koncesiju Luke. Na sastanku u Zagrebu su nas izubijali iz resornog Ministarstva da to nije moguće. Tad se događa da s tadašnjim ministrom Goranom Marićem dogovorim kupnju dionica CERP-a. Na javnoj draži pojavi se još jedna tvrtka, Atlantska plovidba i kupi te dionice nama ispred nosa. Međutim pozovu me i savjetuju ‘dobronamjerno’ da će oni to dokapitalizirati, da je najvažnije da Luka dobije 25 plus 1 posto dionica, a preostalo je Atlantska plovidba sa svojim strateškim partnerima i da se ne moram brinuti za svoju budućnost. Ti ljudi su oni isti koji su upropastili Atlantsku plovidbu, a sebe naplatili. Nismo posustali i angažirali smo Gordana Stankovića, koji je složio ekspertizu kako ćemo promijeniti koncesijski ugovor. Zato smo mijenjali UPU Gruški akvatorij, da se promijene koncesijski uvjeti. Došli smo do toga da su se sada stekli svi uvjeti i dobili smo suglasnost za novi ugovor o koncesiji. Odluka je na Upravnom vijeću. Sjećate se kaznene prijave protiv mene oko stjecanja dionica Luke? Tada su vam sugerirali da sam počinio kazneno djelo. Dionice smo kupili na dva načina. Prvi je bio da Grad stekne kontrolni paket kroz UTD Ragusu. Preostali dio smo se dogovorili da ćemo kupiti kao trezorske dionice. One će vječno ostati jamac da neće doći neki novi koji će preuzeti kontrolni paket. Prva cijena je bila povoljnija i to je nesporno i za nju odgovaram, ali odluka o kupnji trezorskih dionica donesena je odlukom svih dioničara – rekao je te dodao kako je se sve to odigralo nakon što je Maro Kristić otvorio temu o tri Juga.
– Željeli su stvoriti dojam da se tu nešto radilo, a jedino su oni htjeli nešto raditi. Nisam pristao na tu igru, kao ni na igru Atlant Batala centar gdje su mi nudili jedan stan. To su loši ljudi koji samo razmišljaju o sebi – rekao je gradonačelnik gradskim vijećnicima.

