WTM LONDON POTVRDIO Dubrovnik ostaje hit destinacija među Britancima

Velik interes za Dubrovnik, ali i Dubrovačko-neretvansku županiju, iskazan je na sajmu World Travel Market, održanom u Londonu. Britansko tržište u Hrvatskoj je i dalje broj jedan, što potvrđuju i podaci sustava za prijavu i odjavu turista eVisitor. Tijekom prvih deset mjeseci ove godine britanski su turisti u županiji ostvarili gotovo 295 tisuća dolazaka, što je rezultiralo s 1,5 milijuna noćenja. U odnosu na isto razdoblje prošle godine, brojke su vrlo slične.

O tome kakva nas sezona očekuje, što donosi sporazum s kompanijom Jet2 i drugim avioprijevoznicima te koji su aktualni turistički trendovi, razgovarali smo s direktorima turističkih zajednica Grada i Županije, kao i s vlasnicima putničkih agencija.

Direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Julijo Srgota rekao je za DuList kako je fokus ovogodišnjeg sajma u Londonu bio na jačanju suradnje s ključnim britanskim avioprijevoznicima i turoperatorima poput British Airwaysa, Jet2 Holidaysa i EasyJeta.

c srgota05

– Razgovarali smo, između ostalog, o mogućnostima promocije naše županije predstavnicima vodećih turističkih platformi i medija. S nekima su ugovorene nove suradnje, a s drugima će se postojeće produžiti, primjerice s National Geographic UK, Wanderlustom, Active Travelerom i drugima – dodao je.

– U okviru sajma planiramo u svibnju iduće godine, u suradnji s predstavništvom, organizirati obilazak po britanskim gradovima. Čekamo potvrdu, ali riječ je o četiri grada – rekao je Srgota.

Sajam WTM u Londonu pokazao je da je interes za putovanja velik, a iznenadila je i sama posjećenost sajma, što prethodnih godina nije bio slučaj.

Britansko tržište i dalje ključno

Jedna od tema bila je i prošlogodišnja rasprava o potencijalnim učincima novih EU mjera na putovanja. Britanci, naime, moraju zatražiti ETAS odobrenje prije putovanja u schengensku zonu, što se ove godine počelo primjenjivati.

– U tom smo segmentu imali određene strahove, hoće li to izazvati kod Britanaca dodatne poteškoće, no srećom nije. Velika su očekivanja za sezonu 2026., a britansko tržište je i dalje naš najvažniji izvor gostiju – naveo je Srgota.

– Velik broj Britanaca dobro poznaje našu destinaciju, a povratne informacije redovito su vrlo dobre. Poseban naglasak stavljamo na promociju manje poznatih dijelova županije, izlazak iz tradicionalno opterećenih zona poput Dubrovnika, Korčule i Cavtata – dodao je.

Suradnja s Jet2-om donosi optimizam

Direktori turističkih zajednica Grada i Županije istaknuli su važnost sporazuma s aviokompanijom Jet2. Očekuje se povezivanje s osam britanskih gradova, uz mogućnost dodavanja još jednog – Glasgowa.

Direktor TZ Grada Dubrovnika Miroslav Drašković kazao je kako je suradnja s jednim od vodećih britanskih turoperatora iznimno značajna za Dubrovnik.

– Booking je trenutačno vrlo zadovoljavajući, oko 5 posto bolji nego u istom razdoblju prošle godine. Financijski podržavamo promotivne aktivnosti Jet2 Holidaysa i to planiramo nastaviti i ubuduće, s fokusom na pred i postsezonu – rekao je Drašković.

miro draskovic 9

Dodao je kako je još prerano govoriti o preciznim brojkama, ali da se već sada može zaključiti kako Hrvatsku očekuje još jedna dobra turistička godina.

– Ključno će biti pažljivo osmišljena cjenovna politika i u 2026. godini kako bi se sačuvala i unaprijedila pozicija na britanskom tržištu – poručio je.

Dubrovnik prepoznat kao primjer održivog turizma

Drašković je naglasio kako je održan velik broj sastanaka koji su potvrdili stabilan interes za Dubrovnik. Održivost je i dalje glavna tema, a Dubrovnik se, kaže, ističe kao pozitivan primjer destinacije koja uspješno upravlja turističkim tokovima.

– Borba za održiv i svim dionicima prihvatljiv turizam naša je konstanta. To je dugotrajan proces koji zahtijeva stalno praćenje i prilagodbu aktualnim potrebama lokalnog stanovništva i turista. Drago nam je što je Dubrovnik prepoznat kao “trendsetter” – rekao je Drašković.

Dodao je da je Grad primio specijalnu nagradu za održivost i dobro upravljanje turističkim tijekovima od prestižnog magazina Wanderlust, koji je Dubrovnik istaknuo kao primjer mediteranske destinacije kojoj se druge trebaju ugledati.

Po izboru čitatelja Wanderlusta, Dubrovnik je osvojio i srebrnu medalju za najpoželjniji grad u Europi.

Naglasio je i kako je Dubrovnik prepoznat kao kulturna destinacija te da će u narednim godinama dolasci biti sve ravnomjernije raspoređeni između proljeća i jeseni.

Fokus TZ-a ostaje na promociji zimskih mjeseci i povećanju broja izravnih međunarodnih letova.

Stabilan interes i za luksuzni segment

Na sajmu je sudjelovala i putnička agencija Ambassador. Direktor agencije Maro Kapović izjavio je da je sajam ove godine bio 30 posto veći i posjećeniji nego lani, a potražnja vrlo dobra.

– Posebno nas veseli potvrda svih letova, posebno iz Velike Britanije prema Dubrovniku i Splitu, što potvrđuje da je britansko tržište i dalje broj jedan. Imali smo i sastanke s partnerima iz SAD-a, koji također bilježe porast interesa – rekao je Kapović.

Govoreći o protekloj sezoni, istaknuo je da su lipanj i srpanj bili nešto sporiji, ali su se rezultati stabilizirali u kolovozu i rujnu.

– Trendovi se mijenjaju, pa je važno biti stalno prisutan na tržištu, reagirati cjenovno ako treba i aktivno privlačiti goste – naveo je Kapović.

Dodao je kako su predsezona i posezona bile izvrsne, a u listopadu su njihovi brodovi plovili do samog kraja mjeseca. Za iduću sezonu očekuju blagi rast od 3 do 5 posto u odnosu na prošlu godinu.

maro kapovic100

Cijene izazov, ali Hrvatska ostaje pouzdana destinacija

Direktor agencije Dubrovnik Travel Croatia DMC Danijel Marušić istaknuo je da se suočavaju s pritužbama gostiju na cijene i kvalitetu usluge, no Hrvatska je i dalje prepoznata kao sigurna alternativa.

– Klijenti često navode da usluga ne odgovara uvijek cijeni koju plaćaju, odnosno da omjer “value for money” nije zadovoljavajući. Ipak, s obzirom na to da su neke mediteranske destinacije trenutačno visokorizične, gosti se i dalje odlučuju za nas kao sigurniju opciju – rekao je.

Dodao je da zasad ne bilježe veće promjene u potražnji – broj rezervacija, grupnih dolazaka i trajanje sezone ostaju na prošlogodišnjoj razini.

Prema trenutačnim pokazateljima, očekuju stabilnu turističku 2026. godinu.

Marušić je komentirao i da Split, splitska regija te šire područje Dalmacije (Zadar i Šibenik) napreduju brže od Dubrovnika jer su cjenovno povoljniji i raznolikiji.

– Ti gradovi sve više razvijaju raznoliku ponudu, dok Dubrovniku još uvijek nedostaje sadržaja koji bi produžili sezonu i privukli goste izvan glavne turističke sezone – zaključio je.

daniel marusic

Povezano

Dulist PROMO

ALH Banner 300x250 NAJAM stanova 04 18.11
marcela fashion ball 1