Aktualno

Vodiči: Već se tri godine dogovaramo!

vodici 01

Novi prijedlog Pravilnika o turističkom vođenju na području Grada Dubrovnika, kojim bi se po željama gradskih vlasti trebalo uvesti reda i smanjiti gužve po gradu u vrijeme najvećih posjeta turista naišao je na negodovanje gradskih turističkih vodiča.

Ni nakon dva sastanka nikakav konkretan dogovor nije postignut.
Predsjednica Društva turističkih vodiča Dubrovnik Marina Krističević na prijedlog Pravilnika nije htjela gubiti previše riječi. Kazala je tek kako su predstavnici vodiča imali dva sastanka s gradskim pročelnikom za turizam, poduzetništvo i more Milanom Perićem, ali i kako je sve ostalo samo na razini prijedloga.

Vodiči: Pravilnik suvišan

– Ideja je smanjiti gužvu i uvesti red, ali po nama, to se želi postići na pogrešan način. To nije ništa novog, jer se već tri godine dogovaramo. Još je lani u veljači ova tema bila aktualna i mi smo se savjetovali s pravnicima i Ministarstvom, ali tad nismo imali konkretan papir i nitko nam ništa službeno nije mogao reći. Kad smo dobili ovaj prijedlog opet smo se konzultirali s pravnicima, ali smo ga i poslali na mišljenje u nadležno Ministarstvo, koje bi u ovom slučaju trebalo reagirati – izjavila je za duList Krističević.
– Donošenje Pravilnika nije potrebno jer je naš posao ionako već uređen drugim pozitivnim zakonima i propisima Republike Hrvatske – kratko nam je o prijedlogu kazala Antea Glumac Barbir, predsjednica Zajednice društava turističkih vodiča Hrvatske, ujedno i dubrovačka vodičica.
A što zapravo stoji u predloženom Pravilniku? Kad smo prijedlog predstavili nekim dubrovačkim vodičima njihove reakcije nisu bile pozitivne.
– Uopće ne znam kako bi se ova daća Grada Dubrovnika koja bi se trebala platiti zvala. Usluga vođenja turista već je uračunata u cijenu izleta. Zar ćemo sad imati dvostruku naplatu iste usluge?  – pitaju se vodiči.
Nadalje, Pravilnik razlikuje 'standardni' i 'posebni' program turističkog vođenja.
– Smiješno je da se pod 'standardnim' programom smatra vođenje 'po uobičajenim rutama'. Pa koje su to? Zar se nije govorilo o tome kako se mi vodiči moramo prostorno i vremenski disperzirati kako bi se gužve izbjegle? Ne postoje uobičajene rute, jer mi ovisimo o željama agencija, a na kraju krajeva, svi smo jedni drugima konkurencija i ako želimo biti konkurentni ne smijemo imati 'uobičajene' rute, već moramo bit drukčiji – kazala nam je jedna vodička.

Perić: Tek je u izradi

Sporna je i odredba o zabrani zaustavljanja na 'visoko frekventnim mjestima'.
– Ako se prošetate Gradom u srcu sezone zaključit ćete kako je čitava Povijesna jezgra jedno veliko visoko frekventno mjesto. Mi se u našim vođenjima jedva provlačimo između stolova, svirača, papiga, prodavača, barki sa suvenirima.
Vodiče posebno smeta dio Pravilnika u kojem se navode neke za njih banalne stvari, poput upozorenja posjetiteljima na opasnost skliskih pločnika ili skalina, prelaska ceste, zaštitine ograde ili nastanka požara. Također, smatraju suvišnim da im Pravilnik nalaže kako trebaju upozoriti posjetitelje na korištenje pješačkih prijelaza ili poštivanje prometne signlizacije.
Jasno je, kažu, kako iza svega stoji gradonalčelnikova želja za profitom. Ovdje se, poučeni iskustvima gradonačelnikova odnosa prema dubrovačkim udrugama, valja zapitati što će biti ako/kad se gradonačelnik ne uspije dogovoriti s vodičima pa po svom običaju ovakav blago rečeno nelogičan Pravilnik donese jednostrano.
Gradski pročelnik za turizam, poduzetništvo i more Milan Perić navodi kako je Pravilnik još u izradi i 'bit će aktualan kad ga donese Gradsko vijeće ili gradonačelnik, ovisno tko je odgovoran', najvjerojatnije do kraja ožujka.
– Dok je Pravilnik u izradi svatko ima pravo u njegovoj izradi. Sastali smo se s predstavnicima vodiča i uvažili smo sve što su kazali. Kad se sve skupa usuglasi s gradskim propisima i zakonima RH dat ćemo konačnu verziju – kazao nam je pročelnik Perić, ali i naglasio:
– Nema zaustavljanja na vratima od Grada, nema mikrofona i zvučnika. Nema pet grupa oko Onofrijeve fontane nego maskimalno dvije ili tri. Grupe imaju kroz grad ići desnom stranom, a ne cijelim Stradunom ili Ulicom od puča. I naravno, ne možemo imati grad s deset tisuća posjetitelja u subotu ujutro, već optimalno pet tisuća, i to ne u istom trenutku – istaknuo je Perić, potvrdivši kako postoje uobičajene i posebne rute vođenja.

Prioriteti

– Ne može se dozvoliti da pojedini vodiči idu rutom koja njima odgovara, a na toj ruti imaju samo svoje suvenire, svoje lokale itd. A iza toga znamo što stoji – kazao je Perić, dodavši kako želi da grad živi turistički, ali kvalitetno, kako bi svi imali koristi od gostiju.
– Ukazat ćemo na sve ono što je loše, a istaknuti ono dobro, sve u interesu kvalitetnog života naših sugrađana, ali i boravka gostiju – zaključio je pročelnik Perić.
Gradski turistički vodiči smatraju kako je pitanje Pravilnika u njihovom radu zapravo manje važno, jer je njihov rad uređen zakonima i propisima. Ono što ih brine jest što ostaju neriješeni puno hitniji problemi, kao što je na primjer ruta za evakuaciju u slučaju potresa, požara ili druge kritične situacije, jednako kao i WC za turiste u invalidskim kolicima u Povijesnoj jezgri.
– Što će nam ta 'uobičajena ruta' ako se zbog posjetitelja u invalidskim kolicima moram vratiti na Pile? Postoje prioriteti, pustimo Pravilnik – poručuju vodiči.

 

Odluka stupila na snagu, ali…
Još uvijek prolaz bez naplate
– Od 1. ožujka nije bilo naplate prolaska na Zagrebačkoj, a nije bilo niti izletničkih autobusa – odgovoreno nam je iz Gradske uprave na upit koliko je uprihođeno sredstava od dana stupanja na snagu odluke o naplati prolaska turističkih autobusa oko Povijesne jezgre.
– Rampa nije planirana, a naplata i evidencija prolaska vršit će se elektronskim uređajem – kažu iz Grada. Nije nam odgovoreno kad će to biti.

Pročitajte još

VIDEO Ovako izgleda Stradun pod ledom!

Dulist

FOTO/VIDEO Grad se zabijelio, na moru pijavica

Dulist

HUMANITARNI DAN ZA DOBRO DJELO Pokažite veliko lapadsko srce na Mihajlu

Dulist