AktualnoUrednički izbor

ZA SVIBANJ VEĆ PRODALI 50 POSTO ARANŽMANA TUI računa na ljetni turistički ‘boom’

djir turisti05 1

Veliki njemački organizator turističkih putovanja TUI računa na ‘u velikoj mjeri normalno ljeto’ kada su u pitanju odmori.

-Sva naša istraživanja tržišta pokazuju enormnu žudnju ljudi da poslije ovih teških korona-vremena ponovo idu na lijepa putovanja – rekao šef uprave turističkog koncerna TUI Fritz Joussen u intervjuu listu Rheinische Post. On procjenjuje da će ponude biti brzo biti rasprodane, posebno za destinacije u Sredozemlju, posebno Španjolska, Turska, Cipar i Portugal, piše Deutsche Welle.

Za svibanj je već dosada prodano 50 posto aranžmana. Radi bolje iskorištenosti kapaciteta TUI će međutim ponuditi samo 80 posto avionskih letova u odnosu na godine prije korona-krize. No istovremeno će svih 16 kruzera s kojima TUI raspolaže biti u pogonu. Joussen očekuje da će uskoro ograničenja putovanja postati nepotrebna ako se ‘posebno ugrožene grupe zaštite’ vakcinacijom. Kako kažu u tvrtki, tek bi 2022. mogao biti dostignut rekordan nivo iz 2019. godine. Što se cijena tiče, one će uglavnom ostati iste kao što su bile 2019. i 2020., kaže Joussen, ali šef ovog najvećeg europskog tour-operatera smatra da će turisti ipak trošiti više novca.

-Mušterije biraju sada luksuznije proizvode. Mnogi imaju više novca na raspolaganju pa onda umjesto hotela sa četiri zvjezdice oni uzimaju onaj sa pet – rekao je Joussen.

Nijemci su više uštedjeli

Baš kao i ovaj veliki njemački organizator turističkih putovanja, i ekonomisti očekuju značajan porast potrošnje u drugoj polovici 2021. Prema podacima banke DZ, tijekom prošle godine se novčani imutak domaćinstava u Njemačkoj povećao za 393 milijarde eura i sada iznosi rekordnih 7,1 bilijuna eura – dakle 7100 milijardi! To je veliki plus od šest posto u odnosu na prošlu godinu.

Ekonomski analitičari ove banke kažu da su ljudi iz straha od gubitka posla ili manje zarade više stezali kaiš i ostavljali novac na štednoj knjižici. Osim toga, zatvaranja prodavaonica i kulturnih ponuda zbog lockdowna značajno su smanjili potrošnju.

DZ procjenjuje da su Nijemci prošle godine uštedeli 16 eura od svakih sto koji su im došli u ruke. Udruženje banaka BVR čak procjenjuje da je ta vrijednost bila 17 posto.

To je u svakom slučaju rekord. Do sada je, prema navodima Zavoda za statistiku, najveći udio štednje izmjeren 1991. i 1992. godine kada je iznosio 13 posto.Štednja u vremenima krize nije neočekivana. Tijekom prvog lockdowna u ožujku i travnju, institut Ipsos je u Njemačkoj proveo ispitivanje u kojem je 45 posto ljudi kao razlog štednje navelo ‘sigurnost za nepredviđene situacije’. Kao razlozi štednje slijede namjera da se kasnije ‘priušti nešto veće’ (37 posto) i ‘povećanje imetka’ (30 posto).

Za pola godine kreće troškarenje?

-Tijekom 2021. bi značajan dio likvidnih sredstava koja su domaćinstva 2020. (…) parkirala na bankovne račune mogao opet biti aktiviran i otići u privatnu potrošnju – kaže Michael Hollstein, glavni ekonomist banke DZ. On očekuje veliku potrošnju na putovanja, posjete restoranima i kulturnim priredbama – čim stanje pandemije to dopusti.

-Za drugu polovicu godine očekujemo pravi postepidemijski boom koji će osjetno pogurati njemačku konjukturu. Tada bi na neko vrijeme udio štednje mogao pasti ispod dugoročnog prosjeka – misli Hollstein.

Pročitajte još

POTRES U BIH Osjetio se i u Hrvatskoj

Dulist

Pokreće se postupak predlaganja kandidata za javna priznanja Grada Dubrovnika

Dulist

CRNI PETAK Blagdan kupovine ili iluzija popusta?

Dulist.hr