Aktualno

Zaključak studije: Pelješki most najbolji!

peljeski most1

Konačni zaključak studije predizvodljivosti o najboljem načinu povezivanja dvaju dijelova Hrvatske bit će obznanjeni sredinom prosinca kad bi se trebao održati zadnji sastanak predstavnika Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Europske komisije s francuskim konzultantima koji su radili tu studiju. 

Najmanje rizično rješenje

Prema informacijama do kojih je došao Večernji list, izrađen je finalni nacrt te studije, a najbolje rješenje za povezivanje dubrovačkog kraja s ostalom Hrvatskom ostaje, kao i u dosadašnjim nacrtima, Pelješki most, piše Večernji list.

Kako doznajemo od naših izvora, u odnosu na koridor kroz Neum, tunel i trajektnu liniju, most je najmanje rizično rješenje i najpovoljnija opcija koja zadovoljava sve bitne kriterije prema kojima se tražilo rješenje za povezivanje Hrvatske, ali i Europske unije. Tako je most ocijenjen kao rješenje koje je najkvalitetnije i najmanje rizično u ispunjavaju kriterija povezanosti, dostupnosti i sigurnosti. Sve ostale opcije o kojima se u hrvatskoj javnosti špekuliralo kao brzim, jednostavnim, kvalitetnim i jeftinim, francuski su konzultanti odbacili kao nepouzdane i nesvrsishodne (trajekt) ili kao preskupa i nedokazana rješenja (potopljeni tuneli). Da most dobije prednost u odnosu na koridor kroz Neum, koji zagovara bosanskohercegovačka strana, vrlo bitnu ulogu odigrali su schengenski kriteriji sigurnosti. 

EK će tražiti novu studiju

Gradnja mosta s pristupnim cestama stajala bi oko 285 milijuna eura, dok bi gradnja ograđenog koridora stajala više od 200 milijuna eura, no unatoč toj razlici u cijeni, most je već u prijašnjim nacrtima studije dobio više bodova nego koridor. Pri tome upućeni upozoravaju i na to da bi koridor zbog pravne zavrzlame mogao biti gotov tek za 10 do 20 godina, a možda i nikada. To bi onda značilo da Hrvatska ne bi mogla tako skoro ući u schengenski režim. Finalni nacrt još nije dostavljen svim stranama, a one se o njemu moraju očitovati do sastanka u prosincu. No ako i zaključak studije predizvodljivosti bude u korist mosta, to i dalje neće značiti automatski da će EK sufinancirati njegovu gradnju. Kako doznajemo, EK će nakon toga tražiti da se izradi studija izvodljivosti za jedno ili čak dva moguća rješenja – most i koridor.

Tek bismo tad dobili odgovor koji je projekt najpogodniji i na osnovi toga bilo bi odlučeno hoće li se on financirati iz fondova EU te u kojem postotku.

Pročitajte još

KAVA, ČOKOLADA, MLIJEKO… Pred nama je novi val poskupljenja!

Dulist

OPOZIV PROIZVODA Povlači se hrana za mačke

Dulist

TREBAT ĆE NAM KIŠOBRANI Kraj tjedna donosi promjenu vremena

Dulist