Županija

Vlahušić traži dio dobiti Zračne luke, za subvencioniranje avio karata

hns vlahusic dujmovic

Hrvatska narodna stranka u petak pokreće potpisivanje peticije kojom će od Vlade, Županije, zračnih luka Zagreb i Dubrovnik te Croatia Airlinesa zatražiti jeftine zrakoplovne karte na relaciji Dubrovnik – Zagreb za građane Dubrovnika, ali i susjednih općina koje gravitiraju Zračnoj luci Dubrovnik.

Čelnici županijskog i gradskog HNS-a traže da se za građane osigura 50 tisuća karata s tim da cijena povratne karte ljeti košta 750 kuna, a zimi 550 kuna. Grad Dubrovnik će, istaknuo je gradonačelnik Andro Vlahušić, i dalje davati subvencije od 250 kuna po povratnoj karti pa će tako građani Konavala, Župe, Primorja, Pelješca, otoka plaćati ljeti 500, a zimi 300 kuna povratnu kartu.
– Želimo naglasiti potrebu naših sugrađana iz cijele županije za jeftinijim avio kartama. Za mnoge naše sugrađane najbliže što mogu doći letu avionom jest da se slikaju s igračkom upravo zbog skupih avio karata – naglasio je Valentin Dujmović, predsjednik ŽO HNS-a.
-Na inicijativu gradonačelnika Andra Vlahušića u Dubrovniku se provodi program subvencioniranja zrakoplovnih karata. Postavlja se pitanje što su za to vrijeme napravili načelnici općina u kojima građani imaju iste potrebe kao i građani Dubrovnika. Odgovor je – ništa. Postoji dio općina koje mogu to same provesti, ali to ne žele, dok one koje ne mogu same financirati takav projekt se ne bore. Ne pitaju, ne traže od Županije i Vlade – rekao je Vedran Kunica, stonski vijećnik, dodavši kako načelnik Stona Vedran Kunica često putuje, a sve to plaćaju građani općine kroz proračun.
-Kad isti ti građani često zbog bolesti, pregleda, djece moraju do Zagreba, njega za to nije briga i to nije pravi odnos prema građanima – zaključio je Kunica.
Andro Vlahušić naglasio je kako nije Croatia Airlines u svemu ovome glavni krivac.
-Prosječna cijena karte Zagreb-Dubrovnik je 1500 kuna, a za Istanbul je 99 eura. No, nije CA glavni krivac tome. U cijeni karte koju plaćamo je samo 50 posto Croatia Airlines, a ostatak su zračne luke Zagreb i Dubrovnik, PDV, porezi… Croatia Airlines je u percepciji ta koja nam prodaje karte, a nitko ne zna da su u toj cijeni i spomenute zračne luke. Ne tražimo da itko bude oštećen. Tražimo tih 50 tisuća karata (30 tisuća ljeti i 20 tisuća zimi), želimo ih kupiti kao Grad Dubrovnik unaprijed po definiranim cijenama, slično kao što veliki touroperatori kupuju karte i dobiju popuste – istaknuo je Vlahušić, dodavši kako žele da u ovome sudjeluju i Vlada RH, koja kroz model PSO već subvencionira ovu zračnu liniju, ali i zračne luke Dubrovnik i Zagreb.
-Zračna luka Dubrovnik, čiji smo suvlasnici 10 posto, prošle godine je ostvarila neto dobit od 50 milijuna kuna, od čega je 5 milijuna kuna naših. Što bi s tom dobiti trebalo napraviti? Bi li išta od toga trebalo vratiti njenim suvlasnicima, građanima Županije, Konavala, Dubrovnika…? Zašto mi ništa od toga nemamo? – pitao se Vlahušić.
-Tražimo da nas se tretira kao otok, da imamo istu poziciju kao što imaju Vis, Lastovo i drugi otoci. Ako oni kažu da ne mogu, neka se dio dobiti vrati suvlasnicima, jer mi ćemo s našom dobiti sufinancirati građane. Imate zračnu luku, i dubrovačku i zagrebačku za slikovnicu, skupo je napravljena, ali preko nje građani koji imaju bolesno dijete neće moći otići u Zagreb. Kome to služi? Treba li toliko uložiti uz uvjet da nitko od Dubrovčana ne putuje. Zbog toga ćemo potpisivati peticiju i pozivamo sve stanovnike da potpišu nešto što nikoga ne bi trebalo oštetiti – zaključio je Vlahušić.
Objasnio je i kako je Grad Dubrovnik spreman pronaći agenciju koja će svim stanovnicima Dubrovnika i općina na jugu Hrvatske omogućiti kupovinu karata po cijenama od 750 kuna povratne karte u ljetnom redu letenja, te 550 kuna u zimskom redu letenja, te pružiti svu logističku potporu.

Pročitajte još

Dubrovačko-neretvanska županija među najuspješnijima na nacionalnim ispitima

Dulist

DJEČJI IZLET HPD SNIJEŽNICE Magla, sunce i veselo druženje u Konavlima

Dulist

Nacionalni park Mljet slavi 64. rođendan

Dulist