DuList INSlušni aparat

Vojko V dolazi, bolje se pazi!

slusni aparat

ipsic08

’Vojko’ je prvi dio obećane trilo­gije koju će činiti još albumi ‘Dvojko’ i ‘Trojko’. I prokleto je dobar.

Da smo dobili jedan od albuma godine slažu se prve kritike, ali i publika, koja novu dozu splitskog rap trojca Dječaci čeka od 2015. godine i posljednjeg albuma ‘Firma’. Iako hitova, masnih ritmova i ubojito duhovitih rima nije nedostajalo ostao je možda nepravedan dojam da, nakon ‘Istine’ kojom su Dječaci uhva­tili momentum, ‘Firma’ nije isporučila i da je Dječake odvela u kreativni stečaj, a stvaranju tog dojma nisu odmogle ni sporadične rezignirane izjave samih članova. Zato su ubrzo stigle najave solo izdanja.

Osim spomenutog aktualnog singla, u siječnju smo dobili ‘Zovi čovika’, dok je ‘Pasta Italiana’ objavljena u ožujku ubrzo prešla milijun pregleda na You Tube-u

Da je upravo Vojko Vrućina, 33-godiš­nji Andrija Vujević, prvi od Dječaka koji vani izbacuje solo materijal ne treba čuditi. Vojko je lagan na hitovima (’Lovrinac’,’Bile starke’, ‘Narodna’…) i najproduktivniji je član benda, a taj status je zacementirao materijalom s Kišom Metaka (dva tzv. foldera) i već jednim polu-solo izdanjem (’Kuje i laseri’ iz 2010.). Vojko je također lirski ekstrovert britkog jezika, bolno duho­vit, eksplozivan u izvedbi, ali i vrstan producent s višegodišnjim iskustvom koji pomno prati trendove na sceni. Već od prvih taktova trećeg singla ‘Ne može’, u kojem na pitanja ‘Može li 16 umjesto 15 deka mortadele? ‘ili ‘Može li Ballantine’s umjesto Jacka?’ pod­vlači crtu i jasno kaže – ‘ne može!’, znate da je pred vama album top-notch produkcije.

Osim spomenutog aktualnog singla, u siječnju smo dobili ‘Zovi čovika’, dok je ‘Pasta Italiana’ objavljena u ožujku ubrzo prešla milijun pregleda na You Tube-u. ‘Pasta’ je izgrađena na sem­plu Madre Badessa Tončija Huljića, a u kuhanju paste Vojku i sveprisutnom Krešu Bengalki pridružio se i sam Hulji. Ovaj okorjeli ‘hitmejker’ kojeg je tako lako omalovažavati urnebesno paro­dira samog sebe repajući ‘Tonči H u kući, klošarima platim spot’, a onda s namjerom da ‘popravi pjesmu’ pre­bire pseudo-narodnjačku melodiju na svom ‘huljofonu’, zahvaljujući kojem je još u 80-im ‘zazidao kuću trokatnicu’. I ‘Zovi čovika’ se opasno bliži milijun pregleda. Unutar četiri minute glaz­bene podloge u 7/8 mjeri Vojko fre­netično i bez predaha bombardira sa skoro 600 riječi ili 2500 znakova i vje­što sipa bazu za bazom.

c vojko fb 4

I dok Dječaci u pravilu zaziru od socijalnih i društvenih komentara na programatski ili propovjednički način samo zato što se to od repera očekuje, u pjesmi ‘Kako to’ Vojko znalački ocr­tava hrvatski mentalitet. Neuspjeh naš, ali krivnja je uvijek ‘njihova’. Privatni iznajmljivač koji nakon prve uspješne sezone cijene podiže za 200 posto pa ostaje bez gostiju ili taksist ‘koji je svaku vožnju masno naplaćiva, a kad je doša Uber propa je u poslu, pa je demonstrira i cestu blokira’, poduzet­nik koji je ‘napumpao’ tajnicu pa mu je firma propala, glazbenik što u 30-im živi s roditeljima jer neće da radi. Svi se oni pitaju ‘kako to?’ i krive Vladu. Ili Srbe. Ili masone. Ističe se i ‘Ceca u Parizu’, hard-core rap suradnja s Beo­građaninom Wikluh Skyom i ruganje s narodnjacima koje ne može biti aktual­nije s obzirom na najave otvaranja prve cajkaške radio postaje u Zagrebu. Rad­nja: Nabrijana i ‘namazana’ ekipa pod punim gasom putuje na koncert srp­ske turbo-folk zvijezde u Grad svjetla, a karte im ne trebaju jer su na ‘popisu dva puta podcrtani’ (Ceca je uistinu prije šest godina održala jedan nastup u široj pariškoj metropolitanskoj regiji). Mračne ‘Machare’ i ‘Marjan’ smje­štene su u drugi dio albuma i donose mali predah od generalno energičnog albuma.

Do kraja godine realno je očeki­vati solo album drugog producenta u bendu, nepopravljivog romantičara, beatnika i ponekad iritantnog hipstera Zonija, koautora i idejnog začetnika većine spotova Dječaka

Prvotna se bavi klasičnim sta­njem opalog duha u onim danima kada puše jugo kad smo svi pomalo ‘mačani’, a tekstualno i glazbeno Vojko uvjer­ljivo ocrtava tešku atmosferu grada okupanog južinom toliko dobro da se može namirisati. Usput, Dubrovačka Republika dobila je svoj ‘lajn’. ‘Rođen­dan’, u kojoj se izmjenjuje gotovo cijela Kiša metaka i stanoviti Antonio Maki­nja, ‘Hip-Hop’ s Krešom Bengalkom i završna ‘Bach’ bave se neizbježnim reperskim hvalisanjem i sve tri spadaju u sam vrh albuma. ‘Popaj’, ‘Dump Aro­und’ i ‘Cilit Beng’ su samo zabavne s tim da je potonja prva rap pjesma koja se bavi tematikom čišćenja kuće.

Do kraja godine realno je očeki­vati solo album drugog producenta u bendu, nepopravljivog romantičara, beatnika i ponekad iritantnog hipstera Zonija, koautora i idejnog začetnika većine spotova Dječaka. Trebali bismo dobiti i album Iva Siva, treće snažne osobnosti ove skupine. Iako je objavio tek jedan solo singl, ovaj najpoetičniji od Dječaka nadomješta aktivnošću na društvenim mrežama. Tamo gdje Face­book statusi još uvijek ne kvalificiraju za literaturu Ivovi postovi su prokleto blizu. U svakom slučaju, ostaje vjero­vati da će Dječaci, danas debelo u tri­desetima, doći k sebi, pronaći smjer i snimiti novi album, jer do sada poka­zani talent jamac je da se u njima krije neka nova ‘Istina’. Do tada, možemo se veseliti novim solo izdanjima čitave proširene dječačke obitelji. ‘Vojko’ je ljestvicu podigao visoko.

Pročitajte još

NOVI KINO TJEDAN Od animiranog spektakla do nagrađivanog dokumentarca

Dulist

#HRABRO SRCE, NAŠA DORIS BENDER Godina puna uspona i padova, ispred mene puno i previše, ali sam krenula naprijed!

Dulist

(FOTO) Psihomodo pop rasplesao Dubrovčane

Dulist