Most Dubrovnik predstavio je dio svog predizbornog programa, fokusirajući se na prometna rješenja koja planiraju zagovarati u nadolazećim lokalnim izborima 2025. godine. Njihovi prijedlozi obuhvaćaju uvođenje sustava “Park & Ride”, izgradnju novih javnih garaža i parkirališta, modernizaciju prometne infrastrukture, rješavanje problema gužvi na graničnim prijelazima te poboljšanje dostupnosti javnog prijevoza za određene skupine građana.
U nastavku donosimo program u cijelosti.
-Izgradnja autoceste do Dubrovnika je kapitalni projekt za daljnji razvoj našeg Grada i Županije.
Radi rješavanja problema prometnih gužvi i nedostajućeg parkirališnog prostora, te radi smanjenja zagađenja zraka na užem gradskom području zalagat ćemo se za što žurnije uvođenje sustava “Park & Ride” [“parkiraj (izvan užeg gradskog područja) i koristi javni prijevoz”]. Most Dubrovnik će se u tom pravcu zalagati za žurnu izgradnju velikih besplatnih, ili s minimalnom naknadom za parkiranje, javnih parkirališta na Pobrežju, Dubcu i u Čibači i korištenje javnog gradskog prijevoza od tih parkirališta do odredišta na užem gradskom području, te za izgradnju više javnih garaža i parkirališta, posebno na najkritičnijim lokacijama (Nova Mokošica i Mokošica, Šipčine, Montovjerna, Ploče, Zlatni Potok i druge prometno ugrožene lokacije).
Kratkoročne poboljšice u prometu Most Dubrovnik planira ostvariti žurnom izgradnjom kružnih tokova umjesto semaforskih raskrižja, te izgradnjom pothodnika ili nathodnika umjesto pješačkih prijelaza sa „zebrama“, gdje god je to moguće, te proširenjem ceste Komolac – Gornji Brgat, a dugoročne poboljšice utvrđivanjem, po preporuci struke i uz konzultaciju s lokalnim stanovništvom, i izgradnjom nove trase brze ceste Osojnik (Dubrovnik) – Zračna luka Čilipi kroz Rijeku dubrovačku i Župu dubrovačku, a u svakom slučaju žurnom izgradnjom župske zaobilaznice, kao dijela te ceste. U tom pravcu Most Dubrovnik će se zalagati za poticanje izrade nove studije utjecaja na okoliš za brzu cestu kroz tunel Srđ.
Most Dubrovnik će se posebno zalagati za izgradnju podzemnih parkirališta, prometnica i prečaca (npr. u brdu Srđ), te za izgradnju podvožnjaka i nadvožnjaka umjesto klasičnih raskrižja gdje god je to tehnički i financijski izvedivo.
Nadalje, Most Dubrovnik će se zalagati da se odgovarajućim zaštitnim ogradama i na odgovarajućim lokacijama, te drugim mjerama, žurno zaštiti padine Srđa od odrona stijena na prometnim dionicama od Nuncijate do Dupca, te od Komolca do Kantafiga radi sadašnje životne ugroženosti stanara u neposrednoj blizini tih prometnica, te vozača, putnika i svih ostalih prolaznika koji prolaze tim prometnim dionicama.
Gorući problem s parkinzima u Gradu može se i treba rješavati na način da se ponudi javno privatno partnerstvo i da se privatnom partneru dodijeli koncesija na duži rok, npr. na 30 godina da ima računicu kod izgradnje i poslovanja. To mogu bit lokacije od 20-ak do 500-tinjak parking mjesta (mogu i male zgrade na više katova), gdje to dopušta konfiguracija terena i postoji mogućnost gradnje. Uvjet za to je da Grad osigura zemljišta po gradu i osigura izdavanje građevinskih dozvola u što kraćem mogućem roku, pošto nijedna investicija ne trpi dug vremenski rok čekanja.
Most Dubrovnik će se zalagati da se izmjeni sadašnja sporna Odluka o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika na način da se iz iste izostave diskriminirajući sadržaji i neopravdana pogodovanja u odnosu na pojedine prijevoznike i koncesionare, te da se na Pilama osigura traka za ukrcaj i iskrcaj putnika kako bi se izbjegle velike gužve i zastoji koje uzrokuje sadašnji nedostatak takve trake zbog kojeg su prijevoznici prisiljeni svoje putnike iskrcavati i ukrcavati u prometnoj traci.
Nadalje, Most Dubrovnik će se zalagati za izgradnju podzemne garaže Doma zdravlja u Dubrovniku kako bi pacijenti koji dolaze u Dom zdravlja, a posebno majke s bolesnom djecom, stari i nemoćni, imali gdje parkirati svoja vozila.
Nadalje, Most Dubrovnik će se zalagati da se žurno riješi problem nedostatka kolnog prilaza groblju u Rožatu.
Nadalje, Most Dubrovnik će se zalagati da se majkama u pratnji male djece omogući besplatno korištenje javnog gradskog i prigradskog prijevoza, te da se majkama s dječjim kolicima dozvoli ulazak na srednja vrata autobusa.
Most Dubrovnik se zalaže da se veliki problem s gužvama i kilometarskim kolonama na graničnim prijelazima Karasovići i Vitaljina u ljetnom razdoblju, kada veliki broj domaćih ljudi iz Konavala koji rade u Dubrovniku doslovce ne mogu doći do svojih kuća zbog kolona inozemnih vozila koji čekaju na tim graničnim prijelazima i naprave neprekidnu kolonu od 10-15 km, riješi izgradnjom i osiguranjem koridora kojim bi se uz regulaciju policije mogli voziti domicilni stanovnici na putu do svojih domova, te vozila hitnih i policijskih službi.
Most Dubrovnik će se zalagati da se žurno riješi gorući problem „tankanja“ gorivom plovila i jahti u Dubrovniku, koji je turistički i pomorski grad. Nažalost, sada u Gradu imamo samo jednu aktivnu benzinsku postaju za jahte i plovila u ACI marini Dubrovnik (Komolac), a druga je u Orsana u Lapadu, koja zadovoljava samo manja plovila ispod 12-ak metara dužine.
Prva sljedeća benzinska postaja za plovila je u Sobri na otoku Mljetu i druga je na otoku Korčuli (Dominče), što je ogroman problem posebno tijekom ljetnih mjeseci kada čarteri rade svim svojim kapacitetima – stoji u priopćenju.