Grad

ŽALE SE TAKSISTI Zbog prevelike konkurencije i ugovorenih transfera sve manje posla

taxi005

Odavno se piše o problemu oko taksi prijevoza u Dubrovniku. Već godinama i gradska vlast i sami taksisti pokušavaju riješiti situaciju, ali očito uz velike napore. A situacija je takva da je iz ljeta u ljeto sve više onih koji dolaze u Dubrovnik raditi ovaj posao, tako da ponuda samo buja, a potražnja je manje-više ista. S jedne strane nadležni se bave prenatrpanošću gradskih prometnica, premalim brojem mjesta za ukrcaj i iskrcaj gostiju. S druge se pak sami taksisti međusobno nadmeću za “uloviti” goste, vožnje i zaraditi solad.

Sve lošije

– A što da vam rečem, sve je lošije. Sezona je sama po sebi nešto lošija od prošle po broju gostiju, to znate i sami, pa pisali ste o tome. Ali nama je ključni problem, uz sve veću konkurenciju, postala činjenica da je sve više obrta koji se bave transferima. Oni su, što se reče. ispleli mrežu s hotelima i turističkim agencijama za privatni smještaj i sve više transfera s aerodroma i nazad su preuzeli. I meni je razumljivo i naravno posve legitimno da ljudi grade svoj posao i svoju priču. Nema se njima što za zamjeriti, samo opisujem situaciju. Gosti se očito osjećaju sigurniji i komodniji kada unaprijed dogovore prijevoz. A dosta ljudi je pronašlo svoju nišu za zaradu, pa imaju čitave vozne parkove vozila za transfere. I rade sve po zakonu, nema tu ništa sporno. Ja mogu samo reći u svoje ime kao i u ime nekolicine svojih kolega da ozbiljno razmatramo da batalimo ovaj posao, eto! – požalio nam se jedan dubrovački taksist.

Zona posebnog prometnog režima

Podsjetimo, od ponedjeljka 2. lipnja, počela je primjena zone posebnog prometnog režima, koja za cilj prvenstveno ima smanjiti broj taksi vozila na potezu od Ilijine glavice prema Pilama. Odnosno, želi se olakšati prometovanje građanima, smanjiti zagušenja i osigurati protočnost prometa. Već godinama se, točnije od liberalizacije autotaksi tržišta, broj taksi vozila na našim prometnicama konstantno uvećavao pa se tako, po izjavama gradonačelnika Mata Frankovića, došlo do brojke od čak 9 tisuća taksi vozila. I svi su očito imali posla jer nitko ne bi dolazio u Dubrovnik voziti, a da je u minusu.
S uvođenjem zone posebnog prometnog režima broj taksi vozila koja mogu prometovati prema Pilama drastično se srezao. Naime, zonom mogu voziti bez ograničenja taksisti koji su putem javnog natječaja dobili rezervirana parkirališna mjesta na nekom od bivših autotaksi stajališta, ali i koncesionari Lučke uprave Dubrovnik i Zračne luke Ruđer Bošković. Tu treba pribrojiti i brojne naše sugrađane koji taksiraju vlastitim osobnim automobilima za koje imaju povlaštene parkirne karte Sanitata, što im omogućava ulazak u zonu, a njihov je broj zapravo teško utvrditi.

Sve u svemu, u odnosu na prošle sezone kada su mnogi pohrlili u ovaj posao, situacija se očito drastično mijenja. I izgledno je da će dio njih, za sada je teško pretpostaviti o kojem je broju taksista riječ, “kruh svagdašnji” potražiti u nekoj drugoj branši.

Pročitajte još

(FOTO) NA BELLEVUEU RISKIRATE ŽIVOT Zašto plaža nije ograđena? Turisti ni puno građana nemaju pojma… Ni „table upozorenja“ nisu vidljive!

Dulist

PREOPTEREĆENJE SUSTAVA? Gruž bio u mraku 20 minuta

Dulist

NA PET LOKACIJA Završena ugradnja podzemnih spremnika

Dulist